Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kunden mangler at betale, kan nogle anbefale en advokat/jurist?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men skal der ikke sendes nogle rykker-breve inden man kan begynde at stævne folk?

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Keld:

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men skal der ikke sendes nogle rykker-breve inden man kan begynde at stævne folk?

Ikke så længe kunden har oplyst at han/hun ikke vil betale sin faktura - så hjælper det jo ikke noget at sende en rykker ;)

God aften! 

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Christensen:

Keld:

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men skal der ikke sendes nogle rykker-breve inden man kan begynde at stævne folk?

Ikke så længe kunden har oplyst at han/hun ikke vil betale sin faktura - så hjælper det jo ikke noget at sende en rykker ;)

God aften! 

Nej det er selvfølgelig rigtigt, men jeg tænkte bare sådan rent formelt om man ikke skulle det. Men det skal man jo så nok ikke - tak for svaret.

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Pernille Ørskov, Advokat, Lund Elmer Sandager:

Du er meget velkommen til at skrive til mig. Så sender jeg sagen videre til vores inkassoafdeling, der har helt faste og rimelige priser for den procedure der skal køres igennem.

Kunden har en indsigelse, der ikke uden videre kan afvises. Det er en tvistig sag, som ikke har noget at gøre i en inkassoafdeling, der sætter en ære i at iagttage god advokatskik.

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolai Christensen:

Keld:

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men skal der ikke sendes nogle rykker-breve inden man kan begynde at stævne folk?

Ikke så længe kunden har oplyst at han/hun ikke vil betale sin faktura - så hjælper det jo ikke noget at sende en rykker ;)

God aften! 

 

Debitor har som udgangspunkt krav på at blive informeret / advaret om, at det er på vej til at blive dyrere, før det er blevet dyrere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:
der sætter en ære i at iagttage god advokatskik.

Det var da noget af en arogant bemærkning at komme med! 

Advokat er du åbenlyst ikke men har du overhoved noget juridisk embedseksamen??  Alle kan vel kalde sig juridisk rådgiver ?

 

 

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:
der sætter en ære i at iagttage god advokatskik.

Det var da noget af en arogant bemærkning at komme med! 

Det er i strid med god advokatskik at tage en bestridt fordring til inkasso, hvis debitors indsigelse ikke umiddelbart kan afvises.

 

Ravn:

Advokat er du åbenlyst ikke men har du overhoved noget juridisk embedseksamen??  Alle kan vel kalde sig juridisk rådgiver ?

Jeg er ikke cand.jur. Så jeg vil aldrig selv slippe godt fra at lægge imponerende titel til synspunkter af mindre imponerende rigtighed.

Mine synspunkter er nødt til at være sådanne nogle, der kan understøttes med fakta og argumentation.

Hvis du nu havde en oprigtig og ægte interesse i spørgsmålet, så ville du undersøge sagen i stedet for at sætte et ufortjent spørgsmålstegn ved min person.

 

 

 

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

Jeg er ikke cand.jur. Så jeg vil aldrig selv slippe godt fra at lægge imponerende titel til synspunkter af mindre imponerende rigtighed.

Mine synspunkter er nødt til at være sådanne nogle, der kan understøttes med fakta og argumentation.

Hvis du nu havde en oprigtig og ægte interesse i spørgsmålet, så ville du undersøge sagen i stedet for at sætte et ufortjent spørgsmålstegn ved min person.

 

Når du hverken er advokat eller Cand Jur. må det naturligvis undre at du kalder dig for Juridisk Rådgiver. 

På mig virker det lidt som om du forsøger at villede folk her på amino til at tror at du er jurist eller advokat.

 

Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du bevæger dig ud på så dybt vand, kan og vil jeg ikke følge med.

*plonk*

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

Jurarådgiver Ulrik Guldbæk:

Jeg er ikke cand.jur. Så jeg vil aldrig selv slippe godt fra at lægge imponerende titel til synspunkter af mindre imponerende rigtighed.

Mine synspunkter er nødt til at være sådanne nogle, der kan understøttes med fakta og argumentation.

Hvis du nu havde en oprigtig og ægte interesse i spørgsmålet, så ville du undersøge sagen i stedet for at sætte et ufortjent spørgsmålstegn ved min person.

 

 

Når du hverken er advokat eller Cand Jur. må det naturligvis undre at du kalder dig for Juridisk Rådgiver. 

På mig virker det lidt som om du forsøger at villede folk her på amino til at tror at du er jurist eller advokat.

 

 

 

WinkHvad skulle han ellers have kaldt sig, hvad nu hvis han have kaldt sig cand.jur. uden at være det ?? Så kunne jeg forstå du hylede op over falsk titel.

Hvad med andre typer der kalder sig rådgiver, ? også her på Amino. Hvad med tekstrådgivere, regnskabsrådgivere, markedsførings rådgivere, SEO eksperter og andet godtfolk ?

Er det kunne "fine" titler Ravn - der giver value for money ?

Jeg kender til masser af dårlig rådgivning fra begge "rækker" både med og uden titler.

Så det er ikke det det kommer an på, men ligesom så meget andet her i livet personen.

Så det at oplyse om nogle elementer i forbindelse med god advokatskik er da en relevant oplysning, hvis ikke, kunne den bestaltningshavende advokat taget til genmæle

Jeg er heller ikke hverken cand.jur eller advokat, men både jeg og formodentligt et hvilken som helst inkassofirma ved da at er der tale om bestriget krav fra debitor, skal disse særskilt behandles.

Derfor er professionelle "kreditål" altid omhyggelige med at bestride så længe den taktik går. men som så meget andet her i liver varer alt ikke evigt.

Venlig hilsen

Malermester & farvehandler

Ib Abildgaard, H.D.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)