Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Evaluering af året der gik 2010

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt Nytår!!!!

Til alle de Iværksættere, som kæmper en brag kamp hverdag for at overleve.

Danmark  er blevet et erhvervsfjentligt land hvor det kun er de store, eller dem der har mange penge i ryggen der overlever. Men selv store virksomheder forlader landet, fordi vi drukner i byrokrati, høje skatter og afgifter.

Hvem gider at bruge alle sine kræfter på Visioner og skabertrang, når alt hvad man får ud af det er røde tal på bundlinien.

I 2003 lavede jeg en stor Iværksættermesse I Roskildehallerne. Vi startede hos kronprinsen, som desværre ikke kunne komme og åbne messen. Jeg drønede rundt på Christiansborg til alle ministerierne, som er relavante for det danske erhvervsliv. Der var ingen opbakning fra nogen steder. Hverken fra ministerierne, eller fra dansk industri. Lørdag og søndag den 4 og 5 oktober 2003 løb messen af stablen. Der kom 1600 besøgende. Der skulle komme omkring 6000 besøgende før det gav overskud. Vi var to der kørte messen. Jeg var den udfarende kraft, som skabte kontakter og besøgte dem der skulle med på messen. Jeg udformede selve Ideen omkring messen (Visionerne og mulighederne). Min makker tog det økonomiske ansvar ved messen og stod for selve messestandende og det økonomiske.

Det hele endte med at jeg ikke fik en rød øre for mit arbejde. Jeg mistede over 50.000 kr og er selvfølig ikke ven med den makker mere.

Hvad skal vi leve af i dagens danmark, når vi ikke har flere arbejdspladser tilbage. Politikkerne er mere interesserede i at tale om indvandrepolitik end nye arbedspladser.

Hvis vi får skabt en masse nye arbejdspladser, så vil vi få brug for alle vores indvandre og vores økonomi vil blomstre. Vi ville kunne fjerne den frygt og angst vi lever i idag. Hr Claus Hjort Frederiksen siger, at vi skylder 24 milliarder kroner til skattefar. Er det nu vi skal ligge os til at dø.

Jeg vil gerne advare alle selvstændige erhvervsdrivende i Danmark. Hvis du ikke har nogen kunder i din virksomhed, så luk den med det samme!!! Jeg er blevet besøgt af skattevæsnet to år i træk. Det første år 2009 kom der 4 personer på besøg og så mine regnskaber. De blev blåstemplet, med den komentar, at der skulle ske noget på kundesiden i 2009. Derfor slog jeg et ordenligt hul i jorden og købte 500 radiospots på radio Energi. Det viste sig at være fup og fiduser. jeg har ikke fået en eneste henvendelse fra nogen kunder. I januar måned 2010 fik jeg besøg af skattevæsnet igen, som denne gang ønskede min virksomhed lukket med den begrundelse, at min virksomhed ikke anses for erhvervsmæssigt drevet. Der hevises til statsskattelovens§ 6stk. 1 litra a.

Jeg har haft virksomhed siden 2005. Healing-Terapi og Massage. Det eneste jeg har gjort er at trække mine udgifter fra i forbindelse med reklamer og virksomhedens drift. Jeg har nu betalt alt hvad jeg har trukket fra siden 2006 tilbage. 42.846 kroner. Det vil sige, at jeg aldrig skulle blive momsregistrert fra starten. Jeg læste og satte mig ind i START SELV fra begyndelsen. Der stod, at man skal sørge for at blive momsregistreret fra starten af sin virksomhed, eller kan man ikke få dækket sine startomkostninger. Det vil sige, at jeg har betalt alt i min virksomhed, som en almindelig privatperson. Skat stod ligefrem i kø for at slagte mig, fordi jeg hæfter persoligt. Det var også med den kommentar " hvis du viste hvor mange virksomheder vi er ude og lukke". Det er også lige det "danmark har brug for". Så alt hvad jeg har brugt på mit logo, som var dyrt, reklamer, dyr hjemmeside og fupfirmaer. Det har jeg selv betalt.

Du får ikke nogen hjælp fra skat om hvordan dit firma bliver lukket. jeg måtte selv ringe til Erhvervs og selskabsstyrrelsen og lukke min virksomhed. Ps. jeg har et flot logo til salg.

Jeg har stadig mine healingsevner, men det er kun mine venner og famillie, som får glæde af dem. Det er synd, for der står en hel verden der trænger til at blive healet. Hvis ikke vi får nogle gode energier ind nu i alt det sorte, så kan vi ligeså godt lægge os til at dø.

Med venlig hilsen og håbet om et godt og lykkelig nytår

Claves Sander Jensen   

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

http://www.youtube.com/watch?v=pKzINiQq_6A&feature=related

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 14:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan godt forstå du er trist til mode over at dine projekter ikke er lykkedes, men som jeg læser dem med det du har skrevet her, så er der ikke andre at skyde skylden på end dig selv.

