Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cold calling

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må bare ikke ringe uopfordret selvom man sælger aviser - man skal have et kartotek (som man så kan købe sig til.) Forskellen er at man MÅ ringe - det må man ikke hvis man sælger f.eks støvsugere.. Min pointe er bare, at de eneste der må ringe fuldstændigt uopfordret er humanitære organisationer. Punktum :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 10:03
..og analyseinstitutter..

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:07
> Punktum :)

Ja, der er sådan set inden grund til at hakke videre i nogle detaljer, meeeen man vil vel altid gerne have det sidste ord

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret i, at man ikke uden videre kan henvende sig for at sælge aviser. Man skal sandsynligvis tjekke f.eks. CPR-registreret for at se om personen har frabedt sig markedsføring.

Men det ændrer ikke på, at henvendelsen er uopfordret. Da jeg for et par uger siden blev ringet op af Berlingske, havde jeg ikke på forhånd bedt om det - så det var *uopfordret*, uanset hvordan de har stykket deres ringeliste sammen.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 10:07

Det er rigtigt som lundsfryd skriver:

at det er tilladt at sælge aviser som iskold canvas B2C,
men hvorfor er der denne undtagelse for aviser, redningstjenester mv?
Jeg synes der er så mange andre ting der er ligeså relevante.

Nogen der har en god forklaring på dette?
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 10:11
> Nogen der har en god forklaring på dette?

Så vidt jeg er orienteret, er undtagelserne valgt ud fra et alment samfundshensyn. Altså at lovgiver mener, at det er gavnligt at folk forsikrer sig, at de læser bøger osv.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 10:13

Hans,

Jeg fik engang den forklaring, at aviser, bogklubber etc. er undtaget fordi det har oplysnings- og kulturel værdi for modtageren. Redningstjenester (Falck) er undtaget fordi de har redningsaftaler med staten - undtagelsen er sikkert en studehandel der er indgået mellem Falck og staten i en noget-for-noget forhandling

David har sikkert ret i at man ikke bare må tage telefonbogen i forbindelse med B2C, for der kan man jo ikke se hvem der har frabedt sig kontakt ifm. telefonsalg.

Listen man skal på hvis ikke man vil ringes op hedder forøvrigt vist Robinson-listen, eller også er det bare et øgenavn den har fået, fordi telemarketing firmaerne er stemt hjem

mvh Carsten
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 10:15

Man kan så gradbøje "uopfordret" - og det er der jo nogen der benytter sig stærkt af..

Og nej, jeg har ingen fornuftig forklaring på hvorfor man må sælge forsikringer via telefonen.. Måske det har noget at gøre med "almenevællets ve og vel" eller en anden regel fra 18grønlangkål eller efter Københavns brand.. Jeg tror ihvertfald det er nogle gamle regler.. Det er nok ikke noget vores kære politikere har tænkt særligt stærkt over at få deffineret yderligere her de seneste år..

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 10:27

"Robinson-listen", måske fordi de vil være i fred?.. Jeg ved det ikke :)

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:29
Du kan gratis tilmelde dig Robinson listen på dit lokale kommunekontor. Alle virksomheder der bruger personligt addresserede reklamer (post, telefon) må herefter ikke kontakte dig med henblik på salg. Dette inkluderer også Falck, aviser, forsikringsselskaber, m.fl. der ellers er undtaget fra dørsalgsloven. Dette gælder også virksomheder der allerede har en relation til kunden, som f.eks. din bank eller købmand. Ligeledes må oplysninger om dit forbrugsmønster ikke længere blive videregivet til brug for markedsføring hvis du er på Robinson listen, hvilket hver 10. dansker er.

Det er virksomhedens egen forpligtigelse at holde styr på hvorvidt modtageren er tilmeldt Robinson listen, hvilket kan gøres gennem et abonnement hos CPR-registret - der er dog kun 105 virksomheder i Danmark der abbonnerer på listen. Selvom forbrugeren er tilmeldt Robinson listen kan du som virksomhed stadig sende personligt addresserede reklamer såfremt du særskilt har fået tilladelse hertil af forbrugeren.

Analyseinstitutter og godgørende foreninger må dog stadig gerne kontakte dig da de ikke er omfattet dørsalgsloven.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 12:32
Og ja, undtagelserne for Falck, aviser og forsikringsselskaber er ren lobby arbejde
Side 2 ud af 3 (23 indlæg)