Nu må jeg lige skride ind her... Du kan ikke "lige lære" at lave hjemmesider. Lige så lidt at jeg kan tage et weekend kursus og "lige lære" at lave skilte og reklame.
Hvis du vil kunne gøre det godt bliver du nødt til at bruge tid på at sætte dig ind i det og gøre dig dine egne erfaringer.
Generelt er der tre ting to skal mestre.
1) Webdesign.
2) HTML
3) Et enkelt CMS som fx. Wordpress der gør at du kan lave dynamiske sider.
Phew, godt du skred ind!! ;o)
Jeg må erklære mig delvist uenig i det du siger.
Jeg vil godt mene at du på en weekend kan lære at for eksempel lave skilte og hjemmesider. Med det mener jeg selvfølgelig ikke at du kan sætte dig ned og analysere behov, markedet, strukturer og ting og sager, men du vil kunne lære at sætte et HTML dokument op, eller en flyer i for eksempel Indesign.
Altså du vil få kendskab til funktioner i et program og det helt basale med hvordan man navngiver et html dokument og linker mellem det og et andet HTML dokument eller sågar ud i den store web-verden.
Efter denne weekend, hvis vi skal holde os til det eksempel, så må man som udvikler - trykt eller webbaseret - tage den derfra, men så er man igang og bedre rustet til at gå de rigtige steder hen bagefter.
Det er umiddelbart også dette Queen M efterspørger, så vidt jeg har forstået i hvert fald - at blive sparket i den rigtige retning for at komme igang med at lære at bygge en hjemmeside op.
Man kan altid sige at det er vigtigt at mestre alle mulige ting, før man overhovedet kan komme igang med noget som helst, men det vigtigste må vel være at tage udgangspunkt i sin kundekreds behov.
Hvis nu Queen M udelukkende har at gøre med kunder der bare vil være repræsenteret på nettet med en forside med lidt profiltekst, samt en kontaktside, hvorfor så sætte det helt store maskineri igang?
Med venlig hilsen
Tommy