Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lære at lave webpages. Hvor og hvilket program? Til mindre virksomheder

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Fra  Bentsen Skilte & Reklame Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver skilte og reklame og har været i branchen i 15 år. Jeg vil gerne kunne tilbyde mine kunder at lave deres hjemmeside også.

Hvor lærer man det og hvilket program skal man gå efter at lære? Jeg tænker primært på mindre kunder og virksomheder. Jeg er vant til at arbejde i Corel Draw.

Nogen bud?

På forhånd tak :o)

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 17:00

Hejsa

Det er noget andet at lavet website end at lave grafisk arbejde. Du bliver som udgangspunkt nødt til at lære html og css. HTML.dk kan hjælpe dig. Det er ikke nok bare at have et program.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hep!

Vi har lavet CloudSprout lige netop til dig og dine ligesindende.

Kort fortalt er CloudSprout et web-baseret system, der gør at man som designer kan springe programmøren over! og selv levere professionelle websites til sine kunder.

Rent teknisk foregår det hele via et drag-n-drop system og der er en direkte integration til Photoshop, så man kan lave sites på rekord-tid.

I modsætning til DreamWeaver, FrontPage etc. så bygger man Content Management baserede sites med CloudSprout, hvilket betyder at kunden let kan rette sit indhold efterfølgende.

Det samme kvalitet som det der typisk leveres på de forskellige Open Source systemer: WordPress, Joomla etc. men processen er meget nemmere og billigere i CloudSprout, fordi programmerøren springes over!

CloudSprout er et professionelt værktøj, så der er en indlæringskurv, men når du er over den kan du lave sites som dem her:

http://www.cloudsprout.dk/Eksempler/Referencer.html

Du kan evt. skrive mig en mail på plu@cloudsprout.com, så vil jeg gerne hjælpe dig igang.

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 08
Fra  Bentsen Skilte & Reklame Skrevet kl. 08:01

HTML.dk ser fint ud. Jeg er bare ikke den tålmodige type, hvorfor jeg tænkte det kunne være cool med et kursus til lige at komme ind i det basale.

Jeg ved godt det ikke er ligesom grafisk arbejde, det var mere for at informere så det måske var nemmere at foreslå noget der passede :o)

Der må findes kurser i sådan noget??

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 08
Fra  Bentsen Skilte & Reklame Skrevet kl. 08:03

Lundsby:

Det ser virkelig fedt ud og kunne være en rigtig god mulighed i mange tilfælde.

Den eneste detalje er at en del af de sider jeg skal lave er til firmaer i Østen, og der er det et problem med en månedlig udgift.

Men jeg vil helt klart kigge nærmere på din side, det ser smart ud. :o)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 08:26

Hej Queen.

Du kan også tage et kig på vores Sitemagic CMS. Det findes både i en gratis udgave (uden begrænsninger) og 2 billige udgaver. Du kan starte med at tage et kig på vores online-guide, der giver en god introduktion til systemet. Du kan også vælge at springe direkte over i vores online-demo, så du selv kan prøve systemet af.

Sitemagic CMS giver dig også mulighed for at tune udseendet via udvidelsen Sitemagic Designer. Du kan se en video om Sitemagic Designer på online-guiden (den første video kan du springe over, den viser blot hvordan udvidelsen installeres).

Det lækre ved Sitemagic CMS er, at du kan slippe for database-bøvl, og i øvrigt får et let tilgængeligt system, der er nemt at installere og administrere. Vi har øget fokus på kvaliteten af den tekniske implementering, hvilket betyder, at der er lagt mange ressourcer i at kvalitetssikre systemet, lige fra brugervenlighed til kvaliteten af koden. Så du får en pålidelig og sikker løsning.

God fornøjelse :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:43

Hejsa,

Nu ved jeg ikke hvor i landet du er fra, men jeg underviser på Københavns Tekniske Skole i Kastrup, hvor vi blandt andet har kurser i webdesign.

Vi har en del grafikere der som dig ønsker, at kunne tilbyde deres kunder hjemmesider udover tryksagerne.

Kurserne kan både vælges som en del af det, der hedder "Seks ugers selvvagt kursus" som arbejdsløs eller man kan betale selv.

Du kan læse mere om kurset her.

http://www.kts.dk/kurser/euaktiviteter_show.asp?m_id=18&knr=2609&kursusid=2707

Beskrivelsen trænger til en overhaling, men webdesign kurset der varer op til 6 uger gør dig i stand til at bygge en statisk hjemmeside op i Adobe Dreamweaver, hvilket altså betyder HTML og CSS. Udbyttet af kurset er lidt individuelt, da det afhænger af ambitioner. Men da det er kurser folk selv har valgt at deltage i, plejer entusiasmen at være høj.

Jeg håber du kan bruge det :o)

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 09:01

Hvis du vil tilbyde dine kunder professionelle websteder/websider (og samtidig vil tage betaling for det), så mener jeg at den eneste rigtige vej er at lære selv at kode HTML og CSS fra bunden af.

I mine øjne er der ingen lette og hurtige genveje. WYSIWYG*-programmer, online-editorer og lignende vil efter min mening ikke kunne give den samme kontrol og kvalitet i koden (for ikke at tale om semantik), som hvis man koder i hånden (de WYSIWYG-programmer, jeg har prøvet/set kode fra skriver både sjusket og/eller fejlbehæftet HTML).

Jeg startede selv med WYSIWYG-programmer i tidernes morgen, men indså ret hurtigt begrænsningerne i "den lette løsning". Derfor besluttede jeg mig dengang for at lære HTML fra bunden af (via eksperten.dk og andre steder på nettet), og det har jeg aldrig fortrudt.

Det er nok ikke det, du ønsker at høre, men hvis du vil tage betaling for webdesign, så kan du - efter min mening - ikke være andet bekendt end at levere en professionel løsning... Dine kunder betaler dig trods alt for at få leveret et professionelt stykke arbejde.

* WYSIWYG = "What You See Is What You Get"

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 09:13

Hej Quaero.

I vor tid ville jeg som kunde have en forventning om, at jeg selv kunne vedligeholde hjemmesiden. Derfor er en statisk side sjældent det man ønsker. Særligt når prisen er en vigtig faktor, hvilket det tyder på.

Jeg kan ikke komme i tanke om hvad du kan med en statisk side, som du ikke kan med en dynamisk lavet i fx Sitemagic CMS. Jeg gætter på - med al respekt - at du ganske simpelt ikke havde den fornødne viden om de systemer du brugte dengang, til at kunne foretage de nødvendige tilpasninger.

Queen kan naturligvis komme til at stå i samme situation, hvis Sitemagic Designer ikke giver ham den fornødne fleksibilitet. Så må han igang med at skrue lidt på HTML'en til en skabelon. Men det at lave sin HTML som en skabelon til Sitemagic CMS, komplicerer ikke opgaven ret meget mere. Det er faktisk utroligt let. Så det ville være ærgeligt at forkaste muligheden for let administration af hjemmesiden gennem et kontrolpanel.

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 08
Fra  Bentsen Skilte & Reklame Skrevet kl. 09:15

Jamen helt generelt så vil jeg levere noget der er ordenligt. Jeg er enig med dig Quaero, tingene skal være i orden.

Som sagt har jeg bare ikke tålmodighed til at sidde og bakse med det selv.

Jeg er også bange for at jeg i længden ikke vil være tilfreds med statiske hjemmesider, eller sider hvor jeg er begrænset. Jeg vil gerne kunne det hele ordenligt.

Er det virkelig kun muligt at lære ved egen hjælp??

Jeg bor i København, men er indtil juni 2011 bosat i Thailand.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)