Godt Nytår!!!! Til alle de Iværksættere, som kæmper en brag kamp hverdag for at overleve. Danmark er blevet et erhvervsfjentligt land hvor det kun er de store, eller dem der har mange penge i ryggen der overlever. Men selv store virksomheder forlader landet, fordi vi drukner i byrokrati, høje skatter og afgifter. Hvem gider at bruge alle sine kræfter på Visioner og skabertrang, når alt hvad man får ud af det er røde tal på bundlinien. I 2003 lavede jeg en stor Iværksættermesse I Roskildehallerne. Vi startede hos kronprinsen, som desværre ikke kunne komme og åbne messen. Jeg drønede rundt på Christiansborg til alle ministerierne, som er relavante for det danske erhvervsliv. Der var ingen opbakning fra nogen steder. Hverken fra ministerierne, eller fra dansk industri. Lørdag og søndag den 4 og 5 oktober 2003 løb messen af stablen. Der kom 1600 besøgende. Der skulle komme omkring 6000 besøgende før det gav overskud. Vi var to der kørte messen. Jeg var den udfarende kraft, som skabte kontakter og besøgte dem der skulle med på messen. Jeg udformede selve Ideen omkring messen (Visionerne og mulighederne). Min makker tog det økonomiske ansvar ved messen og stod for selve messestandende og det økonomiske. Det hele endte med at jeg ikke fik en rød øre for mit arbejde. Jeg mistede over 50.000 kr og er selvfølig ikke ven med den makker mere. Hvad skal vi leve af i dagens danmark, når vi ikke har flere arbejdspladser tilbage. Politikkerne er mere interesserede i at tale om indvandrepolitik end nye arbedspladser. Hvis vi får skabt en masse nye arbejdspladser, så vil vi få brug for alle vores indvandre og vores økonomi vil blomstre. Vi ville kunne fjerne den frygt og angst vi lever i idag. Hr Claus Hjort Frederiksen siger, at vi skylder 24 milliarder kroner til skattefar. Er det nu vi skal ligge os til at dø. Jeg vil gerne advare alle selvstændige erhvervsdrivende i Danmark. Hvis du ikke har nogen kunder i din virksomhed, så luk den med det samme!!! Jeg er blevet besøgt af skattevæsnet to år i træk. Det første år 2009 kom der 4 personer på besøg og så mine regnskaber. De blev blåstemplet, med den komentar, at der skulle ske noget på kundesiden i 2009. Derfor slog jeg et ordenligt hul i jorden og købte 500 radiospots på radio Energi. Det viste sig at være fup og fiduser. jeg har ikke fået en eneste henvendelse fra nogen kunder. I januar måned 2010 fik jeg besøg af skattevæsnet igen, som denne gang ønskede min virksomhed lukket med den begrundelse, at min virksomhed ikke anses for erhvervsmæssigt drevet. Der hevises til statsskattelovens§ 6stk. 1 litra a. Jeg har haft virksomhed siden 2005. Healing-Terapi og Massage. Det eneste jeg har gjort er at trække mine udgifter fra i forbindelse med reklamer og virksomhedens drift. Jeg har nu betalt alt hvad jeg har trukket fra siden 2006 tilbage. 42.846 kroner. Det vil sige, at jeg aldrig skulle blive momsregistrert fra starten. Jeg læste og satte mig ind i START SELV fra begyndelsen. Der stod, at man skal sørge for at blive momsregistreret fra starten af sin virksomhed, eller kan man ikke få dækket sine startomkostninger. Det vil sige, at jeg har betalt alt i min virksomhed, som en almindelig privatperson. Skat stod ligefrem i kø for at slagte mig, fordi jeg hæfter persoligt. Det var også med den kommentar " hvis du viste hvor mange virksomheder vi er ude og lukke". Det er også lige det "danmark har brug for". Så alt hvad jeg har brugt på mit logo, som var dyrt, reklamer, dyr hjemmeside og fupfirmaer. Det har jeg selv betalt. Du får ikke nogen hjælp fra skat om hvordan dit firma bliver lukket. jeg måtte selv ringe til Erhvervs og selskabsstyrrelsen og lukke min virksomhed. Ps. jeg har et flot logo til salg. Jeg har stadig mine healingsevner, men det er kun mine venner og famillie, som får glæde af dem. Det er synd, for der står en hel verden der trænger til at blive healet. Hvis ikke vi får nogle gode energier ind nu i alt det sorte, så kan vi ligeså godt lægge os til at dø. Med venlig hilsen og håbet om et godt og lykkelig nytår Claves Sander Jensen
|
http://www.youtube.com/watch?v=pKzINiQq_6A&feature=related