Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af nichevirksomhed - hvordan?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Aminoer

Hvis der er noget Amino er god til så er det at komme med indput, brainstorm og kreative forslag når andre har brug for lidt inpiration. Her er folk fra amange forskellige brancher og det giver en synergi der betyder at ens tråde bliver vurderet fra mange forskellige synsvinkler. Det er stærkt gået, og det er her Aminos styrke ligger.

Nu kunne jeg godt bruge lidt Amino-hjælp (ok indrømmet det er jo ikke ligefrem første gang jeg beder om hjælp fra dette forum )

Jeg laver panoramabilleder og interaktive rundture. Min målgruppe er sådan set alle der på den ene eller anden måde lever af deres faciliteter. Det er min stærke overbevisning at jo bedre man kan vise sig selv frem, jo stærkere står man overfor potentielle kunder.

Pt. har jeg solgt mine rundture vha. hårdt kanvas salg hvor jeg først har ringet og booket et møde, været ude og præsentere mine ydelser hvor det efter lidt betænkningstid så enten er blevet til et ja eller et nej.

Det er den eneste metode der har virket pt. Det jeg laver er stadig meget ukendt, hvorfor mine kunder aldrig selv opsøger mig (det er vist hvad man kalder et latent behov :O) og sådan noget som google adwords har derfor ikke haft nogen effekt.

Jeg er nu ved at være færdig med en ny hjemmeside - www.wideeyes.dk her kan man bl.a. se en masse referencer. Fint nok. Men da behovet jo oftest er latent så besøges hjemmesiden kun hvis folk i en anden sammenhæng har hørt om mig. Et af mine største problemer er derfor manglende kendskab til det jeg laver, og fordelene i mit medie - effekten er faktisk dokumenteret.

Jeg vil derfor gerne have JEres forslag til markedsføringsformer. Indput til hvordan jeg bedst når igennem til målgruppen og fanger deres opmærksomhed. Det er simpelthen ikke effektivt nok med kanvas salg - selvom det virker.

Hvad tror I jeg kan gøre?? Hvilke medier / kanaler skal jeg bruge for at få kommunikeret mine kompetencer til målgrupperne?? Skal jeg lave 1000stk reklameblade og sende dem ud til hotellets marketingsdirektør? Skal jeg ud og lave et par gratis demo billeder?? Skal jeg annoncere i bladet HOresta??

Jeg går også og overvejer om der kan være en ide i at skabe opmærksomhed ved at lave nogle panoramabilleder fx inde på strøget, til en fodboldskamp (eks. fra midtercirklen i Parken) Kan mit medie bruges i den sammenhæng?? Vil det fx give noget omtale hvis jeg tilbyder at lave en rundtur af Ronald McDonald huset ved rigshospitalet eller andet??

Kort og godt: HVORDAN SKABER JEG NOGET OPMÆRKSOMHED OM DET JEG LAVER? Hvordan får jeg bedst muligt udbygget kendskabet til mine rundture??

Håber på en masse indput )

Hilsen morten

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 17:17
Hej Morten,

Du skal da kontakte en eller flere af de store aviser, det kan ogsaa vaere ugeblade og lignende!

Du tilbyder dem at lave en virtuel tur for dem, ganske gratis, mod omtale i bladet.

De kan saa bruge denne virtuelle tur paa deres site, eller sende den ud sammen med bladet (det behoever jo ikke vaere en virtuel tur af bladtes lokaler, det kunne vaere i forbindelse med en artikel, for eksempel i Bo Bedre saa behoeves de ikke noejes med billeder af de flotte hjem) dit eneste krav er omtale og kilde angivelse.

Hold da op, kreativiteten vaelter frem! Normalt ville jeg tage mig godt betalt for ideen med Bo Bedre, men der er din ganske gratis

Forresten, saa har du lavet et godt site. Du skulle maaske overveje om du ikke skulle fjerne nogen af lydene. De kan vaere ret irreterende i leangden.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:28
Hej Michael

Jeg har godt selv været inde på samme idé. Min tanke var nu mere at blade som BoBedre, og div. tv boligprogrammer skulle betale for løbende at få laver virtuelle rundture. Det ville sgu da være en effektiv måde at vise "før" / "efter" billeder )

Men måske er det værd at tage din tanke op for at få lidt pr. Jeg har svært ved at se hvordan det skulle fange interessen hos fx. aviser. Nogen forslag??

Jeg er også i tvivl om målgruppen....

Hmmm en viderføring af tanken kunne jo være at lave noget for div. fagblade - eks. nogle af HORESTA´s månedsblade.

Tak for komplimentet med hjemmeside. Desværre er lyden ikke til at ændre. Er den virkelig så påtrængende?? Det er jo kun når sitet loader første gang, og så når man vælger menu....

Mere indput ønskes fra ALLE )

Hilsen Morten

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 17:43
En artikel i avisen om en mordsag.

