Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor nu det? Adwords...

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette problem har været kendt i flere år, og det skyldes at du bruger "broad match" af dine keywords. BRUG ALDRIG BROAD MATCH!! (med mindre du VIRKELIG ved hvad du har gang i!)

Keywords der sættes op med broad match "udvides" automatisk af Google til ord som DE finder er relevante. Dette inkluderer ikke kun (som man måske skulle tro) naturlige former (flertal/ental) eller stavefejl, men også synonymer. Hvad værre er, i Googles synonymordbog optræder også beskyttede varemærker. F.eks. har der været mange problemer med at at ord som "lån" er blevet udvidet til det beskyttede varemærke "Ikano".

Der er naturligvis kun en forklaring på dette: Grådighed, fra Googles side. Og jeg mener at der kun er et svar på den slags: En charge back i banken på de klik du har betalt for, men ikke bestilt. Da der ingen mulighed er i Google AdWords interface for at se hvilke "synonymer" de viser din annonce på, og da de ikke gør opmærksom på problemet, når man handler hos dem, så mener jeg uden tvivl at der er tale om at de har leveret en anden vare end den der er købt. Charge back er svaret på den slags svineri!
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 16:25
Spændende tråd

Meeeen vil man  kunne havne i den situation at man uden fortsæt krænker

andres beskyttede varemærker, og hermed risikerer en sag på halsen,

i et tilfælde som Mikkel beskriver med Ikano?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:07
Man kan altid risikere at få en sag på halsen, uanset om der er hold i den eller ej - noget andet er så om dem der anlægger sagen vinder. Det er en helt anden sag :)

Jeg vil mene, som jeg også har givet udtryk for overfor kunder der er havnet i denne situation, er det er en sag mellem Google og dem der føler sig krænket. Google vi så på den anden side mene, at det er dit ansvar at vide hvad du laver. Jeg vil så argumentere, at Google ikke giver os den data vi skal bruge for at vide hvad vi helt præcist laver. Hvem der vinder sådan en sag er umuligt at forudse, men jeg håber meget på, at der er nogle der gider at tage den op en dag. Og som jeg tidligere har sagt, hjælper jeg gerne til med at dokumentere en sådan sags aspekter, hvis der er nogle der har modet til at kaste sig ud i den ...
Side 2 ud af 2 (13 indlæg)