Jeg forstår overhovedet ikke din sammenligning og hvor du vil hen med den. Jeg kender i hvert fald ingen SEO'ere der sender regninger ud uden der er indgået en aftale. Og ja, det advokaterne gør er lovligt - det er jo for søren da det som er hele problemet. Det er undergravende for retssikkerheden, som efter min mening er et meget vigtigt grundlag for en retfærdig demokratisk nation. Den konkrete sag og den situation den belyser har med det civilretslige system at gøre - ikke med alt muligt andet. Vil du virkelig afvise alle urimeligheder i enhver lovgivning med, at der jo også sker noget skidt helt andre steder? Det synes jeg er en virkelig besynderlig form for argument, som jeg ikke rigtig kan se hvilket formål tjener. |
Pointen er at det civil-retslige system hænger sammen med resten af verden, både det, resten af verden og iøvrigt også det straffe-retslige system, er fuldt med uretfærdigheder.
Men jeg synes på ingen måde sagen, er så sort/hvid som du maler den! Man kan selvfølgeligt godt følge at uskyldige (som vi egentligt ikke er sikre på at der er nogle af) bliver til sendt et af de omtalte breve, føler at deres retsikkerhed er krænket.
Men hvis man ser tingene ud fra en rettighedshavers synsvinkel, så er kan jeg også godt forstå med det massive download af pirat materiale der foregår, at de føler at deres retsikkerhed er krænket.