Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lære at lave webpages. Hvor og hvilket program? Til mindre virksomheder

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Quaero:
Men har du undersøgt om nedprioriteringen af W3C-standarderne skaber andre problemer i forhold til usability i browsere, mobilklienter eller andre klienter, som dine kunders kunder/potentielle kunder kan tænkes at benytte, før du afskrev det helt?

Det vi ved er at usability i browsere, mobilklienter etc. ikke bliver løst ved at man overholder standarderne. Den eneste måde, at gøre det på er at teste hver enkelt.

Quaero:
Ang. nødvendigheden af W3C-standarder i forhold til SEO, så har jeg også læst at det kun har ringe betydning for rangeringen af et websted.

Jeg mener at havde læst poster fra både Demib og Rosenstand på at det skulle være fuldstændigt irrelevant.

Quaero:
W3C-standarderne har muligvis ingen, eller kun mindre betydning, i forhold til SEO på nuværende tidspunkt. Men, hvorfor ikke være på forkant, hvis "tiderne skulle skifte"? ;o)

Det er ikke fordi vi ikke gerne vil være på forkant med W3C standarderne, der er bare mange andre steder hvor det har mere værdi for vores kunder at vi er på forkant.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 13:44
Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 15:08

Quaero > Jeg har det på samme måde som dig. Jeg sørger altid for at min kode følger W3C's recommendations. Så er det i hvertfald ikke min skyld, hvis sitet ikke bliver vist ordentligt. Men så igen, kunden forventer naturligvis at det virker i de populære browsere, så man slipper ikke for at teste, og lave en håndfuld af de sædvanlige Internet Explore work-arounds. Så der har Lundsby naturligvis ret.

Men har man først fået styr på W3Cs recommendations, så er det ingen større tidsrøver at kode efter disse. Jeg tester typisk kun et website i Firefox, IE og Safari. Chancen for at det virker i andre browsere er dog noget større, når jeg følger W3C.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 16:10

Jimmy Thomsen:
...
Chancen for at det virker i andre browsere er dog noget større, når jeg følger W3C.

Det er det, jeg mener. Og det kræver så (relativt) lidt at følge W3C's retningslinjer, når først de er indarbejdet.

Jeg tester selv i de samme browsere, som du + Opera. Det er dog yderst sjældent, at jeg oplever behov for at rette/tilføje kode efter at have testet i de forskellige browsere.

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 16:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu må jeg lige skride ind her... Du kan ikke "lige lære" at lave hjemmesider. Lige så lidt at jeg kan tage et weekend kursus og "lige lære" at lave skilte og reklame.

Hvis du vil kunne gøre det godt bliver du nødt til at bruge tid på at sætte dig ind i det og gøre dig dine egne erfaringer.

Generelt er der tre ting to skal mestre.

1) Webdesign. Du kommer ikke langt hvis du ikke ved hvordan design til web fx. adskiller sig fra print (og skilte :)). Dette betyder at du fx. skal vide bare en smule basalt usability og hvordan man opbygger indholdsarkitekturer.

2) HTML som er grundlaget for alle hjemmesider. Det er det du ser når du siger "vis kode" i din browser. Og..

3) Et enkelt CMS som fx. Wordpress der gør at du kan lave dynamiske sider. Altså at du laver designet een gang og din kunde så kan lægge indhold ind selv. Wordpress er let at gå i krig med, ganske gratis og kan køre på de fleste billige webhoteller.

Hvis du har denne cocktail kan du begynde at tilbyde simple websites, men om det lige er noget du lærer på en weekend eller sågar en enkelt bog, det tvivler jeg på.

Fra København
Tilmeldt 8. Sep 08
Indlæg ialt: 25
Fra  Bentsen Skilte & Reklame Skrevet kl. 17:00

Hvem har snakket om "lige at lære" eller at gøre det på en weekend??? Jeg spørger ind til et kursus der introducerer til at lave hjemmesider og så nævner jeg at jeg udemærket ved at det tager tid at lege og øve med det derefter.

Men hvis du nu ville lære at lave skilte, ville det være nemmere hvis jeg fortalte om materialer og teknikker så du vidste hvordan du skulle øve dig, end at du selv på egen hånd skulle opfinde den dybe tallerken og finde ud af det selv.

