Jeg har fået mig en VPS men mangler lige en der kan vise mig hvordan den virker nogen der kan hjælpe evt over teamviewer
Hvis du bare har faaet et VPS betyder det normalt at du har faaet en (virtual) server uden noget software installeret(Undtaget maaske et minimalt os). Saa du skal selv lave installation og opsaetning af alt den software du skal bruge. Ikke noedvendigivs noget helt lille job, alt efter hvad du har brug for.
Men hvad er grunden til at du ikke bare har bestilt et normalt webhotel?
Det er fordi jeg har 3 sider nu og har lidt flere ting jeg vil prøve af og på VPS kan du have mange flere webholteler til samme pris
Jeg tror ikke det bliver billigerer for dig. Specielt hvis du skal til at betale en for at lave opsaetning og vedligeholdelse af din vps.
Der findes da saa vidt jeg ved en del webhoteller som tillader at man har flere domains paa samme hotel, saa det lyder som en billigerer loesning. Hvad med surf town for ekspmpel. De tilbyder 10 domaner paa et erhvervs hotel til 249kr/maaned. (https://surftown.dk/webhotel-erhverv).
Ikke at jeg har nogle erfaring med surftown, men det er da i hvertfald en af de udbyderer som tilbyder det.
Det er fordi jeg har 3 sider nu og har lidt flere ting jeg vil prøve af og på VPS kan du have mange flere webholteler til samme pris
Bliver hurtigt meget dyrt i længden.. Specielt hvis du ikke kender det 100%.. Hvis du fx bliver hacket etc, så er der bare ingen hjælp - backup skal du selv sætte op fra bunden.
Et af de nemmeste systemer jeg kender, er debian - de har en sindsyg let guide på www.debianguiden.dk
Men jeg vil fraråde dig på det kraftigeste at begynde at hoste sider mails etc, som er vigtige før du virkeligt har godt styr på det. I min tid har det kostet en del for mig at lære det :-)
det er os dem jeg har den hos trode det var nemt at have sådan en men har en morbror der kan sådan noget med servere men han er ikke til at få fat i men prøver ham ellers er der money back på den det er godt nok hvis det er for besværligt men ellers mange tak for hjælpen
Hvis det primært er muligheden for at have mange domæner til en fornuftig pris, så vil jeg ikke anbefale dig at gå vps-vejen. De fleste vps'er, der sælges, er unmanaged, dvs. at du som udgangspuntk skal stå for systeminstallation og -administration. Herunder backup og løbende patching af den Linux-installation, du vælger ved sign-up.
Men prøv at kig her: http://meebox.net/webhoteller/billigt-webhotel