Hej Amino
Vi er en underleverandør til sværgods industrien. Vi vil forsøge at opnå mere synlighed omkring vores virksomhed i Danmark, Tyskland og England. Vi har i 2009 fået udarbejdet en ny hjemmeside med SEO optimeret tekst på 3 sprog. Dansk, Engelsk, Tysk. Vi bruger Typo3 CMS og står for alt vedligeholdelse selv. Vi har en Google Analytic konto, som har været med fra dag 1 siden lanceringen af den nye hjemmeside. Der er i denne forbindelse lavet analyse af søgeord og sætninger, som vi i dag benytter til vores SEO. Vores branche er jo en svær størrelse at forholde sig til, da vi ikke har et decideret produkt vi lever af vores ”Knowhow”. Der er nu iværksat en strategisk plan, hvor et af punkterne er AdWords kampanger. Jeg står nu og skal have et møde med en ekstern virksomhed. Hvilke spørgsmål skal jeg stille denne virksomhed for at sikre mig de kan løfte opgaven.? Jeg er klar over at det første man bør kikke efter er deres reference liste, og tage kontakt til de virksomheder. Kan man overhovedet opnå effekt med AdWords i vores branche og er det spild af penge? (De fleste ”nye” kunder vi for er jo igennem messer eller referencer.) Kan jeg måle de nye ”extra” klik op i mod noget? Hvilke kritiske spørgsmål skal jeg stille denne virksomhed.! På forhånd tak Med venlig hilsen Mr. Bak |
Hej Mr. Bak
Selvfølgelig er AdWords (også) det oplagte sted at starte i jeres tilfælde.
I forhold til investeringen er AdWords mange gange mere effektiv en messer.
Det kan slet ikke sammenlignes.
Annoncen er synlig lige i det øjeblik dine potentielle kunder søger efter jeres ydelser - messen er der et par gange om året - og det falder sjældent samme med, at problemet er højaktuelt for den besøgende netop når messen bliver afholdt.
Det skriver jeg også en del om i vores gratis e-mail kursus i konverteringsoptimering.
Hvis du klikker på linket i min profil herunder kommer du til en side (se også videoen) der svarer mere udførligt på dine spørgsmål (den er adskillige A4 sider lang) end det kan lade sig gøre at svare her.
God læsning
Venlig hilsen,
Christian