Rapporteren laver en artikel i avisen, den ledsages af ordene paa vores site kan du se hele "crimescene" (Sorry kan ikke huske hvad det hedder paa dansk) virtuelt. Du laver dit arbejde og dette bliver lagt ud paa hjemmesiden ledsaget af journalistens kommentarer.

(Beklager alle de udenlandske "aa, ae og oe''er)

Med hensyn til lyden er jeg maaske sensitiv, men naar der er lyd paa et site gaar jeg hurtigt hen og bliver irreteret.

Tilmeldt 24. Feb 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:26
Hejsa...

Kanon ting du har gang i der...

Mit forslag ville være at du skulle tilbyde dinservice til steder hvor der er mange øjne der kigger forbi... Eksmepelvis børneafdelingen på rigshospitalet eller Mc''Donalds huset.. Måske Vil der ikke være penge i det. Men Markedsførings og pr værdien i dette er priceless...

Mange virksomheder skal i dag udover at give overskud osv. til at opbygge en social profil... Dette Er en ting forbrugeren ligger mærke til og det vil skabe et meget positivt omdømme... Den virale markedsføring man kan sætte igang ved at have en Social profil over sit firma er uvuderlig...

Ellers måske en stand til boligmesser osv, ville måske være en ide...

Håber du kan finde inspiration i den øverste ihvertfald.. Hvis du er mere intereseret må du gerne skrive til min mail angående yderligere specificering..

MVH

Claus

For mange projekter som ildsjæl for lidt tid

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 07:55
Har desværre ikke lige pt. tid til at læse indlæget, da jeg faktisk skal til at videre. Men en idé jeg lige fik, i forbindelse med jeres bolig-program snak, var at lave nogle flotte før og efter-billeder. Man ser tit at de viser et billede af rummet før, og et billede af rummet efter at de har lavet det i stand.

Man kunne lave en film, som kørte rundt i rummet og når den havde taget en omgang, fadede filmen over i de nye omgivelser. Kan godt være du har tænkt på det samme, men ville bare lige af med det :-)

// Jesper Skov

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:59
Hej og tak for svarene indtil videre.

@ Michael

Ja det kunne måske være en god pr ide. Det essentielle er jo at jeg får lov til at vise hvad jeg kan til så mange som muligt. Hvilke sammenhæng de ser mine billeder i, kan jo så være irrellevante. God pointe.

@ Claus

Jeg har faktisk selv været inde på tanken omkring McDonaldshuset. Jeg synes det kan være en interessant infaldsvinkel. De kører mange reklamer for huset for tiden, så der må være mange besøgende på deres site. Det vil også give en god fornemmelse i maven at kunne støtte op omkring en god sag!!

Men ideen med Rigshospitalet er heller ikke dårlig. Så kan jeg også bruge det i markedsføringen overfor andre hospitaler: Rigshospitalet har det - så skal I da også have det....

@ Jesper

Ideen med boligprogrammer har jeg faktisk også selv været inde på. Det ville nemlig være genialt til før / efter billeder. I de fleste programmer er det jo gerne før / efter billederne der giver det stærkeste indtryk.

@ alle.

Det er lækkert med positiv respons og konstruktive ideer. Der er ingen tvivl om at jeg må kunne udnytte mit medie til lidt pr. Udfordringen er jo så bare at finde ud af hvilke områder der vil være mest relevante. Dvs. hvor det jeg laver vil blive set af flest mennesker der indgår i min målgruppe... Jeg kan jo ikke lave det hele desværre....

Jeg tager meget gerne imod alle andre råd I har så fyr løs!!

Hilsen Morten

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:44
Hey

Bare en tanke..

Yder du services indenfor ejendomshandel.. Såsom virtuelle ture af huse som er sat til salg? Hvis ikke ligger der her et kæmpe marked, som er lidt mindre "latent" og lidt mere modent!  

Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:05
Lav noget omtale for en god sag - og når det så offentliggøres kan du sagtens få omtale i aviser, tror gerne de ville lave en artikel omkring et sådant gennembrud:)

Og de fleste firmaer læser jo aviser. Sååå

Men held og lykke

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 12:21
@ steffen

Nej. Jeg holder mig langt væk fra alt der hedder ejendomshandel. Primært fordi jeg fokuserer på kvalitet og det der bliver lavet til ejendomsmæglerne er ringe. Det udnytter slet ikke mediets potentiale hverken mht. kvalitet, funktionalitet eller fleksibilitet. Min indfaldsvinkel er at presse mediet til sit yderste og det giver en helt anderledes målgruppe. Du kan jo tjekke min hjemmeside www.wideeyes.dk Forhåbentligt illustrerer det min pointe

@ Nick

Ja det har jeg / vi jo været lidt inde på. Spørgsmålet er så bare at finde den rette sag at formidle. Lige pt lyder Ronald McDonald huset som en rigtig god idé. Det er et godt initiativ og de har et stærkt navn.

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)