Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er definition på kopivare ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 244
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er pludselig kommet i tvivl om definition på "kopivare".

Jeg er udmærket klare over, at hvis man f.esk i kina laver/producere bukser, som har samme design som orginal Levis og sætter et Levis mærke på dem...så er de kopier..

Men hvad nu hvis buksernes design er 100% identisk med orginal Levis (samme kvalitet, farve osv), men man sætter et andet brand navn på f.e.sk  hitchina... er det så også en kopi ?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:58

Ja, det er det

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 14:59

Der er mange store tøjproducenter, som kopierer forskellige detaljer fra hinanden. Det er før set med G-star/Diesel f.eks. Umiddelbart ville jeg mene, at det ikke er at sælge kopivarer når du sætter noname-label på.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:48

Adnan Importør:

Men hvad nu hvis buksernes design er 100% identisk med orginal Levis (samme kvalitet, farve osv), men man sætter et andet brand navn på f.e.sk  hitchina... er det så også en kopi ?

Ja det er det!

Man siger som udgangspunkt, at produktet skal variere 15% i forhold til det originale design, dvs Levis design i dit tilfælde...
Hvordan man så opgøre 15% i design, det må du ik spørge mig om ;D

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 15:59

Adnan Importør:

Hej,

Jeg er pludselig kommet i tvivl om definition på "kopivare".

Jeg er udmærket klare over, at hvis man f.esk i kina laver/producere bukser, som har samme design som orginal Levis og sætter et Levis mærke på dem...så er de kopier..

Synes den er lidt svær... For at tage en anden branche, så er LEGO jo også blevet en slags kopivare!

LEGO har jo mistet retten til at være den eneste producent af disse klodser. COBI - som en anden virksomhed hedder - laver 100% nøjagtige "kopier" af LEGO-klodsen. Derudover har LEGO også mistet retten til at have den røde legoklods til at indgå i deres logo.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 17:51

puhaaaa hvorfor skal altid være så besværligt Huh?

Som vi ved så findes der mange Levis bukse modeller,så det er næsten UMULIGT finde ud af de bukser man køber er Levis kopier med bare et andet brand navn på!

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 19:54

Findes der ikke en eller anden service, som kan være en behjælpelig med finde ud af om en vare er kopi eller ej ?

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 14:57

Adnan Importør:

Findes der ikke en eller anden service, som kan være en behjælpelig med finde ud af om en vare er kopi eller ej ?

Aldrig noget jeg har hørt om sådan rigtig!

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 10. Dec 10
Skrevet kl. 11:01

Adnan Importør:

puhaaaa hvorfor skal altid være så besværligt Huh?

Som vi ved så findes der mange Levis bukse modeller,så det er næsten UMULIGT finde ud af de bukser man køber er Levis kopier med bare et andet brand navn på!

Må man så sælge/importere en bukser som "muligvis" ligner en fra Levis som nolabel..(altså der står ingen brandnavn) ?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:50

Gå ind på http://www.startvaekst.dk/

Brug "Spørg Eksperten", det er gratis og du får svar på 24 timer og virker rigtig godt.

Der er i dit tilfælde2 muligheder Advokaten eller Patent & Varemærestyrelsen

Jeg vil anbefale du spørger om definitionen på en kopi eller hvornår det er en replika.

//

PS: De har lukket mellem jul & nytår

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)