men ca. 1 - 2 måneders omsætning mener jeg de kloge plejer at sige..
Mvh Tobias.
Der er da INGEN ved sine fulde fem der sælger en side for 1-2 måneders indtjening med mindre man skylder penge til mafiaen, eller har et akut behov for lokumspapir..
Har du en konstant indtjening som giver et afkast på 1000 kroner per måned.. så vil du sælge det for 1000-2000 kroner?
Jeg har en del nemmere ved at sælge de sider/webapplikationer der er programmeret til en specifik problemstilling. Dvs sider som ikke bygger på et standard software, men noget der er programmeret fra bunden (proteininfo eller parfume priser ex.).
Desuden vil jeg kigge på hvad der sælges, hvordan det sælges (overholder det moralske/jurdidkse spilleregler), hvordan salget er lavet, har der været købt markedsføring, hvorfor noget arbejde har du lagt i siden, helhedsindtryk, vedligeholdelse, konkurrence.
Det er også noget af det jeg selv kigger på når jeg prissætter mine egne sider. Jeg kigger mere på hvor mange timer der er lagt i den, kontra hvad der har omsat for de seneste par måneder (specielt hvis omsætningen ikke er særlig stor).
Har købt og solgt en del affiliate sider. Smid PM med URL, antal besøgende og indtjening om mnd, så skal jeg nok prøve at give dig en vurdering :-)
Hej Jesper,
tak for tilbud. Lige nu er det ikke helt aktuelt, da jeg egentlig bare gerne vil blive lidt klogere på det, men det bliver aktuelt til forår, og så kommer jeg gerne tilbage til dig!
Der er ikke noget standard svar. Når jeg vil købe en side ser jeg primært på nuværende indtjening, historik og fremtidige muligheder.
For eksempel er der forskel på to sider som begge tjener og har tjent 1000 kr om måneden, men hvor den ene har opnået sit potentiale i form af fx placeringer i Google. Der vil jeg give mindre for sådan en side, fordi potentialet er mindre. Derimod vil en side med udviklingsmuligheder kunne sælges for mere.
Så prisen afhænger af nuværende indtjening og fremtidig indtjeningspotentiale, ligesom med andre forretningsmuligheder.
Jeg har en del nemmere ved at sælge de sider/webapplikationer der er programmeret til en specifik problemstilling. Dvs sider som ikke bygger på et standard software, men noget der er programmeret fra bunden (proteininfo eller parfume priser ex.).
Desuden vil jeg kigge på hvad der sælges, hvordan det sælges (overholder det moralske/jurdidkse spilleregler), hvordan salget er lavet, har der været købt markedsføring, hvorfor noget arbejde har du lagt i siden, helhedsindtryk, vedligeholdelse, konkurrence.
Det er også noget af det jeg selv kigger på når jeg prissætter mine egne sider. Jeg kigger mere på hvor mange timer der er lagt i den, kontra hvad der har omsat for de seneste par måneder (specielt hvis omsætningen ikke er særlig stor).
Med venlig hilsen Casper Schneidereit
Hej Casper,
denne side er ikke programmeret fra bunden, men er et wordpress theme. Placeringen på google er meget høj, højere end jeg havde regnet med. Der er skrevet en del unikke tekster på den.
Men som skrevet, så er det også mere for at få en indikation for hvor vi ligger henne. Men det handler nok også om at få lidt erfaringer på området. Har nemlig aldrig solgt en side.
Tak for oplysningerne i øvrigt. Giver en god indikation på, hvad der er vigtigt og ikke vigtigt.
Nu kender jeg ikke siden, men du skal også aktivt forsøge at finde nogle som kan være interesseret i den. Jeg har før købt en side + domæne på Amino, ikke fordi jeg selv ville drive den, men jeg kunne se det var et godt tilbud. Smækkede et brev sammen og brugte 1 time på at finde 40 virksomheder som kunne have interesse i det. Siden blev solgt, med 5 cifret fortjeneste.
Så hvis du vælger at sælge den, så prøv aktivt at kontakte nogle du tror kunne være interesserede. Lov mig ikke at nøjes med et Amino indlæg i hvert fald :-).
Nu kender jeg ikke siden, men du skal også aktivt forsøge at finde nogle som kan være interesseret i den. Jeg har før købt en side + domæne på Amino, ikke fordi jeg selv ville drive den, men jeg kunne se det var et godt tilbud. Smækkede et brev sammen og brugte 1 time på at finde 40 virksomheder som kunne have interesse i det. Siden blev solgt, med 5 cifret fortjeneste.
Så hvis du vælger at sælge den, så prøv aktivt at kontakte nogle du tror kunne være interesserede. Lov mig ikke at nøjes med et Amino indlæg i hvert fald :-).
Med venlig hilsen Casper Schneidereit
Ok, det er hermed lovet. Sålænge jeg stadig må nævne det i et indlæg, som supplement til min opsøgen uden for Amino, så er jeg med på den!