Hej Alle sammen.
Jeg svarede faktisk på jeres input i går, men systemet har åbenbart ikke lagt det ind. Dette skete 2 gange, så der må være noget galt. Nå men..
Til Jesper.
Tak for dine
links til inspiration og du har ret i at de virker.
Da jeg startede med designet af hjemmesiden, så var det også med udgangspunkt i kupon-reklamen. Den virker nemlig let og trendy. Men det udviklede det sig anderledes, da tekst indholdet skal opfylde visse ”krav”, da tjenesten ikke er et kendt tjeneste/produkt og det er et ukendt
marked, altså der findes intet lig.
Ifølge marketings guruer og bøger, så er markedsføringen delt op i 3
kategorier –
- Nyt produkt i nyt marked (f.eks. lanceringen af mobiltelefonen i 80’erne).
- Nyt produkt i kendt marked (f.eks. skrue/borer maskinen)
- Kendt produkt i nyt marked (f.eks. da computeren blevet introduceret til privat husholdning)
Når man har et nyt produkt i et nyt marked, bliver man nød til at informere/uddanne nye forbruger. De første forbruger, er dem man normalt kalder ”Trendsætter”. Dem er der ikke så mange af, men de er effektive i viral-markedsføring, når de får opbakning fra off- og online medier. De skal have al information, så de kan videre give dem.
Men tak for din inspiration, og til din/jeres viden, så er det oplagt at bruge kupon-hæftet senere hen.
Hej Mikkel.
Selvfølgelig appellere tjenesten ikke til alle. Der er jo dem som tager deres kogebøger med på indkøb i supermarkedet, eller har udprint af madopskrifter fra
nettet. Men hvorfor ikke bare have opskrifterne på deres mobiltelefon. De har jo den alligevel altid ved hånden.
