Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det forbudt at søge "flotte mennesker"?

Side 1 ud af 8 (79 indlæg)
Fra 4621 Gadstrup
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Som mange måske ved er Abercrombie & Fitch for ganske nyligt blevet lanceret. I den forbindelse har der været et lille skrig fra nogen, idet de har castet alle deres ansatte - og derfor kun har valgt ud fra udseendet og ikke faglige kompetencer.

Mit spørgsmål går ud på, hvis nu man ville starte en butik - og jo ikke har navnet med sig og derfor gør som alle andre - og sætter et opslag i vinduet hvor der står "... søger flotte, unge mennesker til stilling som ..."

Er det ulovligt/diskriminerende?

Er det så diskriminerende hvis man skriver, man holder casting til sin butik og derfra sorterer de grimme fra (og bare skriver på sedlen man søger folk til en eller anden stilling?)

Forstår i problematikken?

Mvh. Jonas

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:39

Hvorfor skulle det ikke være lovligt, de har skrevet hvad de søger i annoncen !

ikke lovligt at fyre en grundet køn - udseende, vis grunden da du blev ansatte grundet din udannelse erfaring eller andet der gjorde de valgt dig,

vis dog de valgte dig til image ud ad til i din forretning og der står i din ansattelse kontrakt at udseendet er vigtigt grundet firma image ud ad til og du bliver tyk og grim derved ikke kan sælge det ønsket image som du blev ansat til er det okay at blive fyret .

Da du ved hvad du gik ind til , så det er bare at holde din krop ung og smuk så mange år du ønsker dette job , dog vil du blive ældre altså din krop og sikker komme på et tidspunkt må du stoppe med dette job , med dog ved du nok noget før det sker på dette job ,så du har god tid til at søge andet job

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 4621 Gadstrup
Tilmeldt 6. Jan 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 11:01

Hey Mikael

Tak for svaret det var lige noget som det jeg søgte.

Måske er der andre der også vil deltage i debatten?

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 11:06

Mikael christiansen:

Fordi man ikke må "diskriminere". Du må heller ikke skrive i et job-opslag at folk skal være mellem 25-40 år f.eks.

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 11:07

Jeg tror ikke du må, men du kan jo bede om at folk vedlægger et billede. Den er der jo ret mange der bruger ;)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:30

Mark MK:

Mikael christiansen:

Fordi man ikke må "diskriminere". Du må heller ikke skrive i et job-opslag at folk skal være mellem 25-40 år f.eks.

Bedste de skriver hvad de søger grundet den målgruppe de køre et image imod med unge teenager tøser fyrre med vaskbræt den aldersgruppe og konceptet i buttiker gå det simpelthen kun vis du ønsker dette job du er ung og smuk og vis de får 1000 vis der søger jobet er det bedste de kan gøre de spilder ikke folks tid med at sende ansøgninger.

Vis ikke lovligt at have sådan en målgruppe og sige det lige ud , er den grundigt gal i Danmark med den fucking jantelove der gør man ikke må sige tingene lige ud tit, så vis du har ret det ikke er tilladt ville jeg markedsføre mig på deres måde og få debat igang i samfundet 

jo mere der snakkes om dette syge danske jantelove og det laves om jo mere får vi gang i samfundet for arbejdesgiver har lettere i at finde rette medarbejder derved skal de færre kræfter på at lede efter deres ønske og de kan bruge deres kræfter mere på få produktion igang i samfundet.

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 11:45
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:51

@ Mikael Christensen: Én ting er, at jeg dybest set er enig med dig, men det nytter jo ikke noget, hvis man bliver straffet med et sagsanlæg.

Trådstarter spørger efter et konstruktivt svar - ikke vores egen personlige mening!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 26. Jun 10
Skrevet kl. 11:56

Jonas:

Er det ulovligt/diskriminerende?

Er det så diskriminerende hvis man skriver, man holder casting til sin butik og derfra sorterer de grimme fra (og bare skriver på sedlen man søger folk til en eller anden stilling?)

Tjek dette link, i bunden af artiklen:

http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2224664.ece

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:26

@ Mikael Christensen: Én ting er, at jeg dybest set er enig med dig, men det nytter jo ikke noget, hvis man bliver straffet med et sagsanlæg.

Trådstarter spørger efter et konstruktivt svar - ikke vores egen personlige mening!

Dbh

Thomas

Det de skaber det er debat om det forkert eller rigtigt derved god markedsføring da de kommer i medier meget pga. dette og da alle kan se det er forkert med loven få de oveni flere ansøger til jobet er 110 % sikkert næsten alle der gør er fordi de synes det er forkert og hver gang næsten kommer de i medier og til sidste ændres loven da den alm. dansker tvivler jeg ikke flere er imod det, derved er de med til skaber gang i samfundet så arbejdesgiver får lettere vilkår fremover som vil gøre Danmark stærkere og derved er vare billigere at lave når tingene må siges lige ud .

Derved vil jeg sige ved du meget en ekstrablad annoncen koster og komme i TV 2 OG Dr 1 i nyheder de har i hvert fald blevet hørt og fået billigt markedsført sig , tvivler ej der sker noget med disse fuld stændigt idiotisk love som fuldstændigt forældet til det moderne samfund som vi lever idag, så vidt jeg ved har mange overtrådt loven som er urimelige vis tør tage kampen op, ændres det sig ikke .

Har i læst hvad de søger og set annoncen grunden er jo de ståri  forretninger målgruppe er 10-18 årig derved , kan ikke sammenlignes ved sager en der ikke har kundekontakt og sider på kontor og 53 år , derved vis det er forkert hvad de gør som jeg tvivler mere nu på grundet i nok ikke har læst det er forretninger de skal stå og hvem der kommer i disse butiker

Side 1 ud af 8 (79 indlæg)