Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

FOM siger MLM = Pyramidespil? - Jurister søges..!

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin Slot:

Du er helt forkert på den. Det handler om OMSÆTNING. Din forklaring er misvisende...og endnu engang en der snakker om at det handler om venner og familie.

Nej Martin ... Jeg er ikke forkert på den, jeg fortæller dig hvordan din slags opfattes af ihvertfald mig, men også _mange_ andre ... Jeg kommer ikke med nogen "forklaring" og dermed kan den heller ikke være misvisende.

Det her handler om kommunikation, jeg fortæller dig at du har fejlet fordi folk får et negativt indtryk af dig ... Du siger det ikke passer, men i den sammenhæng er dit ord intet værd, for jeg er eb af "folk" det er du ikke :)

Hvis du mener jeg, og alle andre, har et forkert indtryk af dig som person eller din virksomheds seriøsitet så er din eneste mulighed for at påvirke det indtryk at ændre på hvordan din virksomhed agerer udadtil.

Men som tak for den enlige stjerne du gav mig for mit sidste indlæg ( nu græder jeg mig jo i søvn ... ;( ... Når jeg skal i seng iaften) så lukker supporten herfra med øjeblikkelig virkning!
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 01:25

Mikkel Mikjær Christensen:
Helt ærligt Martin så fat det lige ... Det er dig som kommer her og beder os om hjælp, du får hjælp og du får masser af input. Men istedet for at tage imod ned kyshånd så hugger du som en anden cobra hvergang nogen siger noget du ikke kan lide.

Føj siger jeg bare!

Hvad er set for en mangel på respekt overfor andre mennesker?

Kære Mikkel

Du kender mig ikke, men du udtaler dig på mine vegne.

Jeg beder absolut ikke om din hjælp!

Jeg svarer på et indlæg om FOM - og som jeg tidligere har sagt, at have noget 5 år gammelt stående er til grin. 1. hvis man som du mener det er pyramidespil, så skal man selvfølgelig opdatere løbende og sørge for at lukke hele branchen ned. 2. hvis man ikke mener det er ulovligt, så bør man have en klar tekst der passer.

Du er jo ret dobbelt moralsk, du må kritisere lige så tosset du vil, men når jeg siger at du er forkert på den, så er det absolut dig der har ret, og mig der opfører mig som en cobra....Skal jeg tage imod med kyshånd at vi er uenige om hvad Network Marketing er. Skal jeg lytte til dig istedet for Robert Kiyosaki som må siges at være økonomisk ekspert.

Men for at vi er helt på det rene, så lad os blive enige om at du aldrig skal forsøge at hjælpe mig.

Vi er uenige om hvad Network Marketing er, sådan er det. Har jeg forsøgt at sælge noget til dig? Har jeg inviteret dig til et møde? Jeg kender dig ikke, du kender ikke mig. Mangel på respekt ja jeg syntes den kommer fra dig.

Men fortsat god uge til dig. Lad os bare stoppe snakken her, der er ingen grund til at snakke videre. Vi bliver ikke enige.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:55

Martin Slot:

Vi er uenige om hvad Network Marketing er, sådan er det. Har jeg forsøgt at sælge noget til dig? Har jeg inviteret dig til et møde? Jeg kender dig ikke, du kender ikke mig. Mangel på respekt ja jeg syntes den kommer fra dig.

Kære Martin

Din mening har ingen betydning, og din holdning er uden interesse for sammenhængen. Du står tilsyneladende selv i MLM til op over begge ører, det gør dig dybt uinteressant for en saglig debat.

Min kommentar var møntet på at MLM Pusherne altid gir sig til at fluekneppe om hvad der er MLM, Pyramidespil og hvad der ikke er ... jeg kommer så med det indspark at folk (og her taler jeg ikke på dine vegne, men almindelige mennesker) generelt er ligeglad med om du kalder det det ene eller det andet, MLM er et smart ord fordi folk ikke ved hvad det betyder, selvom problemstilling reelt er fuldstændig den samme som ved klassiske pyramide spil ... og igen, den del gider jeg ikke diskuterer, for det er ikke relevant for hovedbudskabet. Nemlig at det er fuldstændig irrelevant hvad det hedder, og at størstedelen af andre erhvervsdrivende samt forbrugere syntes det er dybt umoralsk og i realiteten er ligeglade med om det hedder MLM, Pyramidespil eller Russisk Roulette.

Martin Slot:

Vi bliver ikke enige.

Igen ... der er ikke noget at være uenige om, jeg giver udtryk for min holdning og gengiver nogle erfaringer jeg har gjort mig, det er ikke noget du kan være "uenig" i ... du er velkommen til at have en anden holdning og have gjort dig nogle andre erfaringer, det gør ikke mine holdninger og erfaringer mere eller mindre relevante.

