Spørgsmål & Svar
Koster det noget at være kunde hos Tradebutler.dk?
Det er gratis at være registreret som kunde hos Tradebutler.dk. Kan man nøjes med at kigge eller skal man registrere sig som bruger?
Du kan sagtens nøjes med at kigge. Ønsker du at byde, skal du registrere dig som kunde ved at klikke på Opret bruger. Det er gratis at registrere sig som kunde på Tradebutler.dk. Hvordan får jeg et kundenummer?
Når du har udfyldt dine stamoplysninger, vil du få tildelt et kundenummer og få adgang via en aktiveringsmail. Vi sender dig også en mail, så du kan gemme de nye oplysninger. Jeg har ikke modtaget aktiveringsmailen, hvad gør jeg nu?
Hvis du ikke har modtaget din aktiveringsmail, har du formentlig et spam-filter på din computer, som har opfanget mailen. Kan du ikke finde den der, kan du kontakte Tradebutler.dk på support@tradebutler.dk. Hvad kan jeg bruge Min Side til?
Her kan du følge dine bud, se dine køb, betale og tilmelde dig søgeagenten indenfor dine interesseområder. Hvordan retter jeg min oplysninger, f.eks. adresse eller bankkontonummer?
Du kan rette i dine data på 'Min side' under Stamoplysninger. Jeg har glemt mit password - Hvad gør jeg?
Du kan få disse oplysninger ved at klikke på 'Glemt dit kodeord?' under punktet 'Log in'. Her kan du indtaste din e-mail-adresse, så vil du få oplysningerne sendt i en mail. Hvordan melder jeg mig ud?
Du kan til hver en tid kontakte os og oplyse dit kundenummer samt, at du ønsker at blive afmeldt. Så vil vi inaktivere dit kundenummer. Hvordan byder jeg?
For at byde skal du være registreret som kunde. Det kan du blive ved at klikke på Hvad er Max-bud?
Når du vælger et max-bud, vil Tradebutler.dk byde for dig, hver gang dit bud bliver overbudt. Det sker så længe, der er plads indenfor dit max-bud. Du kan til enhver tid afgive et nyt max-bud på en vare. Du kan hæve dit max-bud til et højere bud, eller du kan sætte det ned til auktionens aktuelle højeste bud. Kan to kunder lægge det samme max-bud?
For max-budgivningen gælder princippet om "Først-til-mølle". Lægger to kunder det samme bud ind på en vare, vil den kunde, der først lægger buddet få hammerslaget. Har to kunder lagt det samme max-bud, vil begge bud optræde i budhistorikken, og det afgørende er så tidspunktet for afgivelsen af budet. Hvorfor bliver jeg overbudt af en med samme bud?
Det gør du, fordi en anden kunde tidligere har lagt et max-bud. Kan man trække et bud tilbage?
Nej, du kan ikke trække et bud tilbage, når du har afgivet og bekræftet buddet. Dette er dog anderledes ved max-bud. Spørgsmål til varer og auktionsforløb
Alle spørgsmål vedrørende varens stand, størrelse, historie eller forsendelsesmuligheder skal altid rettes til Tradebutler.dk. For sælgere skal spørgsmål i relation til salget, herunder salgsaktivering og lignende, rettes til kontaktpersonen hos Tradebutler. Adresse og telefonnumre finder du under Kontakt. Hvornår kommer mine varer på auktion?
De fleste varer kommer på auktion senest dagen efter de er indtastet/indlæst. Hvor lang tid løber auktionerne?
Det er forskelligt, men typisk 7 dage. Hvordan finder jeg en bestemt vare?
Du kan søge efter varer i varekategorierne, eller du kan bruge søgefunktionen til at søge frit i alle varebeskrivelser. Hvornår får jeg bekræftet mit bud pr. e-mail?
Du vil altid modtage en e-mail ved afgivelse af dit bud, ved overbud samt ved hammerslag. Tradebutler.dk kan dog ikke gøres til ansvar for udefrakommende faktorer, der forsinker eller forhindrer e-mailen i at komme frem. Hvad skal jeg betale for varen?
Du vil blive oplyst om det samlede beløb, inden du bekræfter dit bud. Varens pris udgør: Hammerslagsprisen (dit bud) + salær + hammerslagsgebyr. Hvor og hvordan betaler jeg for varen?
Varen kan betales med betalingskort via internettet eller ved bankoverførsel. Hvordan betaler jeg online?
Du betaler online ved at gå til 'Min side' og klikke på Betalinger. Din ubetalte regning vil stå her. Hvorfor skal I have mine bankoplysninger?
Hvis du ønsker at sælge en vare hos Tradebutler.dk, skal du indtaste dine bankoplysninger, så vi kan overføre penge til din konto. Du skal desuden være opmærksom på, at en bankoverførsel mellem to lande kræver IBAN og SWIFT kode. Det er oplysninger knyttet til din konto, og du kan få dem af din bank. Hvad skal jeg medbringe når jeg afhenter varen?
Når du afhenter din vare, skal du medbringe købskvittering samt gyldig billede-id (pas eller kørekort). Hvor og hvornår skal jeg senest hente min vare?
Så snart du har fået hammerslag, og din faktura er betalt, kan du uden varsel hente din vare på den oplyste adresse. Din vare skal dog afhentes senest 3 hverdage efter hammerslag. Er du forhindret i at hente din vare, skal du kontakte Tradebutler for indgåelse af anden aftale. Du kan også efter aftale få varen tilsendt. Kan varen afhentes af en anden end dig selv?
Ja, en anden person kan godt afhente din vare. Vedkommende skal fremvise billede-id, købskvittering, og en skriftlig fuldmagt fra dig. Andre spørgsmål
Du kan sende en e-mail til support@tradebutler.dk. Vi bestræber os på at besvare alle henvendelser så hurtigt som muligt. Så vidt muligt indenfor 24 timer.
|
Læste lige handelsbetingelserne...., så beklager, det bliver alt for dyrt for mig.
10% fra sælger, og 15 fra køber + gebyr ... den er svær at sluge
Der findes jo gratis alternativer.