Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cold calling

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 05
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige et tip til alle jer der arbejder med at sælge via telefon. http://www.coldcalling.com/

Har et godt nyhedsbrev med opmuntring og gode værktøjer til at håndtere telefonsalg.

Naturligvis rigtig amerikansk-amerikansk, men med en meget god indfølelse i sine pointer.

Jeg arbejder ikke selv med telefonsalg, men kan også bruge nogle af tippene når jeg har med "almindeligt salg" at gøre.
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 09:26
..og kold telemarkedsføring er iøvrigt ikke tilladt andre end humanitære organisationer her i Danmark.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 09:31
Dato: 11/3/2005 9:25:51 AM Forfatter: davidchristensen ..og kold telemarkedsføring er iøvrigt ikke tilladt andre end humanitære organisationer her i Danmark.

Erhvervsdrivende kan mere eller mindre frit ringe til hinanden uopfordret og sælge alt mellem himmel og jord. Til forbrugere må man sælge bl.a. bøger, aviser og forsikringer på samme måde.
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 09:38

Nej. Man må kun ringe til hinanden hvis man har en kunde i et kartotekt i forvejen. "Rigtig" kold markedsføring betyder, at man kan kan gribe telefonbogen og ringe til hvemsomhelst - og dét må kun humanitære organisationer.

Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 09:44
Mht. at have kunden i kartoteket i forvejen, har du ret, når det gælder markedsføring via f.eks. e-mail og fax. Men hvis jeg vil ringe til en virksomhed og sælge noget, kan jeg som hovedregel bare gribe knoglen.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:47
Ja, kold canvas, som man også kalder det, er fuldt tilladt B2B - man må ringe lige så tosset man vil. B2C gælder dørsælgerloven.

mvh Carsten
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 09:54
Okay.. Jeg skal ikke gøre mig klog på B2B - men B2C, så er det ihvertfald ikke tilladt (og det ved jeg fordi jeg netop arbejder som bijob hos en humanitær organisation, hvor vi af og til lave semi-kold markedsføring.. (semi-kold, fordi her køber man typisk et kartotek af f.eks TDC med en deffineret segmentgruppe man vil tror vil støtte vores formål.))

Men iøvrigt må oppenionmåling-selskaber ringe alt hvad de vil - jeg véd så ikke hvilken lov de hører under; men de vil jo på den anden side så heller ikke forsøge på at sælge noget..

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 09:57
Jeg er også enig i at det er tilladt b2b, og b2c er det tilladt ved avisabonnomenter, bøger og en række andre ting der så vidt jeg ved er omfattet af dørsalgsloven.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:58

Jeg har selv haft et bijob som telefonsælger (da jeg startede som iværksætter), hvor jeg solgte Falck abonnementer til private - det er nemlig også tilladt

mvh Carsten
Tilmeldt 23. Jul 05
Skrevet kl. 09:59

> B2C gælder dørsælgerloven.

Ja - og af dennes §6 fremgår det, som David siger, at det ikke er tilladt at rette uopfordret henvendelse med henblik på at sælge noget - pånær bøger, aviser, forsikringer, aftale om redningstjeneste m.m.

Humanitære foreninger, analyseinstituter mv. falder udenfor bestemmelsen, da den kun gælder erhvervsdrivende, der henvender sig med henblik på salg.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)