Jeg har været rundt og forhøre mig ved forskellige sælgere på alibaba.com og dhgate.com, om en eventuel ordre.
Problemet er bare, at der oftest forventes et minimum salg af fx. 1000-3000 antal produkter, før de sendes afsted. Det er en udgift min kommende lille webshop ikke har råd til. Jeg er heller endnu ikke momsregistreret, da jeg er blevet anbefalet at vente, da der kan spares penge ved en omsætning på mulige 50.000 kr. Men skulle det ske, at jeg fandt et tilbud jeg ikke kunne sige nej til, hvordan fungere det så?
ordrene er så store at de vil blive sendt i containere? Hvis produkterne ikke bliver sendt i containere, hvad så? Hvor hentes produkterne? |
Hej Martin.
Med lidt tålmodighed i din søgen, kan du sagtens finde leverandører der vil sælge mindre partier, eller evt spørg dem om de godtager "mixed order" hvor i aftaler et beløb fx. 2000-5000 usd, men du kan blande fra deres udvalg.
De er godt klar over krisen i kina! så der er mulighed for at forhandle.
Hjemtransporten bør du alliere dig med en speditør i danmark om. Hør dig omkring for pris og få for guds skyld FAST pris! Du skal dog ikke forvente de kan give dig endelig pris før du har vægt og volume på dit køb.
En speditør hjemmefra kan også samle ordrer til dig fra flere forskellige leverandører.
Få altid "FOB" pris på dine varer, med angivelse af havn du har aftalt med din speditør. Fx. FOB ShangHai. Det betyder "Free On Board" og betyder din leverandør giver dig pris på varen incl. fragt til havnen, hvor speditøren overtager ansvaret. (I dette tilfælde ShangHai)