Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt SEO Projekt

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/4/2005 4:00:25 PM Forfatter: Michael Oxkjær
Dato: 11/4/2005 3:50:59 PM Forfatter: Riad
Vi skal lave et dynamisk site, der sparker roev design maessigt! Vi skal formentlig bruge en  database hertil.
Derudover kan jeg kun tilslutte mig Fey, idet jeg heller ikke forstår hvor en programmør kommer ind i billedet, er det ikke nærmere tekstforfattere du efterlyser?

Jeg arbejder en del med SEO. Jeg er selv udvikler. Jeg vil helt klart sige, at HTML ikke er programmering. Men et af de mere centrale emner indenfor SEO er URL-Rewriting, og når man har et stort site, som er database drevet, kræver det en udvikler at lave en god URL-Rewriter til netop ens setup med database osv.

Derudover kommer det selvfølgelig at man kan tænkte i kundens baner, og løsrive sig fra ens egen viden, omkring sit eget emne, hvis man skal søgemaskineoptimere sin egen hjemmeside. Det er noget helt andet, og noget af det svære...
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:18

Søgemaskineoptimering er en marketingdeciplin og det vigtigste udgangspunkt for success er derfor dygtige erfarne strateger, der kan fastlægge metoder og implementering i den enkelte sag. 90% af alle de kunder jeg har arbejdet med udfører selv kodning og programmering - det de har brug for fra mig er viden om hvad der skal gøres, og hvilke konsekvenser forskellige løsningmodeller kan have.

Det er langt sværere i dag at få foden indenfor på markedet - det er ved at være for veletableret. Det var let i 97, men det er altså snart 9 år siden! Mange virksomheder har været her længe og sidder godt på de tungeste kunder - både i Danmark og det meste af den vestlige verden.

Dette siger jeg ikke for at skræmme nogen væk - jeg velkommer altid konkurrence, men man skal være klar over hvad man går ind til. Don''t bring a knife to a gun fight
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 03:50
Dato: 11/4/2005 3:30:12 PM Forfatter: Karsten Nygaard

''Vi ved at markedet for SEO er et latent marked,''

At kalde SEO området for latent er vist lidt stort... hvis du søger på ordet søgemaskineoptimering og laver en dansk søgning er der lige i underkanten af en million sider - det håber jeg for min egen forretnings skyld ikke er et tegn på et latent marked men på et særdeles aktivt marked - for ellers kunne konkurrencen nok i sidste ende gå hen og blive særdeles hård...

Med et "latent marked" mener Riad sikkert, at behovene for SEO ydelser ofte er latente behov, som skal bringes frem igennem salg og markedsføring af disse ydelser. At markedet er "aktivt" er ikke ensbetydende med, at der ikke stadig er mange virksomheder med for eksempel corporate websites, der kan have stor gavn af søgemaskineoptimering, men blot ikke er klar over, hvordan søgemaskineoptimering kan gavne deres forretning på ligefod med andre markedsføringstiltag.

Men nej, det er ikke markedet der er latent - det er behovet til gengæld ofte.

Jeg kan sagtens forestille mig, at der er et stort marked for billige (!) SEO alternativer til de "tunge drenge", der sidder på det meste af (det synlige) marked.
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:30

Hej LHK

Jeg er ganske enig - det er behovet som er latent.

Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 13:19

Hej Alle

Jeg har nu haft lejlighed til at diskutere css med gutterne.  Ganske rigtigt som Fay siger, saa vil vi aendre paa "tables" og vores frames vil vaere css "approach" saavidt jeg har laert.

Det vil tage under 8 sekunder at uploade vores homepage, naar vi er faerdige! Endvidere vil vores nye database vaere klar. Jeg vil informere herom naar vi er faerdige.

mvh

Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 13:23

Hej Mikkel!

Jeg glemte at svare paa dig sidst - er enig i at viden omkring SEO er vaesentligt!

Derfor har vi brug for en person som har adgang til netvaerket i Dk. Det vi goer er at skaffe et bedre produkt til en langt lavere pris for kunden. Der burde derfor vaere plads til os.

Vi skal "bare" 2-3" store kunder maanedligt og biksen vil vaere etableret med overskud.

mvh  
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:07

Mht. SEO markedet...

Jeg synes at det som forbruger er uhyggelig vanskeligt at skelne mellem de forskellige udbud indenfor SEO. Rigtig mange webdesignere tilbyder SEO, men jeg tvivler ærlig talt på om mange af dem overhovedet ved nok, og gør nok, til at man kan kalde det de gør for optimering.

En af mine bekendte fik "optimeret" sit site, og han var helt vild glad for det. Problemet var bare, at sitet kun stod højt på Google når man stavede produktet forkert, men det havde SEO-fætteren overbevist ham om at det var der mange der gjorde - altså stave produktnavnet forket. Så det var jo en SEO succes... Hell no

Jeg tror desværre der er en del useriøse SEO folk, og det kan til tider være vanskelig at gennemskue om der er et fornuftigt forhold mellem pris og kvalitet.

Jeg har (endnu) ikke fordybet mig i den del af Internettets muligheder, men jeg synes at det er spændende at man med den rette viden kan forbedre sin placering på Google etc. Der er ingen tvivl om, at man kan øge sin online forretning gennem SEO.

/Carsten
Tilmeldt 29. Mar 05
Skrevet kl. 14:31

Hej Karsten!

Netop - derfor skal vi lave et site der udelukkende handler om at præsentere SEO! Vi vil ikke lave andet for kunden. Kerne kompetence er det rette nøgleord. 

Jeg har selv set masser af sites hvor udbyderen 1/10 arbejde for en kunde. URL writing er en stol del af SEO og tager meget tid.  

Vi har masser af ideer som jeg ikke vil nævne her. 

snax  

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:47

> URL writing er en stol del af SEO og tager meget tid.  

Det er en voldsom overdrivelse - og en lidt underlig vinkel, hvis du spørger mig. URL-rewriting (remapping) er blot en ud af flere løsninger på et ud af mange problemer. URL-rewriting er først og fremmest en teknik der (i forhold til SEO) kan anvendes til at fjerne visse problemer med med indeksering som skyldes uhensigtsmæssige URL-formater. Men langt fra alle. Og det er langt fra den eneste løsning.

Så hvis man skulle kigge på SEO lidt ovenfra ser det således ud, hvis man benytter IRTA modellen:

Indexing:
- 20-30 kendte, og endu flere ukendte, problemer der kan forhindre indeksering. Nogle få af disse problemer kan URL-rewriting afhjælpe - som en ud af flere mullige løsninger.

Ranking:
- Masser af options for hvordan en sites ranking kan forbedres. URL-rewriting spiller stort set ingen rolle her.

Traffic:
- Dette er først og fremmest betinget af præsentable listings og er helt uafhængigt af URL-rewriting

Action:
- Dette er betinget af websitets indhold, design osv og helt uafhængigt af URL-rewriting

Så alt i alt: URL-rewriting spiller en samlet set ganske lille rolle i SEO. Derudover er jeg ikke enig i at det er så tidskrævende - mange gange er det noget der klares på et par timer. Men det afhænger naturligvis helt af de enkelte publiseringssystemer.
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 13:02
Nogle SEO firmaer gør en del i at "unloade"
google for oplysninger og køre diverse
udtræk af data ned fra konkurrende sider mv.

Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)