Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Branding kampagne - hvor er der effekt?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer at lave en større branding kampagne - men da jeg ikke normalt bruger bannerannoncer er der måske nogen som kan give noget brugbart input?

Jeg skal have fat i kvinder i alderen 28-45 år som har børn i alderen 0-10 år. Det skal være kvinder som går efter det brede udvalg, god service og hurtig levering. De som kun shopper tilbud er ikke interessante. Derfor er jeg ikke kun interesseret i forums om børn - men vil gerne skridtet videre og fange dem som ikke nødvendigvis har tid eller gider denne beskæftigelse.

Jeg har kigget på google display annoncer - men er der nogen som ved om der er mulighed for at selektere hvor man gerne vil vises? Og er der nogle af de større sites som bruger dette? eller er det kun mindre ukendte?

Hvordan er situationen med bannerannoncering pt? Hvor ligger klik/visnings prisen typisk henne på de store bannere på de større sites med brugbar information? Og kan man handle med dem - og hvor meget?

Jeg er ude efter at få så meget information jeg kan, så jeg kan få planlagt det godt - og ikke går i nogle alt for store fælder.

I øvrigt har jeg for nylig prøvet en pæn stor bannerannonce i et større babyforum - og salget stod slet ikke til måls med det de ville have for det. Er bannerannoncering for dyr i dag?

Sidst - men ikke mindst - har jeg overvejet det gode gamle postbud... de kan selektere på områder, indkomst, alder, børn osv.... gad vide om det kunne give noget.

Nogen med erfaringer eller viden på områderne?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens selv vælge hvilke sider du vil vises på med AdWords. F.eks. udelukkende bilsektionen hos Ekstra Bladet osv.

Vi har lige kørt nogle banner kampagner på større sites og de priser kan du godt få i en PB. Det kan måske give dig en idé om priserne rundt omkring.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj, du må meget gerne sende priserne enten i pb eller på mail@houseofkids.dk

Tak :·)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I mine øjne lyder branding meget som om du godt vil have udbredt navnet. Men når jeg læser det virker det som om det også skal give direkte salg? :)

Så tror jeg nemlig ikke branding er det helt rigtige ord.

Men jeg bruger selv en del bannerannoncer, og langsomt vil du finde ud af hvor det virker og det ikke gør. Bare få sat det op med Analytics, så kan du jo måle omsætning osv. :)

Så køb en prøveperiode på 14 dage til X kroner, og se hvad der kan betale sig? :-)

Normalt siger man jo af offline marketing ikke virker online, men jeg har ikke selv testet det.

Hvis jeg skulle anbefale dig noget, så ville jeg lave et eller andet viralt. Det kunne være en sjov gadget som kvinderne viser de har fået med posten, en Facebook App hvor kvinderne kan dele børnetøjet eller andet :)

Bare lidt tanker.

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil anbefale dig at overveje affiliate marketing, da du på den måde ikke risikerer at betale for visninger/klik af lav kvalitet, men kan tilbyde en salgsprovision i stedet for.

Du kan så lade affiliate partnere arbejde med segmentering på deres egne websites.

Jeg er sikker at du på den måde kan få gode aftaler i stand med mange relevante websites, og både få brandet dit navn via bannere og samtidigt få salg via målrettede tekstlinks/artikler.

Du er velkommen til at tage et kig på vores netværk på http://www.partner-ads.com/dk/

Mvh. Ken

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

"Branding" kampagner vil ALDRIG nogensinde virke, hvis du måler dem på samme måde som din øvrige online markedsføring: Nemlig på hvor mange salg de genererer.

"Branding" betyder frit oversat til dansk, brændemærkning. Og går grundlæggende ud på, at du brændemærker dit navn/brand ind i din målgruppes bevidsthed. Så brændemærkning er målet med en branding kampagne, og skal måles med nogle helt andre metrics.

Mange opretter et par bannerkampagner hist & her, kalder det branding, og håber på at det går. Men det er totalt misforståelse af begrebet.

Studier viser, at for at branding skal virke, skal din målgruppe eksponeres 6-7 gange for dit brand, før det begynder at hænge fast. Gerne igennem flere medier. Så det nytter altså ikke kun at lave branding et par enkelte steder, man vil aldrig opnå en god nok "reach" til at det vil virke. Branding er massemarkedsføring, og fungerer kun ved en massiv investering.

Hvis du vil have en case story, så hørte jeg engang om hvordan Wupti.com gjorde det. Deres kampagne dengang de startede, bliver af mange i branchen kaldt den mest effektive nogensinde.

I den første uge da de åbnede, havde de en TV reklame i hver eneste reklameblok på TV2. Og samtidigt kørte de massivt ud med helsides-annoncer i dagbladene og meget andet. Der blev virkeligt fyret nogle millioner af, og alle online markedsføringsfolkene korsede sig naturligvis over al den offline markedsføring for en online butik.

Men 3 måneder senere lavede de en såkaldt "kendskabsgradsanalyse", hvor der blev ringet ud til en masse danskere. Her kunne 60% uhjulpet nævne Wupti.com, når de blev spurgt om hvor de ville købe hvidevarer online. Og hjulpet røg den vistnok op på 80% (beklager, hørte tallene til en konference for flere år siden, kan ikke huske dem nøjagtigt).

Se DET er branding! På bare 3 måneder lykkedes det dem at etablere sig i danskernes bevidsthed, ganske enkelt imponerende. Det kostede så også kassen...

Det var så en masse teori :-)
Hvis du vil vide mere, så prøv at google "branding reach frequency" (reach og frequency er to nøglebegreber, når man brander).

Lad mig komme med et kort råd: Hvis du vil lave "branding", så gør det massivt, gør det ordentligt! Lad være med at teste det i det små. Og find nogle flere metrics at holde øje med, end salg.

Hvis du vil fokusere på salg, så gør det igennem et Affiliate program, og ikke igennem Google Analytics. Problemet med GA er, at den associerer salget til "last known source/medium". Men kunden kan sagtens tidligere have været eksponeret for din kampagne, som måske oven i købet har været det man kalder "order starteren".

Affiliate programmer derimod holder øje med, om et klik inden for de næste 30-90 dage, konverterer. Uanset om den besøgende har været forbi SEO, nyhedsbreve eller lign. i den mellemliggende periode. Hvilket koster dig lidt ekstra, men giver et langt bedre metric til at måle branding.

Hmmm. Kunne være jeg skulle få skrevet alt det ned i en blog post :-P

Med venlig hilsen
Søren Sprogø

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)