Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sne rydnings virksomhed - Regler?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i dejlige mennersker:)

Jeg står her og har lyst til at tjene lidt penge i vinter månederne... Og så var det jeg tænkte, om man ikke kunne lave en sne rydnings virksomhed.

Og jeg har læst lidt om det men har ikke rigtig fået besvarede mine spørgsmål, så hvis i kan svare mig på disse spørgsmål, vil jeg være meget taknemmelig:)

1: Da jeg kun er 15, har jeg kun i nødstilfælde adgang til at registrere et CVR nummer, så kan jeg lave denne form for virksomhed lovligt - måske med b-indkomst?

2: Er det lovligt at have ansatte når man ikke har et CVR, og man kun er 15?

3: Hvilke betallings måde er lovlig, direkte pergangs betaling(ansigt ved ansigt)
eller abonoment betaling, som vil forgå over nettet og måske direkte.

4: Hvad med regler når man har ansatte?

5: Har mine kunder nogen rettigheder, i forhold til hvis arbejdet ikke lige bliver gjort ordentligt, da det ikke vil blive mig selv som vil rydde sneén.

6: Er der ellers andet jeg skal være opmærksom på?

Håber på et hurtigt svar tak:)

Cyberman29

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 00:22

Du kan ikke blive momsregistreret når du er under 15, så skal en af dine forældre momsregistrere sig, hvorved de så hæfter personligt.

Tjener du mere end ~50.000 indenfor et år, skal du momsregistreres.
Desuden kan det måske være en fordel for dig, hvis du har nogle momspligtige udgifter som du i så fald kan få momsfradrag på.

Lad være med at ansætte nogen. Bed dem om en konsulentydelse, altså betal dem for en konkret opgave.

Ansat betyder timeløn, ugeløn, månedsløn eller lignende.
Konsulent betyder at man får en opgave som man får en fast pris for.

Konsulenter ses regnskabsmæssigt som en almindelig udgift, altså som om du gik ud og købte dig et eller andet - vedmindre dine konsulenter er momsregistrerede, kan du dog ikke inkludere dem i dit momsregnskab og få fradrag på det.

Du må gerne modtage penge kontant, men du skal altid lave en gyldig faktura der opfylder nogle krav - hvis altså du er momsregistreret.

Ja, de har rettigheder. Lov og ret kommer efter dig hvis ikke de får hvad de betaler for.

Jeg er ikke revisor, men jeg har bare selv for ikke enormt lang tid siden været i dit tilfælde og har stadig ugers research klæbret til hjernen. Men garanterer ikke at der ikke er nogle formuleringer der er ukorrekte eller noget som eventuelt kan misforstås :-) Håber det kan hjælpe alligevel.

Ps. Hvis du begynder at tjene millioner, så ansæt en advokat, da du i så fald har en faktisk risiko for at blive tjekket på alt dette ;-b

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 18:19

Tak for det super gode svar, men hvis jeg ikke har tænkt mig at oprette et cvr nummer, og ikke moms registrere mig, og jeg så bare, har nogle konsulenter, som jeg giver en opgave, og så for de penge herefter, skal jeg så bare registrere det som en udgift, i fakturen eller hvad?... og jeg kommer nok heller ikke til at tjene over 50.000 om året:)

Men kan du give et eksempel på en faktura, som opfylder alle de krav, og give et link hvor jeg kan downloade den(helst i excel), eller behøver jeg ikke at lave en faktura, hvis jeg nu beder dem om en konsulent ydelse...

Eller skal jeg bare dele pengene mellem os, og så kan de selv betale skat her af?

Cyberman29

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 08:40

Det er ikke om du kommer til at tjene 50.000 om året, det er om din omsætning ryger over de 50.000 kr. 

Mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 08:47

Christian:

Det er ikke om du kommer til at tjene 50.000 om året, det er om din omsætning ryger over de 50.000 kr. 

Mvh. Christian

Der har Christian helt ret, og det gør en væsentlig forskel! Tag højde for at de 50.000 også inkluderer det du skal betale til de andre du har til at rydde for dig, evt. indkøb af sneskovle eller hvad du nu havde forestillet dig.. :)

Mvh Kenneth 

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 14:41

Alt det har jeg styr på:) men ellers tak... Men jeg er bare mere usikker på hvordan jeg skal gøre alt det med økonomien vedr. om jeg kan, give dem penge for hver gang de laver en opgave alså at de er konsulenter... og så de selv registrere skat, af pengene.

Eller skal jeg vente til f. eks slutningen af måneden, og så dele pengene ud for hvilke opgaver de har lavet, og så betaler de så selv skat heraf.

Eller skal jeg gøre det på en hel tredje måde, jeg er lidt i tvivl her, med hvordan jeg skal gøre så det er lovligt. Og hvad med kunderne, hvilke måde skal de betale på? da det ikke er mig som laver det hårde arbejde(rydnig af sne) bliver det lidt besværligt at når de havde bestilt, ville mine arbejdere(venner) lave arbejdet, og så bagefter opsøge mine kunder for at modtage betaling.

og hvad med at lave regnskab, og skal jeg lave en faktura hvis ikke jeg har firma, og hvad skal mine kunder have af parpirer.

OBS. jeg vil lige understrege at jeg ikke har til hensigt at oprette et firma(CVR nummer) !

Cyberman29

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 14:46

Jeg bor i Kolding - hørte lige en radioreklame fra http://www.lokalsnerydning.dk/, hvorefter jeg tænke DOOOOH HVORFOR ER JEG IKKE KOMMET PÅ DEN IDÉ NOGET FØR :-) 

Vh.

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 15:05

Øhm.. okay, men jeg kan ikke lige se hvad dit indlæg har noget med mit spørgsmål at gøre?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 15:12

Henrik Skov:
DOOOOH HVORFOR ER JEG IKKE KOMMET PÅ DEN IDÉ NOGET FØR :-) 

Tror jeg bare du skal være glad for. Deres priser på snerydning er baseret på abonnementer. Sidste sæson skulle man ud og lave snerydning 29 gange. Prøv at divider det med deres priser på snerydning, og du vil se at de nok ikke er her så længe. Men god fornøjelse med markedsføring af deres koncept :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Fra  CON Media Skrevet kl. 15:29

Hmm, vil i ikke være rare at holde jeres samtale, som ikke rigtig har noget med mit spørgsmål at gøre, for jer selv, og så holde jer til mit spørgsmål, tak:)

Cyberman29

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)