Men jeg kan se på det hele at stemningen i MLM Afdelingen af Amino er fuldstændig som den plejer ... så jeg tror bare jeg pakker sammen igen :-D

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:08

Helt ærligt Martin så fat det lige ... Det er dig som kommer her og beder os om hjælp, du får hjælp og du får masser af input. Men istedet for at tage imod ned kyshånd så hugger du som en anden cobra hvergang nogen siger noget du ikke kan lide.

Føj siger jeg bare!

Hvad er set for en mangel på respekt overfor andre mennesker?

Mikkel -> Prøv lige at finde kammertonen frem - por favor.

Når du rakker ned på en hel branche OG dens forhandlere - så kan du jo ikke bare forvente, at folk skal smile, og tale pænt tilbage til dig.

Desuden tager du FULDSTÆNDIG FEJL omkring konceptet i MLM.

Det handler ikke om at snyde nogen som helst - det handler om at tilbyde folk en forretningsmulighed. Hvis de er interesserede i at prøve at starte som selvstændig (evt. på deltid i starten - hvilket de fleste vælger) - så er det jo en reel mulighed for at komme hurtigt og billigt igang.

Grunden til, at vi MLM'ere tit skal forsvare os i forhold til pyramidespil er, at pyramidespillene jo netop prøver at LIGNE MLM-virksomheder, fordi MLM-virksomheder er lovlige.

Og grunden til, at det lige netop er MLM-virksomheder de forsøger at efterligne er, at provisions-strukturen i de to former ligner hinanden meget.

Hvis du mener, at du ved så meget om MLM-virksomheder, så vær venlig at fortælle mig hvad forskellen er på en MLM-virksomhed og en franchise-virksomhed.

Eller du mener måske også at Matas og McDonald's skulle forbydes???

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Mikkel -> Prøv lige at finde kammertonen frem - por favor.

I lige måde hr. Allan, jeg finder dit indlæg både anmassende og provokerende.

Allan I:

Når du rakker ned på en hel branche OG dens forhandlere - så kan du jo ikke bare forvente, at folk skal smile, og tale pænt tilbage til dig.

Jeg rakker ikke ned på nogen, jeg oplyser om realiteter. Jeg fortæller, dig blandt andet, hvordan andre mennesker ser på jer.

Det kan godt være at vi "ser forkert" men det kan du ikke ændre ved at holde salgstaler for mig ... jeg er ragende ligeglad, jeg har dannet mig en holdning og den ligger fast. Den måde du kan ændre det på, som jeg har sagt før og du tilsyneladende ikke gad læse, er at ændre måden hvorpå du som virksomhed kommunikerer med omverden.

Sørg for, sammen med alle andre MLM pushere, at fremstå som en seriøs og ansvarsfuld virksomhed(sform) og så vil verden begynde at tage jer seriøst.

Allan I:

Desuden tager du FULDSTÆNDIG FEJL omkring konceptet i MLM

A: Jeg tager IKKE fejl ... læs ovenstående indlæg.

B: Jeg er riv ravende ligeglad med hvor meget eller hvor lidt jeg tager fejl, couldn't care less.

C: Igen er det din branche der tilsyneladende ikke har fanget min interesse.

Allan I:

Hvis du mener, at du ved så meget om MLM-virksomheder, så vær venlig at fortælle mig hvad forskellen er på en MLM-virksomhed og en franchise-virksomhed.

Eller du mener måske også at Matas og McDonald's skulle forbydes???

Don't feed the trolls, og du troller lige nu. Den kommentar tjener udelukkende til at demonstrere at du ikke har fattet en meter af det jeg har sagt ... og ja der har du  måske ret, jeg har ikke skåret det godt nok ud i pap. Det beklager jeg, det er min fejl. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:28

Altså med andre ord: Du aner ikke hvad forskellen og lighederne er.

Hvorfor i alverden skulle man så tage noget seriøst fra din side?

Når du så desuden siger - at du allerede har valgt din holdning og er ligeglad med hvad vi fortæller dig - hvad er så meningen med en debat???

"Alle hosting-udbydere i hele verden er snævertsynede, intolerante og ligeglade med andre. De snyder alle hvor de kan komme afsted med det. Når man kender EN hosting udbyder - så kender man dem allesammen - og man kan dermed nemt danne sig en holdning uden at undersøge påstandene nærmere. Dette er SANDHEDEN - for det står jo lige her <-- "

Er det virkelig den måde du vil debattere på!?!?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Allan I:

Altså med andre ord: Du aner ikke hvad forskellen og lighederne er.

Med andre ord, jeg vil ikke trækkes ned på dit niveau, og desuden er forskelle og ligheder ikke relevante for mig eller denne debat.

Allan I:

Hvorfor i alverden skulle man så tage noget seriøst fra din side?

