Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke overskue det længere (Manglende koncentration)

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil gerne opnå noget feedback på nedenstående, og heller end gerne fra folk som måske tidligere har stået med samme problemstilling.

Jeg mangler overskud i hverdagen, og har simpelthen problemer med at fokusere og koncentrere mig om de ting jeg burde, både i forretningen og i mit daglige arbejde.

Forretningen er flere år gammel, men har stået standby i et halv års tid. Inden standby tiden gik forretningen fornuftig, mange nye kunder, mange gode salg, og ja .. det gik fornuftigt det hele, ikke nogen succes men det var fornuftigt.

Men, men, men … Jeg skal nu til at i gang igen, og netop på grund af standby-tiden skal stort set hele forretningen genstartes fra noget der ligner nul. Det er hårdt arbejde, hvilket jeg egentlig også er indstillet på, eller er jeg?
I mit daglige arbejde har jeg problemer med at koncentrere mig, hvilket også nu ses når jeg forsøger at arbejde med forretningen.

Jeg vil så gerne i gang igen, men jeg føler der sidder en stor bremse omkring mit ben. Jeg mangler overskud og koncentration, og jeg aner ikke hvordan jeg får det tilbage. Det irritere mig grænseløst at jeg ikke kan fokusere på tingene – hverken på jobbet eller i virksomheden, og det bevirker at jeg intet lærer på arbejdet (er i øjeblikket i en slags praktik, det kan sammenlignes med at sidde på skolebænken) og intet får lavet i forretningen.

Jeg har personligt lidt store økonomiske tab, mindre problemer i familien, og et par andre ting – Jeg kan til tider godt fokusere for meget på de ting, og føle at jeg blandt andet på arbejdet (skolen) ikke formår at høre efter og koncertere mig ordentligt.

Skal jeg søge til en ekspert, og hvem? – Kan I aminoer ikke give mig nogle gode råd.

Spørgsmål besvares naturligvis, jeg har sikkert ikke beskrevet min problemstilling ordentligt.

Venligst.

* Jeg vil gerne gøre opmærksom på, at jeg på grund af flere forskellige årsager vælger at skrive fra en anonym amino-profil. Håber ikke det bevirker mindre respons på ovenstående.

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 22:56

Det lyder som om du mangler en partner for en periode.

Har sendt dig en PM

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 23:01

Sund mad og motion kan give dig flere timer i døgnet :)

Tilmeldt 4. Jan 11
Skrevet kl. 23:07

Next.man:

Sund mad og motion kan give dig flere timer i døgnet :)

Ja, man skulle tro at burgerking fra min favorit, og sofaen tit var mit opholdssted. Men sådan forholder det sig - heldigvis - ikke.

Jeg dyrker dagligt en del motion, og lever også efter min egen overbevisning forholdsvist sunt.

Men jeg har haft en periode hvor hverken kost eller motion var noget der sagde mig noget, og på det tidspunkt var jeg endnu mere træt og ukonsentreret.

Så som udgangspunkt ligger problemet ikke der, selvom det havde været nemt at rette op på så.

Men tak for din tid.

Tilmeldt 4. Jan 11
Skrevet kl. 23:09

Kasper Brandt:

Det lyder som om du mangler en partner for en periode.

Har sendt dig en PM

Hej Kasper.

Tak for din PM, du får da lige et svar tilbage.

Som udgangspunkt er det ikke en samarbejdspartner jeg søger, men lad os nu se. Du skriver selv at i kan hjælpe med at få sat tingene i system og gøre det hele mere overskueligt, og det er netop det jeg har behov for.

Tak for din tid også.

Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 23:11

Anytime. :-)

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej du.

får du sovet nok?

Har du prøvet at lave en liste med hvad du skal have ordnet i løbet af dagen, ugen, el. måneden?

Så er det nemmere mere overskueligt, og så kan man krydse de forskellige opgaver af efterhånden som de bliver klaret.

Ellers ville jeg snakke med en choach for at få dit liv på rette vej igen.

Mvh Tobias.

Tilmeldt 4. Jan 11
Skrevet kl. 23:25

Sjoegaard:

Hej du.

får du sovet nok?

Har du prøvet at lave en liste med hvad du skal have ordnet i løbet af dagen, ugen, el. måneden?

Så er det nemmere mere overskueligt, og så kan man krydse de forskellige opgaver af efterhånden som de bliver klaret.

Ellers ville jeg snakke med en choach for at få dit liv på rette vej igen.

Mvh Tobias.

Hej Tobias.

Jeg sover i hvert fald 8-9 timer hver nat - Normalt mellem kl. 22 og 07.00. Jeg føler mig som udgangspunkt heller ikke direkte træt, og så alligevel, for min maglende fokus og koncentration bevirker jo naturligvis at jeg føler mig træt lidt op af dagen.

Har ikke prøvet listen, men det kunne da være man skulle gøre det. Eller også afklare med sig selv hvad man skal nå i løbet af dagen, inden man går i seng.

Det kan godt ske det er en coach man skal have fat i, men jeg har ingen erfaringer med den slags mennesker. Hvilken indflydelse kan det have på mit problem? - Har vi nogen dygtige af slagesen her på amino?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28

Modløshed, generelt koncentrationsbesvær, manglende energi & oplevelse af, at man mister kontrollen over tingene, kan være tegn på stress (måske over familielivet) eller en mild depression.

Måske der ville være ræson i at få udelukket den mulighed ved at tale med din læge?

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 23:30

Jeg kunne forestille mig at der er en masse ting du føler du "bør", men kan ikke overskue det og følgende får ikke gjort noget af det, hvilket resultere i at du i endnu højere grad føler du "bør" få lavet det ene og det andet.

Hvis det er rigtigt gættet, så vil det nok være en god ide at rydde op i dit liv og simpelthen droppe eller ligge de ting væk der dræner energi og blive realistisk omkring hvad du har lyst til og rent faktisk kan lave lige pt. (ellers ender det bare som regulær stress)

Alt efter om det fortrinsvis er på det personlige eller forretningsmæssige plan, kunne det nok vær en god ide at finde en coach eller terapeut e.lign at sparre med, så du kan få fjernet alt det der "støjer" i dit liv og få noget ro på igen til at fokusere på det du har lyst til (hvilket du måske ikke kan mærke lige pt.)

Jeg gætter lidt her, men synes din situation lyder meget bekendt.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)