Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM Ulovligt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag jeg har også haft tanken om at prøve at starte en MLM hjemmeside, hvor man tjener helt ned til 7 led, og man skal indskyde ca 5kr.
Men jeg vil gerne vide er det ulovligt i danmark at lave MLM hjemmesider?, og hvad er straffen hvis det er?.
Mange Tak
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:22
Dato: 31-01-2007 18:27:23
Forfatter:steffanv
Men jeg vil gerne vide er det ulovligt i danmark at lave MLM hjemmesider?, og hvad er straffen hvis det er?.

Øhhh... skal det læses som om, at hvis det er ulovligt så gør du det alligevel?

Til info så er det masser af MLM firmaer i Danmark så ulovligt er det næppe, men hvis du bevæger dig for tæt på de gammel-kendte pyramidefiduser så kommer du nok i problemer = noget der er ulovligt. Du må selv undersøge strafferammen derfor, jeg planlægger ikke at gøre noget ulovligt så jeg har ikke behov for at vide hvad straffen er, blot om det jeg gør er tilladt eller ej

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:30
Dato: 31-01-2007 18:27:23
Forfatter:steffanv
Goddag jeg har også haft tanken om at prøve at starte en MLM hjemmeside, hvor man tjener helt ned til 7 led, og man skal indskyde ca 5kr.
Mange Tak

MLM og NM er 100% lovligt i DK.

Som jeg læser dit spørgsmål (ret mig hvis det er forkert), så vil du lave et system hvor jeg kan signe mig op, betaler 5 kr., og pengene bliver så fordelt 7 led op, jeg kan så gå ud og sponsorere andre. Er det korrekt?

Som jeg læser og forstår dit koncept, så sker der en ombytning af penge, og ikke en handel af et egentlig produkt. Hvis der ikke er et produkt, så er det pyramidespil og dermed ulovligt, og det kommer du i fængsel for.
Hvis du derimod lader alle der starter i selskabet, købe en vare der er 5 kr. eller mere værd, og sørger for at den største indtjening i længden er salget af den specifikke vare, så er det MLM/NM og dermed lovligt.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:08
Dato: 31-01-2007 18:27:23 Forfatter:steffanv Goddag jeg har også haft tanken om at prøve at starte en MLM hjemmeside, hvor man tjener helt ned til 7 led, og man skal indskyde ca 5kr.
Mange Tak

Som udgangspunkt så er det en lettere uinteressant måde at drive forretning på; blot at promote en site, hvor man ned i x-led får betaling for nye "medlemmer".

MLM er bedst - og fungere til fulde - når der er produkter involveret. Alle de der Karl Smart koncepter, som man "bare ikke kan leve uden", og hvor man skal betale et eller andet beløb for ingenting... det holder nada vand.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:11
Dato: 31-01-2007 20:08:07 Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 31-01-2007 18:27:23 Forfatter:steffanv Goddag jeg har også haft tanken om at prøve at starte en MLM hjemmeside, hvor man tjener helt ned til 7 led, og man skal indskyde ca 5kr.
Mange Tak

Som udgangspunkt så er det en lettere uinteressant måde at drive forretning på; blot at promote en site, hvor man ned i x-led får betaling for nye ''medlemmer''.

MLM er bedst - og fungere til fulde - når der er produkter involveret. Alle de der Karl Smart koncepter, som man ''bare ikke kan leve uden'', og hvor man skal betale et eller andet beløb for ingenting... det holder nada vand.

Lasse

Fik ikke svaret på om det er ulovligt - og i så fald strafudmåling:

Tror såmænd ikke det er ulovligt - bortset fra at Karl Smarteri og nasseri på MLM folk i sig selv er usympatisk; kun de der slet ikke forstår MLM og dens mekanismer vil finde MLM sider interessante.

Straffen for ikke at forstå netværk; Uanede mængder spildt tid ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:06

Nej, så vidt jeg er oplyst, er MLM ikke ulovligt...

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 02:58
Dato: 01-02-2007 19:06:06 Forfatter: AJ
Nej, så vidt jeg er oplyst, er MLM ikke ulovligt...

Nej hverken MLM, Networkmarketing eller affiliate marketing er ulovlige.... MEN som Dimitri også er inde på, så er det ikke nogen af ovennævnte, hvis der ikke er et produkt eller en serviceydelse involveret...