Og det spørger DU om? :D

Allan I:

Når du så desuden siger - at du allerede har valgt din holdning og er ligeglad med hvad vi fortæller dig - hvad er så meningen med en debat???

Nu prøver jeg at sige det til dig igen ... prøv og forstå det denne gang! Det her drejer sig IKKE om min holding, og min holding er ikke til debat! 

Prøv og læs tråden igen og gør dig umage med at forstå den ... hvis ikke du kan det, så bare glem det, det ik vigtigt :-D

Allan I:
"Alle hosting-udbydere i hele verden er snævertsynede, intolerante og ligeglade med andre. De snyder alle hvor de kan komme afsted med det. Når man kender EN hosting udbyder - så kender man dem allesammen - og man kan dermed nemt danne sig en holdning uden at undersøge påstandene nærmere. Dette er SANDHEDEN - for det står jo lige her <-- "

Da jeg først læste det troede jeg faktisk at du havde fundet en af mine tidligere udtalelser og var ved at quote mig ... men dit forsøg på at være humoristisk er faktisk ikke langt fra sandheden.

Allan I:

Er det virkelig den måde du vil debattere på!?!?

"Se mig jeg hedder Allan ... jeg fatter ikke en meter" - og nu vil jeg trolle over noget der er fuldstændig uinteresant.

Jeg har ALDRIG HAFT TIL HENSIGT AT DEBATERE NOGET SOM HELST!

Så forstå det dog!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:50

SkjultReklame.dk:

FOM = Forbrugerombudsmanden, som ikke sætter et lighedstegn ( = ) mellem MLM og Pyramidespil men en skråstreg ( / ) og for lægfolk/meningmand er det så stort set ikke det samme?

Kun for dem der skal have sine skolepenge tilbage Smile

Hvis man er i en situation hvor man skal fortolke forskellen, så er man nødt til at gennemlæse og forstå retningslinierne som der henvises til.

Ud fra dit projekt vil jeg vurdere at der kan komme det ud af det, at det betragtes som pyramidespil, såfremt pengene ikke 100% kan sammenkædes med salgbart produkt og samtidig med at den sidste der køber en andel i projektet inden pengene udbetales, for mig at se ikke kan tjene noget, så mener jeg det er i gråzonen.

Med projekter som dit, der tror jeg du skyder dig selv i foden ved at bruge dem fremgangsmåde, da jeg sagtens kunne forestille mig der istedet kunne skabes en hype omkring det "at være med til at gøre en filmindspilning mulig" og derved undgå at betale for at folk render rundt og sælger andele. Hvilekt jo medfører hurtigere igangsætning, da der så kommer flere penge ind.

Alfa & omega er at folk kan se projektet, få info og se at der er nogen i filmbranchen der hopper med på idéen.

Skal du så have endnu mere succes, så går du hele vejen, og sælger folk andele hvor de også får del i projektets overskud.

DU skriver: det værste der kan ske

Er at du jævnligt bruger kr. 60,- eller kr. 282,50 på at støtte dansk filmproduktion

Og det er jo en sandhed med kraftige modikfikationer, da du ovenover den tekst skriver at det er dkk 25 der går til projektet.

Summasummarum

Jeg tror der skal mange ændringer til før det bliver en gangbar metode og ikke konsekvent skal have høvl undervejs. Mange vil også stille spørgsmålstegn ved,hvorfor du skal have noget der svarer til 80% i honorar i forhold til det beløb der støttes med. Det i sig selv skriger langt til himlen.

Iøvrigt mener jeg det er bedrag at skrive at man støtter dansk filmproduktion, da udtrykket "støtte til dansk filmproduktion" i almenheden betragtes som noget Staten gør og som så fordeles, og da jeg ikke mener at kunne se at du indbetaler penge til den pulje i Staten der er afsat, så er det mest tilnærmelige du forsøger at gøre, er at få penge ind til "Støtte til ikke støtteberettigede eller alternative filmproduktioner"

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:28

Med andre ord, jeg vil ikke trækkes ned på dit niveau, og desuden er forskelle og ligheder ikke relevante for mig eller denne debat.

Ned på mit niveau?

Du udtaler dig om folk du intet kender til. Du udtaler dig ekstremt negativt om en branche du ikke har sat dig ind i. Og du udtaler dig om vores moral og etik, uden nogensinde at have mødt os.

Hvis du spørger mig, så kan man vist ikke synke meget lavere end det.

Så forstå det dog!

Jamen så må du da meget undskylde. Jeg troede bare, at du deltog i debatten for at debattere!?

Ha' en fortsat dejlig dag. Big Smile

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:48

"Se mig jeg hedder Allan ... jeg fatter ikke en meter" - og nu vil jeg trolle over noget der er fuldstændig uinteresant.

Så forstå det dog!

Utroligt at du mener din tone er ok.

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)