Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

QXL har købt trendsales

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Roland:

@Fashion-Seller & RBN: jeg er ikke sikker på at vi havde kunnet efterligne Trendsales - som Kristian nævner har de haft stor succes med deres koncept og været enormt gode til at ramme et segment af kvinder som ikke bruger QXL. TS har haft en stærk vækst, har et godt brand og et betalingssystem som letter processen i forhold til andre danske c2c-sites. Og desuden er Trendsales opbygget som classifieds, hvor QXL hovedsagelig fokuserer på auktioner, så der er faktisk flere forskelle end ligheder.

Vi er enige om, at I køber en allerede funktionsdygtig side, men den koster også...

Ebay køber DBA med det ene formål, at få adgang til den enorme kundedatabase, som vil gøre en introduktion af Ebay DK nemmere og hurtigere. I kunne gøre det samme, da QXL må beside en stor kundedatabase, og dermed ville I kunne nå langt omkring.
At det så ville kræve tid, sved, tåre og penge at bygge et nyt site op er en anden side af sagen ;D

Men held&lykke med projektet ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:46

Peter Nielsen:

og så er der selvfølgelig prisen for at bruge siderne. QXL er efterhånden blevet så dyr at bruge at det ikke kan betale sig, og nu kan man vel så forvente den samme udvikling med trendsales!

Det er prisen, hvis du vil købe dig til omsætning... Ebay er endnu dyrer, og de har mega succes world wide!

Desuden koster det allerede en del at benytte Trendsales idag, så tvivler på at priserne stiger mere end inflationen...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 12:50

Sebastian Krausing:
Utroligt :) Jeg havde nærmere gættet omvendt. For så vidt jeg husker den seneste tid på QXL, så har det været en død dille. Derimod er Trendsales meget brugt for tiden.

Giver vel mere mening at opkøbe en succes fremfor en "død dille". Hvis det forholder sig som du skriver (skal jeg ikke kloge mig på, jeg bruger hverken den ene eller anden), hvorfor skulle TS så købe QXL?

Fra Jerslev Sj.
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 12:57

@Fashion-Seller

Nu tænker jeg som privat person og ikke som firma som skal kapre kunder. Jeg kender rigtig mange private som idag sælger brugte ting via Trendsales, som tidligere solgte via QXL. QXL er for kompliceret med oprettelsesgebyr, succesgebyr, billedgebyr osv også er det generalt for dyrt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:12

Peter Nielsen:

Nu tænker jeg som privat person og ikke som firma som skal kapre kunder. Jeg kender rigtig mange private som idag sælger brugte ting via Trendsales, som tidligere solgte via QXL. QXL er for kompliceret med oprettelsesgebyr, succesgebyr, billedgebyr osv også er det generalt for dyrt.

Det er ligegyldigt om det er privat eller erhverv. Vil du have adgang til et kæmpe kundekartotek, som er seriøst, så koster det penge...

Det gør det os på Ebay, hvor rigtig mange private også sælger, og det er derfra QXL har deres gebyrsystem...

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 13:23

Stærk gået af QXL - der er massere af stordriftsfordele og synergieffekter som de kan udnytte. Thumps up herfra! 

Fra København
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:19

@Peter Nielsen:

AFAIK er der ingen planer om at påvirke prissætning eller drift af Trendsales overhovedet - de har bevist at deres forretningsmodel virker og kan tiltrække brugere på det danske marked, så vi stoler naturligvis på at de to stiftere fortsat vil drive en sund forretning. Trendsales fortsætter som det hele tiden har gjort, med øje for ekspansion ud over landets grænser.

Og hvad angår QXL, så har vi for nylig droppet den prissætning, du ganske rigtigt kritiserer. Der blev gjort et eksperiment siden 2009 med en ny prismodel som tydeligvis ikke har virket efter hensigten, så vi gik tilbage til rødderne i september måned 2010, tilbage til den prismodel vi havde succes med indtil for halvandet år siden, og vi er allerede begyndt at se vores gamle brugere vende tilbage. I øvrigt er der ikke noget billedgebyr længere på QXL - billeder er 100% gratis.

Derudover er brugervenlighed ganske rigtigt en udfordring, men stay tuned -- der er store ændringer på vej på QXL inden for de næste par dage.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)