Hvad med skoler/daginstitutioner/...? Dine kunder har også børn, og på denne måde oplever de selv hvordan dine billeder/rundture virker. Forældre er fx. altid meget optagede af at følge med i hvilket miljø poderne skal sætte sine barnefødder. Gå fx. efter steder der tiltrækker sig megen opmærksomhed (Hellerup skole), nybyggede skoler og institutioner, store skoler/institutioner, steder med særlig profil... Dette er nok ikke interessant for alle skoler og daginstitutioner, men nogle stikker ud og er anderledes. Her bliver du synlig overfor en stor gruppe mennesker, der ikke ved hvad der ramte dem (eller hvornår det skete)! Bare en idé... den kan nok tænked videre og blive mere interessant. Held og lykke! |
Markedsføring af nichevirksomhed - hvordan?
Hej Trine Jeg har faktisk lige lavet en rundtur til Roskilde Private REalskole |
Sidder og tænker på flere steder du med held kunne få solgt dit produkt, og derved få det branded lidt. Folkekirken vil jo så gerne være nytænkende, og jeg vil æde min hat på at mange kriker gerne ville kunne tilbyde deres sognebørn muligheden for en vitual rundvisning også. Men der er jo mange muligheder, måske du også skulle kigge lidt på: museer.. Hotelbranchen.. Restaurationsbranchen turistbranchen.. Mvh. |
Jeg kender en bitte smule til firmaet tractrac.dk som leverer "trackingydelser". Du kan læse mere på deres hjemmeside - de var også nævnt i Erhvervsbladet i sidste uge. I må stå lidt i samme situation - måske I kan drage nytte a hinanden. En opringning kunne det vel nok være værd ! Mvh/ |
Hej Alle Tak for de gode forslag. Som I måske også godt kan se så er der utrolig mange oplagte målgrupper. Hoteller, restauranter, turisterhvervet, specialforretninger, limousinefirmaer (ja jeg har sgu også lavet et panoramabillede af en limousine MEN!!! Hvordan når jeg ud til alle disse firmaer????? Skal de alle kontaktes telefonisk? Skal jeg lave en cd med referencer? Skal jeg lave en simpel brochure? Skal jeg indsætte online annoncer - og hvor?? etc. etc. Dét er hvad jeg gerne vil have inspiration til i denne tråd. Håber på jeres fortsatte gode respons. Hilsen Morten |
Hej Wide Eyes Jeg tror ikke, dit koncept er særlig egnet til massemarkedsføring. Vejen frem må være at finde de brancher og firmaer, der har brug for kontinuert at købe dine ydelser, og så gå efter dem, frem for at gå efter dem, der kun skal bruge ydelsen én gang. Jeg synes, du skulle overveje at kontakte f.eks. ejendomsmægleren Pernille Sams, der er specialist i liebhaverboliger. Sådanne boliger markedsføres som regel med en højere kvalitet, og der er også flere penge at gøre godt med til annoncering. Og en mægler kan blive en rigtig god kunde. Jeg synes, det vil være en skam, hvis dine muligheder for at få gode kunder skal begrænses af nogle forestillinger, du har. Du kunne også prøve at få et samarbejde i gang med animationsskolen. www.animwork.dk Det er da meget tænkeligt, at dine panoramaer ville kunne bruges som baggrunde for f.eks. en animeret kortfilm. Baggrunde er noget af det, som er dyrt at lave for animatorer. Hvis du kan tilbyde samme kvalitet til en lavere pris, så kunne der måske også være noget at gøre for dig hos f.eks. A-film (www.afilm.com) Det vil også være oplagt at finde samarbejdspartnere inden for reklamebranchen, hos de firmaer, der specialiserer sig i interaktive reklamer. Måske kan du finde nogen via www.kommunikationsforum.dk Eller hvad med at kontakte IKEA? Kh Kristian Melchior Echwald |
lidt flere tanker.. Tror ikke på den med CDen, da folk jo ikke kender dig på forhånd og nødig vil risikere at udsætte deres system for en CD fra en helt ukendt virksomhed. Måske kunne du integrerer et link i dit "rundturs"interface..så alle de kundesites der bruger dit rundtur samtidig ville fungere som reklame for dit produkt. (på en moderat måde) Og så tænk over hvilke kunder du gerne vil have, og vend dit blik imod pågældende brache. Hvilke aktøre kan give dig den opmærksomhed du mangler for at blive kendt ? Og hvad kan du så gøre for at komme i tale,..tja, umidddelbart kan jeg ikke sige andet end at du skal være kreativ i din tankegang, ellers er der stor chance for at dine anstregnelser bare drukner i dagligdagens hav af reklamer. Og, dog,..hvis du er god til at præsentere dig selv og dit produkt i telefonen kan det være et rigtig godt udgangspunkt, og for hver opgave du løser vil du få en gratis reklameplads via link i interface èt. Hvad med at tilbyde dit produkt/arbejdskraft til div. marketingsfolk, som så kan sælge dig videre som konsulent på opgaver til eksisterende kunder. Test om Adwords virker for din virksomhed.. Tilbyd evt. aktøre med meget medieomtale eller gode besøgstal på nettet 50% rabat, eller gratis ydelser, for at lave noget skamløs branding for dit firma. Brug dit produkt på nye måder,.. Måske en ny måde at præsentere den gamle udgave af "Find fem fejl" på ? osv,..osv.. Mvh. |
