Det begynder at give mening nu (langt om længe |
Paniki:Hvad koster sådan en revisorfætter, hvis han skulle lave det for mig ville du gætte på? Nu er det jo langt fra særlig omfattende, så for en garvet gut, ville det vel tage en halv time eller sådan?
Dine udlæg skal du som det er kommet frem, trække 100% ud til dig selv.
Jeg er ikke helt sikker på at du gør noget forkert ved at trække momsen i virksomheden på benzinregningerne.
Er følgende eksempel korrekt?
Du får en opgave hvor du skal fotografere bilen og får denne stillet til rådighed. Du kører fra Vordingborg til Skagen for at teste og tage de bedste billeder og så hjem igen. I den forbindelse har du så udgifter til benzin og bilvask på f.eks. 400 inkl. moms inden du afleverer den.
Når du afleverer den har du udført en opgave for hvilken du i dit firma sender en regning på f.eks. 1.000 + moms. og har haft udgifter i forbindelse med opgaven på (400 inkl. moms) 320 + moms og derfor har et overskud på opgaven på 680 kr.
Hvis ikke du trækker momsen på regningerne, så har du jo kun et overskud på 600 kr. og derved et lavere beskatningsgrundlag i din resultatopgørelse, hvilket jeg ikke tror Skat vil være enig med dig i ved et tjek.
Så inden du kaster dig ud i revisorregninger, så ville jeg ringe til Skat og forklare dem scenariet og så skrive navn og tidspunkt ned på den vejledning du får. Alternativt skrive til dem og få et bindende svar.
Det er ikke fordi jeg ikke under Peter eller andre revisorer opgaven, men jeg er i tvivil om hvorvidt der skal trækkes moms i det scenarie du opstiller.
Situationen er en helt anden hvis du ejer bilen, i forhold til hvad der er fradrag for m.h.t farven på nummerplader,