Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode iværksætter citater

Side 16 ud af 39 (381 indlæg)
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
Det er fint nok man har stor tiltro til egne evner men der er nu ikke noget galt i følgende udsagn - "Better safe than sorry".

Mvh. Poul Stubkjær

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 13:21
Poul - det er altså ikke et iværksættercitat at sige "better safe than sorry". Så var jeg aldrig blevet iværksætter! Jeg synes at følgende udsagn er meget bedre:

"Jeg vil hellere dø i kampen end at undlade at forsøge"

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:31
Dato: 14-03-2007 13:20:46 Forfatter: lasse Poul
Jeg synes at følgende udsagn er meget bedre:
''Jeg vil hellere dø i kampen end at undlade at forsøge''

Jeg er også 100% kamikaze-iværksætter

mvh Carsten
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:35
Dato: 14-03-2007 13:31:07
Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 14-03-2007 13:20:46 Forfatter: lasse Poul
Jeg synes at følgende udsagn er meget bedre:
''Jeg vil hellere dø i kampen end at undlade at forsøge''

Jeg er også 100% kamikaze-iværksætter

mvh Carsten

Samme her, jeg er "død" flere gange, men også meget klogere og stærkere efter hver gang.

Tilmeldt 30. May 06
Skrevet kl. 13:44
Det er fint nok men jeg forstår ikke hvorfor iværksætteri skal have et lighedstegn med kamikaze piloter? Kaos pilot - det accepterer jeg - men kamikaze? Det er jo bevidst selvmord hvor man er ligeglad med at man tager andre med sig i døden.

Jeg syntes vi nogen gange som iværksættere, er med til at give os selv et uheldigt skær af lykkeriddere fremfor erhvervsfolk. 

Det handler jo ikke om at løbe en risiko hele tiden men i stedet, at gøre det på de rigtige tidspunkter.

Mvh. Poul

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:51
Hej Poul,

Jeg forstår godt hvad du skriver, og ja, kamikaze er jo nok et forkert/overdrevet ord at bruge. Men jeg er villig til at gå hele vejen for at være iværksætter (så længe det er lovligt, og kun skader mig selv). Kamikaze piloter er jo også villige til at gå hele vejen for deres mission

Men jo, det er nok ikke det rigtige ord....

mvh Carsten
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 14:11
Man skal selvfølgelig altid handle efter den risikoprofil, man ønsker. Men sådan som samfundet er indrettet, er det normalt forbundet med større økonomiske risici at blive selvstændig frem for at være lønmodtager, til gengæld belønnes denne risiko så normalt hos dem, der kan.

Tråden her handler dog om citater, og citater skal jo bruges til et eller andet. Og "better safe than sorry" hører jeg altså nu mere fra folk, der vælger at forblive lønmodtagere, end fra iværksættere.

Mit citat om at dø i kamp, handler jo i virkeligheden om, at man hellere vil satse lidt på at vinde stort frem for at undlade at satse. I praksis hedder det investering med forventet return of investment.

Det bedste eksempel er salg: Hver kunde er en kamp. Hellere risikere at man ikke fik en kunde, man kæmpede for at få, end at undlade at prøve at få kunder. For en iværksætter kan det virke som at dø i kamp, når man ikke får solgt til en kunde, man har arbejdet hårdt på. Men vi foretrækker dette, frem for at være lønmodtagere, hvor vi er safe og ikke taber noget på den slags.
Tilmeldt 30. May 06
Skrevet kl. 14:32
Hej Carsten

Det er jo en fin lille debat vi har fået gang i...

Jeg er glad for du kan følge min pointe for jeg syntes egentlig det er ret centralt i iværksætter debatten. Det er grænsende til det irriterende, når folk fra "lønmodtager kulturen" ofte stiller spørgsmålet - "hvordan tør du starte egen virksomhed, det kan jo gå galt?"

Men jeg forstår godt de stiller det spørgsmål hvis vi iscenesætter os selv som nogle der er blottet for evnen til at vurdere risiko og bare kaster os ud i det.

Det der kendetegner iværksættere der overlever er at de evner at lave en risikovurdering, vedkender sig risikoen og handler til trods for den. Lønmodtageren undgår risikoen.

Lasse: det er som om du ser et modsætningsforhold mellem det at drive selvstændig virksomhed og så at sikre sig? Jeg anvendte citatet i relation til at løbe en unødig risiko som jeg syntes det f. eks. vil være, at undlade at være i en a-kasse.

Ville du også købe en bil til 1 mill. kroner og droppe kaskoforsikringen med det argument, "at har man råd til at købe en bil til 1 mill. så har man også råd til at smadre den ellers skulle man lade være". Det kan da godt være man har råd til at købe en ny men det er da dumt.

Mvh. Poul

Tilmeldt 30. May 06
Skrevet kl. 14:42
*GGGG* og med denne debat om "Better safe than sorry" er jeg i debatten blevet forfremmet til Offentlig ansat...det er sgu´ da komisk...
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Skrevet kl. 14:44
Jeg ser behovet for at sikre sig som et tegn på, at man har bevæget sig ud på usikkert område.

"Safe" er for mig, når man har undladt at bringe sig i en situation, hvor det er nødvendigt at tænke på, hvordan man sikrer sig.

"Kamp" er for mig en situation, hvor man ihærdigt forsøger at undgå at tabe, men hvor der er en risiko for at tabe.

Eksempel: Bilkørsel.

Safe: Undlad at køre bil.
Kamp: Kør bil.
Sorry: Totalskadet bil

Success: Hurtig og fleksibel transport

Jeg vil hellere have en totalskadet bil end at vælge, aldrig at køre bil. Og det er sådan, man skal tænke som iværksætter.

Side 16 ud af 39 (381 indlæg)