Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verdens stærkeste brand?

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Fodbold fan ved jeg at langt de fleste fodbold fans ikke direkte fans af spillerne men af klubben, spillerne er nogle som kommer og går, fans er mindst ligså intreseret i det foretningsmæsig og alt det andet i og omkring i en klub, når spiler laver en læker detalie eller mål og godt resultat, så er det bare kumlanasionen af det hele.
Jeg mener bestem ikke at det kun er spiller navnet der bære brandet men klubben i det hele taget, der bære langt meste.

Sportsklub er et rigtig godt brand og noget af det bedste at læne sig op af, hvis noget skal brandes, den kan løfte et vare mærke op på et meget høje nivoer og ændre et syn på et vare mærke.

Jeg ved at Carlsberg, havde i mange år et imges om være arbejderklassens øl en Hof.
De vil gerne have de unge til at drikke Carlsberg
Det har de fået ændret, efter en del år, især i udlandet efter at de indgik aftaler med klubber som Liverpool og i DK  FcK og OB

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 12:51

Det er klart at resultatet ændrer sig hvis man ændrer forudsætningen.

De traditionelle måder at definere branding på gælder for virksomheder og produkter, (kommer fra at brændmærke ens køer så man kunne kende dem på prærien) og så er det ikke så underligt de store consument varer der "vinder" tror nu nok at google trækker fra.

Hvis man tilføjer flere perspektiver kan det naturligvis ændre sig, sportsklubber er normalt noget andet, og jeg tror bestemt der er flere det kender Apples æble eller det glydne M end FCKs løve. Men vi er enige i at der kan være en anden grad af loyalitet.

Jeg synes det falder lidt fra hinanden når man ændrer forudsætningerne, er Kina så det største brand for der er godt nok mange kinsere, der ikke skifter statsborgerskab for tiden, Nordkoreas leder har formodentlig også flere tilhængere end Messi (mest fordi du bliver skudt for at kritisere ham men det er jo sådan set noget andet)

Omsætning har aldrig haft ret meget med brandværdi at gøre, og Mærsk behøver ikke være lige så stærkt et brand som Lego bare fordi sælger for mere.

Der er jo allerede mange under-branding discipliner på vej, (corporate branding, emplyer branding osv) Eks er McD jo et produkt der er kendt over hele verden, men det er ikke et sted der er specielt attraktivt at arbejde osv) Så jeg tror det er vigtigt at holde æbler og bananer adskildt ihvertfald hvis man skal arbejde med det, men derfor kan tankerne jo godt være sjove nok

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:39

Ja når Messi ikke er der mere , kommer der en ny.

Og så synes jeg også at man skal tage med ind i ligningen at både McD og Coca Cola gladeligt vil betale Barcalona 500 millioner om året for at blive associeret med Barca`s brand, eller med Messi`s.

Store fodboldklubber får så meget gratis og fantastisk medieesponering helt gratis. Hvad mon McD eller Coca Cola ville betale for at komme på forsiden af aviser og internet medier en gang hver uge, med et publikum på flere hundrede millioner, hvor dit produkt bliver hyldet ? Det siger vidst noget om styrken af ens brand.

Fodboldklubberne kunne udnytte deres brandværdi meget bedre, hvis de lærte lidt af Don Ø

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:46

.. for lige at understrege så tjente David Beckham ca 500 millioner om året i de år han spillede i Real Madrid, alene ved reklameindtægter. Blandt andet Pepsi

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 14:53

Jimi Hove:

.. for lige at understrege så tjente David Beckham ca 500 millioner om året i de år han spillede i Real Madrid, alene ved reklameindtægter. Blandt andet Pepsi

Nu ved jeg ikke hvor du veksler dine penge, men han fik 2 mill pund om året, så det er godt nok den dårligste kurs jeg længe har hørt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:55

Jimi Hove:

Det beviser vel blot, at det er stjernerne, som tegner klubberne og ik omvendt...

Derfor er spillerne meget mere værd i branding, men det er igen indenfor et begrænset område... For kvinder fanges ik på samme måde af fodbold som mænd, og derfor har fodboldspillere en begrænset brandingværdi, når det gælder world wide...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:05

Også mig der har læst forkert. Beckham TJENTE 500 millioner om året til Real Madrid. Han fik selv en løn på ca 110 millioner om året. Der udover ca 100 millioner om året på diverse reklamer. Google det selv.

B Win betaler lige nu 139 millioner euro om året for at være trøje sponsor for Real Madrid. Dette er 35 % af deres sponsor indtægter

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 15:07

1st - Google

2nd - Apple

Other nominees: McDonalds, Microsoft, IBM, Coca-Cola, Nike, Visa, Facebook, Colgate, Nokia, Sony

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:08

Tilmeldt 19. May 08
Skrevet kl. 15:18

Jimi Hove:

Også mig der har læst forkert. Beckham TJENTE 500 millioner om året til Real Madrid. Han fik selv en løn på ca 110 millioner om året. Der udover ca 100 millioner om året på diverse reklamer. Google det selv.

B Win betaler lige nu 139 millioner euro om året for at være trøje sponsor for Real Madrid. Dette er 35 % af deres sponsor indtægter

Det er da også langt fra det første du sagde?

Nu arbejder jeg med branding og prisen på sponsorater hver eneste dag så derfor følger jeg lidt med. At pepsi kontrakten var på ca 20mill kr kan du se her 

vi er enige om at der er mange penge, og om han er det værd er der mange meninger om, men derfor er der altså temmelig langt fra 20 mil til 500mill, og jeg er meget skeptisk overfor om CocaCola gladeligt vil betale 500 mill om året, hvor har du det tal fra?

Side 2 ud af 6 (59 indlæg)