Her er der nogle links du bør læse indholdet af:

Hvis du vælger at give dig i kast med dig projekt, og du ikke har et reelt produkt, så undlad venligts at bruge ord som mlm, networkmarketing eller affiliate marketing... som Lasse er lidt inde på, så er der en del gode muligheder indenfor denne industri, der desværre alle lider under, når nogen forsøger at tjene en hurtig skilling på idéen om netværk...

Som inspiration til dit projekt, vil jeg henlede dig til http://www.direktelink.dk/13059/ Jeg vil dog på det kraftigste anbefale dig, at du tænker dig MEGET grundigt om, før du køber noget som Henrik Bruhn selv er "producent" af, eftersom jeg kender adskillige han har franarret store summer penge i hans tidligere karierre som "iværksætter"... ens ry følger en i mange år... især hvis man ikke rydder op efter sig... men hans koncept er genialt...

Så udover fængsel + store bøder, som er straffen for pyramidespil, vil dit navn i mange år være tilsmudset, hvis du "snyder" folk... også selvom det kun drejer sig om en femmer og du betaler folk hvad du har lovet dem...

Jeg ved at en del af halvfemsernes pyramide-hajer stadig den dag i dag, lider under deres tilsværtede navne...

Personligt vil jeg anbefale dig, at du som minimum sørger for at få 3-5 års erfaring med et seriøst Networkmarketing firma, før du giver dig i kast med at lave dit eget... Lasse er inde på at det med at bygge netværk, er nøglen! og det har han helt ret i... hvis du er til service ydelser på nettet, så er det jeg har valgt at arbejde med super godt... hvis du er til produkter, så er det lidt af en jungle... dog vil jeg alligevel anbefale Agel udfra at blandt andet Randy Gage lige er joinet... men shop omkring og find det der passer bedst til dit temperament... uddan dig, om det så er på uni i USA, og tag den derfra... man bør Aldrig have så travlt at man laver et makværk... hastværk er virkelig lastværk...

Håber dette svar kan bruges til noget fornuftigt...

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 11:18
Og det rigtige "direkte link" til den side Sassi henviser til (http://www.direktelink.dk/13059/) er:

http://www.forbrugerpenge.dk/

Hvorfor ikke bare linke til slutdestinationen i stedet for at sende det igennem en masse redirects. Alt det andet fis lugter bare af henvisningsprovision, uanset om det så er det eller ej.
Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:36
Heh... hvorfor finder du dig ikke noget mere at brokke dig over?

Grunden til at de har valgt at køre med redirect, er så vidt jeg har forstået, at sørge for at dem der opretter sig som medlemmer, ender under dem der har reffereret dem... uden at man skal rende og huske på sit affiliate nummer...

Men tror nu mest du "spurgte" for at kaste med mudder...

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:29
Dato: 06-02-2007 15:36:18
Forfatter: Sassi Jacob O. Schou

Grunden til at de har valgt at køre med redirect, er så vidt jeg har forstået, at sørge for at dem der opretter sig som medlemmer, ender under dem der har reffereret dem... uden at man skal rende og huske på sit affiliate nummer...

Men tror nu mest du ''spurgte'' for at kaste med mudder..

Nej, jeg spurgte såmænd hvorfor du i et tilsyneladende sagligt indlæg placerer et link til et sted hvor spørgeren kan søge inspiration, men samtidig sørger for at det er et affiliate link således at du(?) drager gavn af at spørgeren undersøger din anbefaling om at oprette sig for at lade sig inspirere af hvordan andre gør det.

Det er såmænd reelt nok at ville henvise andre til at benytte noget man selv benytter, og også forsøge at tjene lidt på det. Problemet, mener jeg personligt, er bare når man lige glemmer at fortælle at man selv har en (økonomisk?) interesse i at henvise til det, og sylter det ind som et godt råd. Det er normalt god kotume i den slags situationer (på messageboards, anmeldelser osv.) at oplyse om man er indvolveret i henvisningen, eller måske endda tilbyde 2 links, et direkte og et hvor man kan "støtte" en affiliate, så har læseren det frie valg.

Jeg kan så godt tage fejl og det er tilfældet at linket bare er tilfældigt sakset fra et sted og det ikke engang er dit affiliatenummer som står opgivet der, og det var så det mit spørgsmål gik ud på at få svar på.

Du må så gerne kalde det at kaste med mudder, hvis du synes det er det rigtige udtryk. Jeg synes bare at troværdigheden i debatten ryger fløjten når man ikke spiller med åbne kort, og tænkte derfor at jeg ville poste det alternative link og forsøge at få opklaret hvorfor linket er en størrer omvej end nødvendig til den side man til sidst ender med at havne på.
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)