Jeg vil ikke sige at det er direkte umuligt at låne 1 mio, men hvis du selv står med en større gæld og I ikke har nogen penge at skyde i projektet selv, så bliver det op af bakke at finde nogen der vil låne jer det hele.
Jeg vil ikke sige at det er direkte umuligt at låne 1 mio, men hvis du selv står med en større gæld og I ikke har nogen penge at skyde i projektet selv, så bliver det op af bakke at finde nogen der vil låne jer det hele.
Jeg tror bare i skal komme med en rigtig rigtig god forretningsplan... For hvis i kører 6 måneder, og finder ud af at i bliver nød til at lukke igen fordi det ikke fungere, så er det lige meget om i skyder 20 - 30 eller 50 % ind selv, så vil der være et underskud, da et konkursbo i en tøjbutik, maks vil indbringe 10 % af kostprisen...
Men en god forretningsplan, og en god bankmand/kvinde, så kan alt da lade sig gøre..
Hvordan ved du at han mener 1 mio !!
Åh han skrev såmænd "ca 1 mio" i hans indlæg så vidt jeg kunne læse...
Vores meget realistiske driftsbudget siger et overskud på 300.000 - 400.000 kr.
Hej.
Hvordan har i regnet jer frem til, at i kan lave et overskud på 300.000 - 400.000 kr. pa?.
Tøj brachen er presset hårdt i øjeblikket. Nu aner jeg ikke hvor i har tænkt jer, at placere en tøj forretningn, men det skulle undre mig hvis der findes ret mange byer der kan ''bære'' endnu en herretøjsforretning, og så samtidig lave et så fint overskud, med mindre i har et unikt koncept - Eller nogen fantastiske leverandører vi andre ikke har hørt om.
Tænk over inden i starter, at tøj branchen faktisk er lidt hård i de her år. Det er satme træls at låne en million, hvis man alligvel ikke liiiige tjener 300.000 - 400.000 kr. årligt.
Men for at svare på overskriften, så er svaret Ja.
Via vores driftsbudget. Det viste et overskud på 456.000 kr, men vi ved jo godt at det ikke er hele varelageret man kommer af med, med det samme, så det vil jo æde en del af overskuddet de første år. Nu arbejder vi begge 2 i branchen, begge som bestyrer i hver vores forretning og i den by.
Vi ved at avancen i gennemsnit ligger på 52 % når året er omme, men kæden kører med en avance på ca 60 %, men flere varer vil jo blive solgt billigere ud på udsalg.
Det er jo altid svært at svare på om en by kan klare en butik mere. Det tror vi dog på.
Vi er godt klar over at vi nok får et nej af alle banker og så er der jo ikke noget at gøre ved det. Hvad vil du tro at man selv skal komme med, for at de vil tage det seriøst ? 200.000 - 300.000 kr ?