Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diskussion: TrustPilot forbedring !?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Troværdigheden af TrustPilot?

Der er mange diskussioner om TrustPilot på nettet – og også her på Amino. Det mange ofte bliver enige om, er meget simpelt at man ikke kan stole på TrustPilot, grundet at det er for nemt at manipulere ens egen og konkurrenternes rank.

Uden at ”holde med” TrustPilot, som jeg absolut ikke gør, da jeg ikke selv finder besvarelserne valide nok, så har jeg nu nogle spørgsmål i tankerne:

Hvordan fanden skal TrustPilot, med det ellers fornuftige koncept, ellers gøre?
Hvilken form for sikkerhed kan TrustPilot stille, for at brugerne ikke misbruger systemet – uden at det selvfølgelig bliver for besværligt at benytte?

Har i nogen idéer?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Trustpilot forsvinder helt en dag, fordi netop som du skriver, de ikke magter at skabe valide resultater. Når man finanseres af dem, der skal anmeldes, så kan det hellere aldrig give et objektivt resultat, så måske var vejen frem at sitet blev finanseret af brugerne selv?

De ringer fra tid til anden og vil have mig med på vognen, ca 8000 kr, men jeg takker pænt nej hver gang.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kan det ikke kun misbruges, for kan ikke rigtigt se fidusen i det.

Vis du betaler kan du kræve faktura, hvem bliver glad trustpilot.dk de får penge

Vis de ikke får penge kommer der masser debat på siden , vis det er negativt og mange sider skriver om det og der er links til din side fra trustpilot.dk giver det din mere omtale derved stiger din siden på google , for du vil jo ikke skrive dårligt på egen siden, derved beskytter systemet ikke forbruger for alle søger ikke der første .

Vis kun gode kommentar er det svære at få debat igang derved færre google resultater , google elsker der kommer debat, negative er som reglen langt mere motiveret, derfor også vigtigt behandler kunder godt og dog det giver også din siden mere i google da der sker en masse omtale omkring din side .

Vis du få maks udbytte af det gode skulle det stå egen siden med det står jo på trustpilot.dk så det linker du til det bliver truspilot.dk glade for .

Den eneste der ikke er glad er forbruger for hvem siger den værste er dr1.dk og et enkle mands firma med 20 gode kommentar er bedste og eller dårligste, det siger ingenting

Der til har de engang  ikke valid profiler ret meget man kan lave kommentar og have 5 % oplysninger i profil , der kræves ikke admin godkender profil lige som amino.dk , burde være samme admin kunne se navn adressé evt. cpr nummer mv. før de kunne give kommentar så kommentar var mere troværdig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:23

Mikael christiansen:

Den eneste der ikke er glad er forbruger for hvem siger den værste er dr1.dk og et enkle mands firma med 20 gode kommentar er bedste og eller dårligste, det siger ingenting

Spot on , Mikael :-)

Jeg har for nyligt siddet og luret på en af mine konkurrenters anmeldelser. de er en masse, og en del af dem er sikkert rigtige nok, så er der så også en del, hvor der for mig er tydeligt at det er venner/bekendte, der har siddet og skrevet anmeldelserne, selvom de har gjort det smart, så kan mine trænede øjne sagtens lure dem ;-) men hvad med den almindelige forbruger?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 08:36

Jeg vil egentlig ikke gå ind i debatten omkring trustpilot eller ej. Jeg syntes ærligtalt ikke der er nogen der kan komme med noget nyt i debatten, så fred være med det.

Dog vil jeg nævne at jeg som e-købmand bruger dem med stor glæde. Jeg ved at jeg er blevet valgt frem for andre, grundet vores brug af trustpilot. 

http://www.trustpilot.dk/review/www.sikkerhedseksperten.dk

Så lad det være op til den enkelte købmand om han vil bruge det eller ej, og lad resultaterne tale for sig selv.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 08:50

@Boysen: Self. er det positivt for nogle e købmænd, men er det også for forbrugeren i længden? Jeg har selv arbejdet for en meget stor e-shop ( den er lukket og slukket nu ) og der brugte man aktivt trustpilot til at dække over at dens RMA afdeling hang. Det er let nok at give 5 stjerner blot fordi der er blevet leveret til tiden ;-)

Jeg vil slutte med at fortælle om at 1. gang jeg var i kontakt med trustpilot, der spurgte deres sælger, om jeg havde selv skrevet mine anmeldelser?!?! totalt turnoff

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:57

Boysen:

Dog vil jeg nævne at jeg som e-købmand bruger dem med stor glæde. Jeg ved at jeg er blevet valgt frem for andre, grundet vores brug af trustpilot. 

Så lad det være op til den enkelte købmand om han vil bruge det eller ej, og lad resultaterne tale for sig selv.

Nemlig! End of discussion!

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:35

Fairtime:

Boysen:

Det kan jeg godt forstå, du skriver. 100% kundetilfredshed, det er da flot ;-)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 14:03

Patrick Olsen:

Hvordan fanden skal TrustPilot, med det ellers fornuftige koncept, ellers gøre?
Hvilken form for sikkerhed kan TrustPilot stille, for at brugerne ikke misbruger systemet – uden at det selvfølgelig bliver for besværligt at benytte?

Har i nogen idéer?

Jeg synes overstående er et ekstremt relevant spørgsmål. Desværre har jeg ikke selv svaret, så håber at andre kan komme ind med bud - frem for bare at komme med deres egen mening om TP.

For mit eget vedkommende kan jeg da sige, at de rygter der løber i branchen om at man kan betale for at få fjernet dårlig omtale, det ikke just hjælper på deres ry i mine øjne. En almindelig bruger kender nok ikke til de rygter, men det er jo med til at bl.a. vi her på Amino ikke er vildt positive...
På det område har Google fat i den lange ende, men altid og konsekvent at have benægtet at ens Adwords spend kan have indvirkning på ens ranking i organiske resultater.

Trustpilots rating system (uden at kende detaljerne bag det) er måske for simpelt og gør det for let at snyde. Jeg ved at en brugers stjerne tillægges mere eller mindre værdi på basis af dennes historik, men der er sikkert mange flere matematiske algoritmer man kan arbejde med der.

Hvad er andres indstilling til det emne? Hvordan laver man en troværdig rating side, når muligheden ikke er at holde den 100% gratis samtidig (vi er jo iværksættere der gerne vil tjene penge) :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:34

Henrik Nielsen:

Fairtime:

Boysen:

Det kan jeg godt forstå, du skriver. 100% kundetilfredshed, det er da flot ;-)

Godt gået 100% , med der er ikke mange anmelders hvorfor er der ikke det

Hvorfor har alle kun en kommentar ?

Hvorfor har alle kun udfyldt profil med ingen oplysninger?

Hvorfor tror du får flere kunder på sådanne anmeldelser af så dovn kunder, det kan jo være hvem som helst der har skrevet disse anmeldelser, det kan ingen vide, måske er de sande eller ikke, det skal jeg ikke sige.

Med vis folk kigget lidt med disse kommentar hvad der står i profiler taber du sikkert også kunder på disse gode kommentar ,dem kender du ikke for de får du ikke som kunder, jeg ville som reglen vælge at ikke bruge disse anmeldelser som brug bar data da de ikke er valid nok til de er fuldt ud troværdig,

vis folk fremhæver de gode anmeldelser på sin siden handler jeg selvfølgelige et andet sted især, vis dem der har givet kommentar ikke har udfyldt deres profil

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)