Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til e-shop

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mogens,

Jeg kan virkelig ikke se problemet, Amino er jo netop et netværk, og hvis det kan skabe et salg er det da super godt.

Maria får en række tilbud, og jeg oplyser om hvilke firmaer der er nogle af de største.

Så er der da en masse løsninger at kigge på, hun kan vælge frit mellem. Hun har endda mulighed for at sende de forskellige firmaer en PM da de er herinde...

Og det er da netop dejligt hvis man kan komme i dialog med et firma der kan strikke en god løsning sammen.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:39
Måske du burde læse Marias spørgsmål igen, inden du skælder ud? Hun spørger bl.a., hvad hun har brug for - og det må jo være en eller anden webshopløsning. Flere af svarene er oven i købet velmenende svar fra andre butiksjere, der ikke har nogen økonomisk interesse i at anbefale det, de gør. Det gælder ikke mig - men jeg lever også af at sælge mine varer, og det skammerjeg mig ikke over. Gjorde jeg ikke en salgsindsats, sad jeg ikke med et firma med 10 ansatte og godt overskud.

Maria kan helt sikkert selv sortere - en skam, at du ikke kan.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 21:41
Især denne sætning som Maria skriver:

Indtil videre kan jeg se at jeg har brug for en som kan hjælpe mig med at opstarte en e-butik, hvem vil/kan det?

Hun beder vel netop efter tilbud fra folk der kan hjælpe hende med at starte en webshop op? Eller er det mig der tager fejl?
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 21:59
Tror Maria kommer godt fra start med en shop hos dandomain. Det er nemt at sætte op, gennemtestet, brugervenlig (for både hende og brugere på siden) og vigtigst af alt -> hun får en masse for få penge! Derudover er deres webshop modulopbygget, så hun slipper for at betale for uønsket funktionalitet. Dette giver jo også mulighed for ekstra funktionalitet den dag virksomheden forhåbentlig bliver større.

Et uvildigt råd fra én der selv engang har været med til at udvikle sådanne systemer. Har således aldrig set bedre løsning til pengene! Du kan være online og igang med at sælge produkter for 300 om måneden!

Hvad angår dine andre spørgsmål så kommer der lige et umiddelbart svar på dem jeg kan svare på.
- Nej det koster ikke noget at blive registreret tjek www.skat.dk. Ring evt til dem. Det gjorde jeg i sin tid
- Du skal nok også have én til at se på dit regnskab (bogholderi, lager osv). Søg evt her på siden, der er mange revisorer, bogholdere osv aktive
- Hvis du har fundet navnet (går ud fra du snakker om domæne) og det er optaget kan du kontakte dem der ejer navnet. Hvis du ikke ved hvem det er kan du se det på www.dk-hostmaster.dk her skal du bare søge på forsiden efter .dk domænet.
- Hvad det koster at komme igang? Ja altså for at have et sted at sælge produkterne koster det 200 i oprettelse og 300 pr mdr. altså 3800 det første år. Dertil kommer dine udgifter til revisorer (har ingen anelse hvad det koster dig) og dit varelager. Men om det så er 30k, 50k eller 100k det første år, det afgører du vel på mange områder selv gennem dit ambitionsniveau.

Din butik skal også annonceres, og til det er der bare at sige, at du skal kigge dette forum igennem. Her er masser af inspiration at hente. Ved ikke hvor du kan finde materialer osv.... så den del må jeg lade andre om.

Håber det har været brugbart
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 22:04
Dato: 12/5/2005 9:58:52 PM Forfatter: Casper Sigaard
Tror Maria kommer godt fra start med en shop hos dandomain. Det er nemt at sætte op, gennemtestet, brugervenlig (for både hende og brugere på siden) og vigtigst af alt -> hun får en masse for få penge! Derudover er deres webshop modulopbygget, så hun slipper for at betale for uønsket funktionalitet. Dette giver jo også mulighed for ekstra funktionalitet den dag virksomheden forhåbentlig bliver større. Et uvildigt råd fra én der selv engang har været med til at udvikle sådanne systemer. Har således aldrig set bedre løsning til pengene!

Nå ja... Man kan også sige, at du kan få et system til 299 kr. pr. måned, der HAR alle modulerne i fra starten. Så skal man aldrig underholdes med, at man "lige skal købe" det og det modul for at kunne det, man gerne vil. Sikkert og vidst er det, at der er mange systemer på markedet - og at nogle få af dem er så brugervenlige, at hvem som helst kan komem i gang uden hjælp. Dandomain er sikkert et af dem - men ikke det eneste :-)

Ellers er jeg meget enig i de råd, du giver, Casper.
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 22:10
En af grundene til jeg ALTID anbefaler et firma der har været der mange år og er rigtig kendt er at små firmaer har det med at lukke.. og så sidder man med skægget i postkassen når ens webshop pludselig er lukket ned og alt er væk. Fordi det lille firma ikke kunne klare konkurrencen.

Sandsynligheden for det sker med firmaer som Dandomain og scannet er minimal.

En anden ting ved de store og meget benyttede systemer er at adskillige brugere bruger systemet, og hvis der er fejl og mangler skal de nok brokke sig. Derfor får de store også langt mere feedback på deres systemer, og har lettere ved at tilpasse dem, end mindre virksomheder.

Udlempen kan være en dårligere support, og mindre personlig support. Prisen kan også være lidt højere end de mindre firmaer.

Så i sidste ende er det jo et valg hvad man vægter højst.

( skal lige siges jeg kender ikke concept-i og aner ikke hvor store de er. Men et system med alle moduler kan ofte forvirre mere end at gavne, det ses ofte med Oscommerce )
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 22:13

Hej Martin

Alle vores shopløsninger er baseret på platformen fra ScanNet A/S, som vi selv deltager aktivt i udviklingen af - og den platform har altså over 2.200 shops i drift. Det er dermed DK''s største. Jeg er 100% enig i, at man skal holde sig langt væk fra små udbydere, for hvis nøglen drejes om hos en af dem, står man uden butik fra dag til dag.

Det sker ikke, hvis vi skulle lukke - for alle shops kører hos ScanNet.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Skrevet kl. 22:14
Nå ja... Man kan også sige, at du kan få et system til 299 kr. pr. måned, der HAR alle modulerne i fra starten. Så skal man aldrig underholdes med, at man ''lige skal købe'' det og det modul for at kunne det, man gerne vil.

Det kan du have ret i, helt sikkert. Min pointe er, at man som nybegynder langt fra har brug for at blive bombarderet med masser ar "ubrugelige" funktioner. Men hvis du er til at handle med er det jo ikke noget problem

Hvis du giver en demo kan det være jeg vil anbefale Concept-i
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 22:16
Rosenstand - I mit første indlæg til Maria anbefaler jeg netop en shopløsning som dandomain eller scannet.

Jeg vidste ikke det var en scannet løsning i solgte ( eller bygget på en scannet )

Hvis det er tilfældet så har jeg jo som sådan også anbefalet jer i mit første indlæg.
Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 00:39
Dato: 11/11/2005 11:13:26 AM
Forfatter: Lunell
Jeg har oprette en shop via DubLi. Det har været nemt og billigt.

Er der noget gang i handelen på Dubli?

Jeg overvejer at oprette en Dubli-shop og ville gerne have prøvet systemet først via den gratis markedsplads.
Men der har i minimum 2 måneder ikke været muligt at sætte varer til salg på markedspladsen.
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)