Jeg sidder med nogle store bygningstegninger som jeg skal bruge i minimum A3. Da jeg her lørdag morgen ikke ejer en A3 printer, vil jeg hører om der findes en genvej, ved at printe 2 stk. a4 og sætte dem sammen. (bare rolig, det er kun til eget brug :))
Når jeg forsøger at printe A3 på min printer, er der ikke mulighed for at printe halvdelen af udskriften. Den vil enten skalere det hele ned til a4, eller centrere udskriften til midten af papiret. Jeg er altså ude i en løsning, hvor jeg printer halvdelen 2 gange.
Nogen der ved hvordan jeg sætter indstillingerne op til dette, eller kender et program der kan hjælpe mig?
Ja - det må ligge i indstillinger for udskrift - men det kender vi jo - der kan man rode rundt længe..
Hvis jeg opretter et A3 dokument i Word - og går i udskrift-indstillinger, kan jeg vælge en banner eller plakat funktion. Det er på en HP Photosmart 7200.
Men det er jo ikke sikkert det er ens på alle.
MVH Thomas Madsen
Leder du efter et online-gavekort? så finder du det helt sikkert på - www.netgavekort.dk
Det kommer vel også an på hvilket program du skriver ud fra?
I flere grafiske programmer er det muligt at lave "tiles", altså at dele det motiv der skal udskrives op i fliser af en given størrelse (i dit tilfælde A4). Så går resten af sig selv.
Så vi skal nok vide hvad programmet hedder, og så håbe at der sidder en herude der kender det program.
Kan du ikke lave Acad filen om til et billede A og derefter indsætte i word, beskære billedet og gemme som tegn1 og indlæse A igen og beskære den anden halvdel og gemme som Tegn2.