Med web sociale medier, mails osv osv er der ingen tvivl om at stort set alle har et behov for at kommunikere på skrift. Så behovet er der, udfordringen bliver at finde ud af hvor du passer ind, og hvordan du skal markedsføre dine ydelser med de ret små marginaler du kommer til at tjene.
En anden udfordring du skal være opmærksom på er hvilken sikkerhed du kan tilbyde dine kunder i forhold til prisen. Vi er er ret stort bureau og har nogle ´faste korrektur læsere, men vi vilde aldrig tage risikoen med studerende, vi kan køve top-prof til ca 400kr/T og der er ofte væsentlig hurtigere, og skulle det så alligevel være nogle hundrede kroner dyere, "tør" vi ikke tage den chance. Det kan sagtens være reklamebranchen adskiller sig fra andre, men den generelle tendens er at man hellere vil betale mere og være sikker på at kvaliteten spiller 100% end at man vil spare lidt og tage chancen... Tænk eks på stavefejlene i skats nye billboards og Dengang der i næsten et døgn hang Telia-Homo (hvor de mente Telia-home) skildte i hele København.
Jeg ønsker jo ikke at skræmme mulige kunder væk ved at køre for lave priser og jeg ved selv, hvad jeg tænker om bogholdere i min egen branche, som kører med meget lave priser...
Jeg må igang med at lave en markedsundersøgelse og hvis ikke det er prisen, der er afgørende, må jeg jo acceptere en højere avance på sagerne
Tror du misforstår det er ikke et spørgsmål om at sætte prisen op, men hvis vi kan få en studernde til 200 og en prof til 400 vil vi altid vælge den proffe, simpelthen fordi vi føler de sidste penge er givet godt ud i kvalitet og hastighed.
Jeg glemte et øjeblik, hvilken overskrift der er på tråden. Jeg er helt med på, at det skal være professionelle, der skal på for at løfte både pris og niveau. Studerende kan dog i nogle tilfælde sagtens følge med nogle professionelle - begge grupper findes i alle niveauer.
Jeg har fundet 2 professionelle, som enten bare vil have flere timer eller som nystartet vil have flere referencer og derfor vil tilbyde deres tid til en fornuftig pris. Dem kan jeg da sagtens vælge at sælge for kr. 400,- og få en mere fornuftig avance på - men jeg kunne også vælge at tage en lavere pris. Prissætning, markedsføring og tilfredshed er nogle svære størrelser, når man kaster sig ud i noget, så jeg må lidt i tænkeboks...