Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode iværksætter citater

Side 8 ud af 39 (381 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Det er jo altid rart med et par gode citater i kufferten... Her er en fra min kloge onkel.

"Det er bedre at ramme målet, med en vis usikkerhed - End skyde ved siden af med en helvedes præssision."

Altid god at bruge når man er i selskab med mange talknusere.

Med venlig hilsen

Bjarne Schou Andersen

www.plantetorvet.dk

Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:26

Her er budskabet på min pauseskærm, som har hængt der siden jeg kom i tanke om at kvitte mit godt betalte lønslavejob til fordel for iværksætteri:

"Fire ting, der ikke kommer tilbage: en afskudt pil, et udtalt ord, en forspildt chance og et tilbagelagt liv...!!"

Til de mørke timer, hvor der er langt mellem kunderne, kan følgende Abraham Lincoln-citat anvendes:

"It''s better to light a candle, than to curse the darkness"
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:30
"The path to success is to take massive, determined action."

Anthony Robbins

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:57

Nedenstående er en linie som jeg dagligt har i baghovedet, for husk der findes ingen problemer kun udfordringer!

Hellere være optimist og tage fejl, end pessimist og få ret!
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 18:05
Mit bidrag er ikke et citat, men en sammenligning. Jeg plejer at sammenligne iværksætteri med at man sætter en gruppe folk midt i et gigantisk område, og fortæller dem, at der er placeret skatte i området til dem, der finder dem først.

De, der finder skattene, er de, der starter med at løbe lige med det samme og er god til at løbe, og tilfældigvis løber i den rigtige retning.

Man får ikke skatten, hvis man ikke er god til at løbe, hvis man løber i en forkert retning, hvis man skifter retning undervejs, eller hvis man skal tænke sig om inden man løber.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 07:46
  • Viljen giver evnen til at kunne

Noget andet jeg altid husker på er, "hvis du gør det her for at tjene penge og ikke synes det er sjovt, vil du ikke tjene nær så meget som hvis du havde "the time of your life"". Glæde giver evnen og overskuddet til at kunne lidt mere, desuden sælger glæde!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:03

Jeg vil lige bidrage med mit eget her

• Uanset om du tror du kan gøre det eller ej, vil du altid få ret
  • Ikke at planlægge er at planlægge at fejle

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 14:32
Jeg synes at denne tråd er yderst interessant, især fordi den viser en masse citater, der i mange sammenhænge er skudt helt ved siden af

Når f.eks. Lars Larsen snakker om "markedsføring, markedsføring, markedsføring", så er det jo ikke fordi det er mængden af markedsføring, der har givet ham succes. Det er i høj grad hans evne til at styre omkostningerne og drive en effektiv forretning, inkl. effektiv markedsføring. Man behøver bare at ikke på firmaet 3, som har hældt ufattelige summer i markedsføring uden at få noget særligt ud af det.

Jeg vil gerne citere mig selv for denne:

Det er de heldige, der bliver rige. Men man har selv afgørende indflydelse på sandsynligheden for held.

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 14:40
Jeg forstår ikke hvorfor citatet her ikke har været bragt endnu, men den er så vigtig i iværksætteri, så det er helt uhyggeligt:

Keep it simple.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 14:47
Når vi nu lige tager fat i 3 er det vist nødendigt at pointere, at de har haft stor vækst i Danmark. De har tabt 4 milliarder svenske kroner i Sverige (sjovt nok). Men det er Danmark, der styrer fremgangen i Skandinavien. De har tilsammen en fremgangsprocent på ca. 10, hvilket ikke er tilfredsstillende for Hutchison Whampoa, som ejer 3. Men det ER nu engang Danmark der trækker 3 op i Skandinavien, så noget må da virke

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Side 8 ud af 39 (381 indlæg)