Hej Kristian Jeg kan kun give dig ret. Mit medie egner sig bestemt ikke til massemarkedsføring. Det er jo et nicheprodukt. Mht. ejendomsmæglere etc. så er det utrolig fristende, for det er jo tilbagevendende kunder. MEN... mæglerne er vant til en anden kvalitet (læs ringere) og andre priser end jeg vil kunne levere. Og jeg har faktisk været i kontakt med Pernille. Hun vil ikke have vist husene frem indvendigt. En anden problematik er at der faktisk kun er ganske få mæglere der udelukkende sælger liebhaverboliger. De fleste nesre specielle og dyrere boliger bliver solgt gennem traditionelle mæglere som EDC og selv Robinhus. Men jeg har da godt selv været inde på tanke om at målrette lidt salg til mæglere der også sælger ejendomme til 10mill+ Der må man jo forvente der er et behov for lidt bedre kvalitet. Hvis du/I kender nogen liebhaver mæglere så tager jeg meget gerne imod et navn- Jeg har også forsøgt mig en del med samarbejdspartnere. De fleste synes også godt om mine produkter, men de færreste der er villig til at gøre en aktiv indsats for at få dem afsat - og det er da forståeligt nok. Jeg bliver derfor puttet i bakken "vi kontakter dig når / hvis" vi får en henvendelse fra en kunde. Så på sigt skal det nok vise sig effektivt. Jeg har pt fokuseret min indsats på it-firmaer, men skal også forsøge mig med reklamebureauer. Ideer til hvordan jeg lokaliserer alle landets webbureauer eller reklamenureauer modtages gerne. Lige nu har fremgangsmåden været google og div lister jeg mere eller mindre er faldet over. Mht Ikea. Har prøvet @ OleGearløs God idé med branding i form af et link. Det har jeg allerede Adwords har ingen effekt. Kørte en kampagne et par måneder og det blev til 10 kliks og ingen nye kunder. Det er som sagt svært når det er et latent behov jeg dækker så er det meget få der aktivt opsøger det jeg laver. Desværre. Hvad har du af gode ideer til virksomheder, der får god medieomtale som jeg kan kontakte?? Hilsen Morten |
Dato: 26-01-2007 17:17:20 Forfatter: MT9 Hej Morten, Du skal da kontakte en eller flere af de store aviser, det kan ogsaa vaere ugeblade og lignende!Du tilbyder dem at lave en virtuel tur for dem, ganske gratis, mod omtale i bladet.De kan saa bruge denne virtuelle tur paa deres site, eller sende den ud sammen med bladet (det behoever jo ikke vaere en virtuel tur af bladtes lokaler, det kunne vaere i forbindelse med en artikel, for eksempel i Bo Bedre saa behoeves de ikke noejes med billeder af de flotte hjem) dit eneste krav er omtale og kilde angivelse. Hold da op, kreativiteten vaelter frem! Normalt ville jeg tage mig godt betalt for ideen med Bo Bedre, men der er din ganske gratis ![]() Forresten, saa har du lavet et godt site. Du skulle maaske overveje om du ikke skulle fjerne nogen af lydene. De kan vaere ret irreterende i leangden Hej Morten Jeg kan godt se at jeg ikke fik læst tråden særligt godt igennem, sorry for det :) ,..kunne huske dig fra tråden med kjolerne, og der lage jeg ikke mærke til linket :) Quotede lige Michales indlæg, da jeg mener der er en rigtig god ide at komme indenfor hos de størrer aviser, og magasiner. Du kan evt. fange deres interesse ved at være lidt på forkant med begivenhederne, ring f.eks til en journalist og forslå et samarbejde forud for en stor begivnhed, osv.. Det gælder om at være kreativ.. Jeg føler mig da fristet til at forslå Spamfigther som en god og oplagt mulighed.. Ellers kan dit firma blive ret hurtigt kendt ved at tilbyde de unge på Jagtvej 69 en gratis "vitual-rundtur" , og samtidig vil du efterfølgende få masser opmærksomhed fra aviser og magasiner, og hvis du er heldig ender du i nyhederne ;) Mvh. |
Tivoli.dk ville nok heller ikke være et skidt sted at have en reference.. |