Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verdens stærkeste brand?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja når Messi ikke er der mere , kommer der en ny.

Og så synes jeg også at man skal tage med ind i ligningen at både McD og Coca Cola gladeligt vil betale Barcalona 500 millioner om året for at blive associeret med Barca`s brand, eller med Messi`s.

Store fodboldklubber får så meget gratis og fantastisk medieesponering helt gratis. Hvad mon McD eller Coca Cola ville betale for at komme på forsiden af aviser og internet medier en gang hver uge, med et publikum på flere hundrede millioner, hvor dit produkt bliver hyldet ? Det siger vidst noget om styrken af ens brand.

Fodboldklubberne kunne udnytte deres brandværdi meget bedre, hvis de lærte lidt af Don Ø

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 14:46

.. for lige at understrege så tjente David Beckham ca 500 millioner om året i de år han spillede i Real Madrid, alene ved reklameindtægter. Blandt andet Pepsi

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:53

Jimi Hove:

.. for lige at understrege så tjente David Beckham ca 500 millioner om året i de år han spillede i Real Madrid, alene ved reklameindtægter. Blandt andet Pepsi

Nu ved jeg ikke hvor du veksler dine penge, men han fik 2 mill pund om året, så det er godt nok den dårligste kurs jeg længe har hørt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15003
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:55

Jimi Hove:

Det beviser vel blot, at det er stjernerne, som tegner klubberne og ik omvendt...

Derfor er spillerne meget mere værd i branding, men det er igen indenfor et begrænset område... For kvinder fanges ik på samme måde af fodbold som mænd, og derfor har fodboldspillere en begrænset brandingværdi, når det gælder world wide...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:22

Sansir:

vi er enige om at der er mange penge, og om han er det værd er der mange meninger om, men derfor er der altså temmelig langt fra 20 mil til 500mill, og jeg er meget skeptisk overfor om CocaCola gladeligt vil betale 500 mill om året, hvor har du det tal fra?

Jeg er enig i din betragtning angående Coca Cola... For hvis de betaler 500 mio kr for sådan et sponsorat, så kommer de godt nok begrænset ud i forhold til de andre reklame aktiviteter, som selskabet har...
Og så lyder beløbet også syrealistisk!

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:46

Jimi Hove:

At Coca Cola og Mcd så har spredt deres virksomheder til hele verdenen, og derfor er topsælgende mærker, betyder ikke nødvendigvis at deres brand er super stærkt. Alt det kræver en ambitiøs konkurrent der har en cola smag der er bedre i forbrugerens mund, så kan de vinke farvel til store markedsandele. Fodboldfans er langt mere loyale overfor deres brand/ klub, ergo må klubben have en større værdi.

Jamen når du taler om verdens største brand, så må det jo være det brand, som er mest kendt, og som flest mennesker genkender world wide...
Det kan jo rimlig nemt testes!

Tag en tshirt i Barcelona farverne (uden logo, navn eller nummer bagpå), og spørg hva folk forbinder med den på gaden...
Derefter spørger du samme person, hva de forbinder med en rød baggrund med hvide bølger på. Du viser dem en plance eller et billed.

Jeg vil godt vædde med, at du vil finde flere mennesker world wide i alle aldersgrupper, som forbinder den røde place med Coca Cola, end der er mennesker, som forbinder tshirten med Barcelona... Ergo må Coca Cola være et stærkere brand alment end Barcelona.

Og hvordan ved du, at Barcelona har mere loyale fans end Coca Cola har forbrugere? Så vidt jeg ved, så har Coca Cola nogle af de mest loyale kunder, og når først folk i teenage årene er blevet vilde med den søde cocadrik, så forbliver de kunder resten af livet... Er det ik loyalitet?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:48

PS Coca Cola Light og Coca Cola Zero må vel være det bedste bevis på, at Coca Cola har loyale kunder...

Folk vil ik have den usunde Coca Cola, så Coca Cola lancere nogle uden sukker, og straks køber de normale kunder denne, og dermed støtter Coca Cola igen...

Det er loyalitet, som der virkelig rykker, og som kun få mærker kan efterligne!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:59

Jimi Hove:

Der er forskel på brand genkendelighed og brand styrke. Her diskuterer vi styrke af et brand og loyalitet.

Øhhh normalt gøres et brands værdi op i genkendelighed...

Jimi Hove:

Jeg ved at mange synes coca cola simpelthen bare smager bedst, og jeg er selv af en dem. Kommer der en anden cola som jeg synes smager bedre, så begynder jeg ikke at græde fordi jeg mister min følelsesmæssige forbindelse til brandet Coca Cola. Faktisk er jeg totalt ligeglad, og sådan er jeg rimeligt sikker på mange forbrugere har det.

Ja det synes du vel... Og mange tror at Lego stammer fra deres eget land. Dvs en Tysker tror Lego er Tysk, og en Amerikaner tror Lego er Amerikansk...
Det er jo faktisk det, som mange kalder super vellykket branding... Og du er faldet for Coca Colas branding, om du kan lide det eller ej...
Coca Cola er jo stærke til at fange forbrugerne i teenage årene, og påvirke dem til, at købe Coca Cola. De ved nemlig, at gøres dette rigtigt, så har de en livstids forbruger... Tjek evt deres reklame kampagner og metoder, og du vil se det passer ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:18

Jimi Hove:

Og som vi alle ved, så er word of mouth det stærkeste dit produkt kan komme ud for. Og her kommer vi så tilbage til trådstarters indlæg. 15.000 mennesker reagerer indenfor 15 minutter på Facebook, når der sker noget for Barcalona. Der i skal du yderlige medregne Twitter updates, blogindlæg, avisartikler, forsider og almindelig snak på gader, stræder og kontorer. Alt det uden at Barcalona behøver gøre andet end at sparke til en bold. Og altsammen indenfor 15 minutter.

Du lægger alt for meget i "I likes" på FB... Jeg har venner, som synes godt om hele verden på FB (overdrivelse fremmer forståelsen), fordi det er nemt og "sejt"...

Men de er hverken loyale eller kan genkende et brand...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Hvis du absolut gerne vil have et link, kan du får et her, hvor markedsføringschefen der står bag HTC Mobils verdensomspændende kampagner fortæller kort om, hvorfor brand genkendelighed dybest set ikke betyder en skid. Som han siger : " Brand genkendelighed handler blot om poste x antal milliarder ind i reklame.

Og derfor bliver Coca Cola nød til at poste over 15 milliarder kroner ind i reklame hvert år, ellers ryger deres kunder nemlig. Det ved de, og det er derfor de gør det. Deres brand er nemlig ikke særligt stærkt, men meget genkendeligt.

Hvis du gad at sætte dig ind i Coca Cola, så ville du os vide, at den sætning er direkte forkert!

Coca Cola bruger nemlig meget få penge på, at vedligeholde deres eksisterende kunder, for det behøver de stortset ik. Mere eller mindre hele Coca Colas reklame budget går til at skaffe nye trofaste kunder, og det virker jo!!!

Hvornår har du sidst set en Coca Cola reklame, som henvender sig til personer over 30 år?

Så at påstå at Coca Cola mister deres kunder, fordi de ik reklamere, det er direkte forkert. For du vil stadigvæk vælge Coke frem for Pepsi, selvom de fjernede eller skar i reklame budgettet... Indrøm det nu bare ;D

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)