Har et godt nyhedsbrev med opmuntring og gode værktøjer til at håndtere telefonsalg. Naturligvis rigtig amerikansk-amerikansk, men med en meget god indfølelse i sine pointer. Jeg arbejder ikke selv med telefonsalg, men kan også bruge nogle af tippene når jeg har med "almindeligt salg" at gøre. |
Cold calling
|
Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk
Erhvervsdrivende kan mere eller mindre frit ringe til hinanden uopfordret og sælge alt mellem himmel og jord. Til forbrugere må man sælge bl.a. bøger, aviser og forsikringer på samme måde. |
Nej. Man må kun ringe til hinanden hvis man har en kunde i et kartotekt i forvejen. "Rigtig" kold markedsføring betyder, at man kan kan gribe telefonbogen og ringe til hvemsomhelst - og dét må kun humanitære organisationer.
|
|
Okay.. Jeg skal ikke gøre mig klog på B2B - men B2C, så er det ihvertfald ikke tilladt (og det ved jeg fordi jeg netop arbejder som bijob hos en humanitær organisation, hvor vi af og til lave semi-kold markedsføring.. (semi-kold, fordi her køber man typisk et kartotek af f.eks TDC med en deffineret segmentgruppe man vil tror vil støtte vores formål.))
Men iøvrigt må oppenionmåling-selskaber ringe alt hvad de vil - jeg véd så ikke hvilken lov de hører under; men de vil jo på den anden side så heller ikke forsøge på at sælge noget..
|
|
Jeg har selv haft et bijob som telefonsælger (da jeg startede som iværksætter), hvor jeg solgte Falck abonnementer til private - det er nemlig også tilladt mvh Carsten |
> B2C gælder dørsælgerloven. |