Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad sker der for Google.dk

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes jeg mangler den del af historien om hvem, der har bestilt den famøse redelegering.

Eller er det blot mig, der ikke har fået læst artiklerne ordentligt?

Brian

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:15

Brian Schou Larsen:

Jeg synes jeg mangler den del af historien om hvem, der har bestilt den famøse redelegering.

Alle og enhver kan anmode om en redelegering af et .dk domæne. Det kan jeg også gøre på et af dine domæner. Men det er kun den der har ejer-login der kan GODKENDE den. Og det er netop godkendelsen, som en medarbejder på Google må have gennemført.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18

Mikkel deMib Svendsen:

Brian Schou Larsen:

Alle og enhver kan anmode om en redelegering af et .dk domæne. Det kan jeg også gøre på et af dine domæner. Men det er kun den der har ejer-login der kan GODKENDE den. Og det er netop godkendelsen, som en medarbejder på Google må have gennemført.

Ok. Men man kommer vel "ikke til" at bestille en redelegering for google.dk? Det må da have været i en ond hensigt, eller? Og man kan vel finde ud af, hvem der bestiller en redelering?

Brian

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 18:19

Google anvender et eksternt firma til at styre domæner og DNS. Så det er nogen derfra, og altså ikke Google selv.

Men domænet er jo blevet anmodet redelegeret fra One.com så vidt jeg kan se (da folk, hvis de prøvede at oprette domænet på One.com fik beskeden om, at det allerede var oprettet på One.com). Derfor må der være en der har købt et webhotel fra One.com, som så automatisk forsøger at redelegere domænet til deres DNS.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:11

Lad mig gentage en gang til ALLE OG ENHVER kan anmode om en redelegering og man kan IKKE SE hvem det er. Sådan er det. Punktum! Like it or not.  :)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 19:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel, læste du hvad jeg skrev, og argumentet for, at man NETOP kan finde ud af, hvem der har redelegeret det denne gang? Wink

Der er to måder at foretage en redelegering på:

1) Man går ind på DK-Hostmaster's hjemmeside og anmoder om en redelegering

2) Man køber et webhotel (ved f.eks.) One.com, og så kører DE redelegeringen.

I dette tilfælde et det måde nr. 2 der er sket.

Hvorfor det? Fordi One.com har haft Google.dk oprettet på deres host (læs igen ovenstående jeg skrev, hvor man ikke kunne bestille domænet ved dem, da "Google.dk allerede var hostet og betalt hos One.com").

Altså er der en der har været inde på One.com, bestilt domænet (og valgt flytning) og har betalt. Derefter har One.com anmodet om en redelegering, som Google's eksterne partner af en mærkelig årsag har godkendt (og fordi Google er nogle idioter, og ikke betaler den 50'er eller hvad det nu er for at få VID-status).

Mvh., Elias Sørensen

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:22

Kan i huske dengang Google.dk var en boghandel Geeked

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 19:27

Mikkel deMib Svendsen:

Lad mig gentage en gang til ALLE OG ENHVER kan anmode om en redelegering og man kan IKKE SE hvem det er. Sådan er det. Punktum! Like it or not.  :)

I dette tilfælde må one.com kunne se hvem der har bestilt webhotellet, eftersom man jo skal opgive sine personlige oplysninger når man bestiller sådan et.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Du har ikke ret, Elias. Så enkelt er det.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Fra  Veronté Skrevet kl. 19:41
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person
Så længe du ikke kan modargumentere det jeg skrev vil jeg skyde en og pil i den ene stjerne du har givet mig. 

Webhotellet er købt på One.com, og de har stået for redelegeringen. Derfor kn de sige hvem der har købt webhotellet, da de både har betalingskort oplysniger og adresse på pågældende version.

Det faktum skal der hverken en mand i rødt eller sort jakkesæt til at forstå Smile

Mvh., Elias Sørensen

Side 5 ud af 6 (55 indlæg)