Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økonomisk bil?

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad regner du så med at få for den? Og hvad er den præcise afgift - og hvornår er denne vurderet af SKAT?

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

Haj Mattias

Det er sådan at brugte biler, har en lavere afgift end nye. Og det har sådan lidt med alder og hvor meget brændstof de bruger.

En gammel tommelfingerregl siger gerne omkring de 52%, dog kan den varie alt efter skats vurdering.

Men vil så også sige at jeg ikke lige ved om der er kommet nye regler. Så jeg lader den komme dig tilgode.

/Kenneth

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Nov 10
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 17:02
40000 u. Afgift kAn vi sige :)
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 17:22

Hej Kenneth

Afgiften på nye biler er 180%. Skat fastsætter afgiften på brugte biler ud fra en vurdering fra bil til bil - og der ser det ud til at de cirka vælger 150% af den tyske pris - eller omtrent 60% af den danske handelspris. Det er måske det du mener?

Ved ikke hvornår de regler stammer fra, men mig bekendt har de været sådan i et stykke tid. Har importeret 2 biler bare i år fra Tyskland Smile

Ontopic:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vsq4qcfej2ga - jeg tror ikke du skal regne med at få 40.000 Smile Desværre.. Held og lykke med det!

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:53

Mattias Skovhøj:

Hej Kenneth

Afgiften på nye biler er 180%. Skat fastsætter afgiften på brugte biler ud fra en vurdering fra bil til bil - og der ser det ud til at de cirka vælger 150% af den tyske pris - eller omtrent 60% af den danske handelspris. Det er måske det du mener?

Ved ikke hvornår de regler stammer fra, men mig bekendt har de været sådan i et stykke tid. Har importeret 2 biler bare i år fra Tyskland Smile

Ontopic:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vsq4qcfej2ga - jeg tror ikke du skal regne med at få 40.000 Smile Desværre.. Held og lykke med det!

Tror jeg heller ikke, her skulle der gerne være tale om et godt tilbud til Aminoer
hvilket 40.000 bestemt ikke er, kik evt hvad forhandler udsalgs prisen ville være inkl garenti

ifølge www.bilpriser.dk

Nypris i år 2003 kr 151.024
Solgt i perioden 1999-2003
Nypris på ekstraudstyr: kr 0

VIGTIGT:

Den danske nypris på eventuelt ekstraudstyr skal angives for at få så præcis en vurdering af registreringsafgiften som muligt.

Vurderet registreringsafgift ved import af brugt bil
fra andet EU land
 Nye regler
Fra 27/4/2008
Gamle regler
Før 27/4/2008
Udsalgspris med dansk registreringsafgift
(30,4 % af nypris)
Kr 45.900  
Vurderet dansk registreringsafgift Kr 24.548 Kr 27.525
Udsalgspris uden dansk registreringsafgift Kr 21.352
EUR 2.869

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 18:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jack:

Udsalgspris uden dansk registreringsafgift: Kr 21.352

Passer jo meget godt med de 2.900 euro jeg har fundet den til i Tyskland. Jeg tror, at jeg har misforstået Kenneth; han mente nok, at ca. 52% af den danske pris på brugte biler, er afgiften.

Jeg kan se på tallene i hans første indlæg, at jeg ikke har læst godt nok på lektien Smile Selvom det nu ikke gør mine tal ret meget mere forkerte; der var blot ikke noget alvorligt forkert i Kenneths tal - det er selvfølgelig et skøn fra SKAT hver gang, så både 52% og 60% kan sikkert være lige rigtigt.

Under alle omstændigheder tror jeg ikke, at trådstarter skal regne med at kunne afsætte den bil i Danmark for ret meget over 16-18.000 kroner. Medmindre der allerede er lavet toldsyn og afgiften er sat lavt, så en forhandler kan se fordelen af at importere den. Så; hvis du har en afgiftsvurdering fra Skat, der er under 6 mdr gammel, så læg den op på salgsannoncen Smile

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Nov 10
Skrevet kl. 18:45

30.000,- Smile

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Nov 10
Skrevet kl. 16:42
Er det stadig ikke nogt?? :)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 00:36

Prisen ligger i den høje ende for den model ;-)

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Nov 10
Skrevet kl. 12:42

Det KAN ikke være billige du kan komme og se og prøve den Smile

Men det er altså den mindste pris.. Smile

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)