Jeg forstår så udemærket godt at SKAT ønsker at din virksomhed bliver lukket hvis du i mange år slet ikke har nogen omsætning eller kundetilgang. Så er det jo egentlig ikke en virksomhed du driver, men i stedet et hygge/hobby projekt.

Danmark har brug for iværksættere der skaber arbejdspladser og gang i markedet/samfundet, og brug for successfulde virksomheder. Men der er vel intet galt i at lukke de virksomheder der ikke fungerer?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:05

Sikke mange der har skylden for at du ikke har din virksomhed :o) Et godt sted at starte med at kigge, når tingene ikke går som forventet, er altid i spejlet.

Derefter kan man selvfølgelig begynde at kigge på - og kritisere - de omkringliggende omgivelser.

Jeg vil ikke dele din (og mange andres) opfattelse af Danmark som et erhvervsfjendtligt land. Der er bestemt plads til mange forbedringer, og nogle gange bliver der taget initiativer der går den forkerte vej.

Men jeg mener at vi i Danmark har alle de muligheder vi skal bruge, for at få startet en succesfuld virksomhed. Hvordan vi udnytter dem, er selvfølgelig op til én selv. Igen er det ikke fuldkomment, men rammerne er der.

Og at du har lavet en iværksættermesse hvor der kommer 1.600 mennesker, er utroligt flot. Jeg er ikke ekspert på området, men jeg synes også at 6.000 iværksættere / potentielle iværksættere for at få overskud, lyder meget optimistisk. Men i har sandsynligvis lavet nogle grundige undersøgelser om det i det hele taget er realistisk, før i satte det i værk. Og så er det rigtigt surt, når man ikke får indfriet potentialet.

At du ikke er ven med din makker længere, kan jeg ikke se nogen egentlig grund til ud fra dit indlæg. Men jeg synes da at det er trist at et venskab skal slutte, pga. en fejlinvestering. Fremadrettet kan det være en idé at adskille venskaber og forretning. Enten ved slet ikke at starte noget op sammen med en ven (hvilket jeg som udgangspunkt anbefaler), eller have klare aftaler om at holde tingene adskilt.

Din advarsel mod at have en virksomhed uden kunder, er til gengæld rigtig god. Det vil jeg også støtte op omkring. Der er heller ingen grund til at bøvle med det, hvis man ikke har indtjening. Det er så let at starte en ny virksomhed op igen når man reelt skal bruge den, så der ersom udgaangspunkt ingen grund til at have den liggende som passiv. Der kan selvfølgelig være undtagelser.

Nå men grunden til at jeg reagerer, er dit udsagn om Radio Energy. Er disse spots ikke blevet kørt som aftalt, eller hvad er grunden til at du mener at det er fup? Det er jo en halvalvorlig anklage :o)

At betale for reklame, er principielt det samme som at købe en lottokupon Du aner ikke hvad du får ud af det. Man kan selvfølgelig gøre et stort arbejde med at analysere sig frem til rette medie i forhold til målgruppen, geografi osv. osv. Men der er aldrig nogen garantier. Hvis der var det, ville alle sandsynligvis reklamere helt vildt :o)

Og så en sidste kommentar. Jeg mener ikke at man kan kritisere Skat for at lukke virksomheder der ikke giver andet end minus. Jeg kan ikke se hvordan det skulle være en fordel for Danmark at have disse kørende.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:10

Jeg er fuldstændig enig i dine synspunkter. Jeg startede også min virksomhed med henblik på at den skulle blive successfuld. Jeg må dog erkende at virkeligheden er en anden og det må jeg leve med. Herregud Jeg har mistet 100.000 kroner. Nu har jeg prøvet at være selvstændig og betalt for ingenting. Det er selvfølgeligt værre med dem der mister millioner.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:26

vis du starter en virksomhed kræver det normalt lidt kapital på bund linje man kommer ikke langt med 100.000 kr på 1 år og som dig du brugt kun 42.846 kroner på hele 4 år det siger mere om hvad du havde til at op starte din virksomhed

jo de radio spots og nogle de af de reklame medier du har brugt de giver ikke pengene igen korrekt , med som du sikkert ved brander det din virksomheds navn .

kræver ekstrem meget vilje vis ingen viden har og vis tabt 100.000 kr , ja så er du må du og tjene 200.000 kr. sådan tænker jeg altid , jeg giver aldrig op , bruger penge løs og tjener løs penge i en evig strøm , på ditten og datten

Altid forbyggende mod ikke at have penge knokler løs over alt , første sørger for at have arbejde ved siden af så jeg har en stabil indtægt så vis jeg bruger 10.000 fejl en måneden har jeg heldigvis tjent 15.000 kr. næste måneden ,jeg tænker altid at have 5000 kr. i overskud hver måneden , så er der råd til der tabes penge

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)