Det er nok ingen der er flyveklar og perfekte efter et kursus uanset hvad det er i. Det kræver træning og øvelse før det bliver godt. Uanset om det er skilte, hjemmesider eller andet. Så selvfølgelig har jeg tænkt mig at gøre mig mine egne erfaringer, jeg gider bare ikke opfinde den berømte tallerken igen :o)

Det du nævner i dine punkter, basale ting man skal vide, er lige netop de ting jeg efterlyser. Og så en til at forklare om det og vise det. :o)

Fra Kolding
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:08

Når du nu arbejder med Corel Draw, så er her en mulighed :

http://www.xara.com/eu/products/webdesigner/

- et alternativ kan være Joomla : http://www.joomla.org/  -  kombineret med Artisteer : http://www.artisteer.com/

Så er du igang, men sæt dig ind i de elementære funktioner i opbygning af hjemmesider, da der er meget andet end 'bare at have en hjemmeside' på nettet. Den skal være smidig, let at finde for søgemaskinerne, kunne ses i diverse browsere etc. etc.

Go' fornøjelse.

/Frank

Fra Lyngby
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:11

Jeg kan ikke selv noget som helst indenfor dette område. Men jeg ved ligesom Rasmus, at det handler om to ting:

1. Design

2. Kode

Hvem siger, du skal kunne kode? Hvad med at finde nogle udviklere i Thailand? Du har traditionen fra dansk design. Det er guld værd.

Udviklere... Dem får du altså smidt i nakken for en flad femmer i Thailand (nu bliver jeg slagtet).

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:12

Rasmus Lindgren:

Nu må jeg lige skride ind her... Du kan ikke "lige lære" at lave hjemmesider. Lige så lidt at jeg kan tage et weekend kursus og "lige lære" at lave skilte og reklame.

Hvis du vil kunne gøre det godt bliver du nødt til at bruge tid på at sætte dig ind i det og gøre dig dine egne erfaringer.

Generelt er der tre ting to skal mestre.

1) Webdesign.
2) HTML
3) Et enkelt CMS som fx. Wordpress der gør at du kan lave dynamiske sider.

Phew, godt du skred ind!! ;o)

Jeg må erklære mig delvist uenig i det du siger.

Jeg vil godt mene at du på en weekend kan lære at for eksempel lave skilte og hjemmesider. Med det mener jeg selvfølgelig ikke at du kan sætte dig ned og analysere behov, markedet, strukturer og ting og sager, men du vil kunne lære at sætte et HTML dokument op, eller en flyer i for eksempel Indesign.

Altså du vil få kendskab til funktioner i et program og det helt basale med hvordan man navngiver et html dokument og linker mellem det og et andet HTML dokument eller sågar ud i den store web-verden.

Efter denne weekend, hvis vi skal holde os til det eksempel, så må man som udvikler - trykt eller webbaseret - tage den derfra, men så er man igang og bedre rustet til at gå de rigtige steder hen bagefter.

Det er umiddelbart også dette Queen M efterspørger, så vidt jeg har forstået i hvert fald - at blive sparket i den rigtige retning for at komme igang med at lære at bygge en hjemmeside op.

Man kan altid sige at det er vigtigt at mestre alle mulige ting, før man overhovedet kan komme igang med noget som helst, men det vigtigste må vel være at tage udgangspunkt i sin kundekreds behov.

Hvis nu Queen M udelukkende har at gøre med kunder der bare vil være repræsenteret på nettet med en forside med lidt profiltekst, samt en kontaktside, hvorfor så sætte det helt store maskineri igang?

Med venlig hilsen

Tommy

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 17:26

Jonas Jacobsen:
Udviklere... Dem får du altså smidt i nakken for en flad femmer i Thailand (nu bliver jeg slagtet).

Skal lige slibe min kniv først for den blev sløv af den forrige der sagde det... så meget blev han slagtet :D

Når folk snakker hjemmesider så er MIT spørgsmål hvilken type. Vi har de enkelte hjemmesider for den lokale stenknuser i østerbøvelse og så har vi den næste Den Blå Avis.

Jeg forventer ikke at queen m vil satse på at lave den helt store der skal sælges om 2 år for 100 millioner, men det er da et naturligt produkt at kunne tilbyde en hjemmeside når kunden lige har bestilt et skilt og brevpapir.

Måske queen m skulle kigge på usability og design og så købe kodningen udenbys. Selv køber jeg mit design og html-slicing udenby fordi det ikke er mine kompetencer.

Da queen m bor i østen så er det netop en ide at hyre programmører der istedet for at tage dem fra danmark. Man skal bare følge arbejdet nøje hele tiden.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)