Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsstart

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med at udfylde startblanketten på web-reg's hjemmeside, og er kommet lidt i tvivl.

Hjemmesiden skal omhandle webdesign, udvikling af hjemmesider i CMS og har derfor valgt branchekoden: Computerprogrammering.

Kan dette være forkert?

Det næste problem er at rubrik 8,9,10,11 eller 12 skal være udfyldt. 8'eren om momsregistrering er ikke nødvendig, eftersom indkomsten kommer til at være under 50 k pr. år.

Det eneste der skal udfyldes er rubrik 12, som jeg er lidt i tvivl om. Hvordan skal denne udfyldes?

Billede: http://img221.imageshack.us/img221/7645/47338724.jpg

Jeg har startet det hele som en enkeltmandsvirksomhed, og der er derfor ingen lønbetaling til ansatte.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20

Branchekoden virker fornuftig nok.

MEN - du skal være opmærksom på at du ikke får et CVR-nr med mindre du enten lader dig registrere for moms eller for lønafregning (rubrik12). Jeg formoder ikke at du skal have ansatte når du ikke forventer en omsætning på mere end 50.000 kr. årligt.

Derfor hvis et CVR-nr. er et must skal du lave en frivillig registrering for moms.

/Henrik

Fra Næstved
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:25

Hvad skal det sige, hvis jeg sætter mig på lønafregning(rubrik 12)? Og hvordan skal dette gøres?

Hvis jeg lader mig momsregistreres, skal jeg jo også lave selvangivelser m.m., og det kan blive et stort arbejde.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28

Christian A.:

Hvis jeg lader mig momsregistreres, skal jeg jo også lave selvangivelser m.m., og det kan blive et stort arbejde.

Det skal du uanset om du er momsregistreret eller ej. At være momsregistreret har intet med om du skal lave selvangivelse eller ej. Tjener du erhvervsmæssigt 1 kr. skal du i princippet selvangive dette beløb.

Lønafregning er kun hvis du har ansatte. Har du ikke det er punktet ikke relevant.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)