Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En lille men betydelig hilsen

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Indlæg ialt: 180
Fra  Ackers Skrevet kl. 03:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad siger folk til denne virale? - spredes via mail (Power Point - .PPS fylder 84. kb, )

Efter jeg som lille firma og med et meget sparsomt markedsføringsbudget har jeg kastet mig endnu engang over en lille sjov viral fætter. Pointen ved denne Power Point er at sammenkæde folk og deres nytårshilsner med mit produkt, da mine drinkspakker særdeles er velegnet til årets nytårfest også. Håber i kan lide denne sjove lille virale fætter, som folk kan sende til deres  nærmeste. 

Lad mig høre hvad du mener om den? 

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 03:23
Fornemt, jeg synes dog den mangler et touch af en art, for at den er sjov at sende videre for folk (flash filen du lavede havde en langt bedre position hvad det angår), for at den skælder sig mere ud kan man vel sige. Det kan dog være det bare er mig, eller min mangel på søvn :)

Designmæssigt er den dog thumbs up, og idéen med at køre på en begivenhed som nytår synes jeg også er genial :)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 09:18
Den er meget flot, men jeg tror ikke jeg ville sende den videre, da jeg synes der er for meget reklame, og for lidt "sjov". Der skal være noget der får folk til at grine eller gør dem klogere på en eller anden måde.

Der mangler dog ikke meget før den er interresant. Måske et extremt happyface... en eller anden overaskelse til sidst.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:43

Jeg synes egentlig, at den er okay.

Et andet moment er dog: Hvor mange brugere vil åbne en ukendt .pps-fil, der kommer via mail? "Hr. og fru Jensen" aner sandsynligvis ikke hvad det er for en filtype, og selvom den kommer fra en bekendt vil der sikkert stå "virus!" i øjnene på dem, når de ser vedhæftningen.

Desuden er det ikke alle, der har Powerpoint installeret.

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Fra  Ackers Skrevet kl. 11:18

tak for god respons. att. værdien er ikke helt vild nej, men jeg prøver lidt at spille på det senttmentale i denne. det kloge ordsprog.

Græd ikke fordi der er forbi.
Smail fordi det skete

Måske er det ikke tydeligt nok.

Jeg vil gerne have folk til at tænke lidt, og mht. filen pps kan det godt være der er folk som måske ville tro det er virus eller noget skadeligt, men hvis brugeren har denne mistanke og ikke og måske heller ikke Power Point installeret så tvivler jeg også på det er potientielle kunder, da jeg arb med e-handel, hvor kunden absolute ikke må ha teknologi angst.

Freelance webudvikler der leverer digitale løsninger via stærk webudvikling og grafisk flair.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 11:29
Jeg har kun Powerpoint på én af mine computere, og jeg mener selv at have en smule teknisk indsigt

Koblingen mellem forstand på teknologi og e-handel er (heldigvis) ved at forsvinde. Det er ikke kun nørder, der handler på nettet, det er også helt almindelige mennesker, som ikke nødvendigvis aner hvad en .pps-fil er og som er ret paranoide mht. alt, hvad der kan ligne virus og deslige.

Men nu har jeg jo ikke hørt dine argumenter for at skrue det sammen på denne måde - det kunne jo være, at der var en god grund til det.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 11:31

Den er skam i orden - men den falder ikke i katagorien viral marketing.

Jeg syntes den er super som et "Godt nytår"-kort fra Mixmeister til Mixmeister''s kunder og samarbejdspartnere. Men den virker for reklamepræget til at folk gider at bruge den til at sende til dem de kender.

Hvad angår din problematik med PPS-fil, så overvej eventuelt at få det lavet i simpel java og læg det på din side og mail et link til dem du ønsker skal modtage kortet. Vi laver en del digitale julekort for tiden, og de er enten kodet direkte ned i en exe-fil (hvilket giver problemer hvis modtageren har en eller anden form for filter på, som fjerner exe-filer), eller også så bliver de lagt ned i en film-stump eller kodet i et internet-format så som java/Flash/ShockWave.

Du burde ihvertfald overveje at at benytte én af ovenstående teknikker i stedet for PowerPoint, da det ikke er alle som kan åbne det format.

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:40
Enig med de andre, super lækker nytårskort til de bedste kunder, eller da den er digital og gratis, til alle kunder og samarbejdspartnere.

Du har rigtig godt fat i det grafiske, jeg bliver dog lidt skuffet når jeg kommer til sidste side og der så bare står godt nytår. Havde forventet noget mere spændende, især efter at have set din sidste kreation.
Fra København
Tilmeldt 4. Sep 05
Fra  Ackers Skrevet kl. 12:34

rigtig gode obsavationer. der er noget at tænke over :)

Forresten hvordan er det lige mht. Spam - man må jo egentlig ikke opfordre til andre at reklamere, så en mail hvor jeg skriver - fortæl dine næreste.... (og vedhæfter filen) - det er jo en opfording på at sende den videre. er det ulovligt?

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 12:37
Det er spam hvis du sender det til en masse mennesker du ikke kender. Hvis du holder dig til folk du kender(vigtigst at de kender dig), så skulle det ikke blive regnet som spam.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)