Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DK er en ubehagelig stikkerstat.

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

PJEDSTED:

Lundsby, det er på tide at du begynder at tænke før du taler!  Din arrogante holdninger falder fuldstændig igennem. Får du det bedre når i er 2 der kan rotte Jer sammen.? Så føler du måske at du har ret.. Enorm stor mangel på situationsfornemmelse må jeg sige! Gud hvor sørgeligt.! 

Få du dig heller nogle ordentlige værdier i stedet for at gå så meget op i stjerne.. Jeg mangler simpelthen ord..!

Jeg tæller en god del flere end to, og det giver nok en meget god indikation af hvem der udviser en enorm stor mangel på situationsfornemmelse. Kan du ikke godt selv se det?

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 23:41

Alene i Nordsjælland er der på 1 år kommet over 700 online anmeldelser fra anonyme kujoner der har ondt i røven. Yderst ubehagelig stikkertendens der ikke hører til i Norden.!

xxx

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 23:54
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby, Du har tydeligvis et par problemer med at forstå konsekvensen af det beskrevende stikkeri som artiklen så glimrende belyser. Tror du at du kommer til at forstå det bedre når nu jeg anonymt anmelder dig til SKAT for udførsel af sort arbejde?

Jeg har ingen beviser, og det behøves jeg heldigvis heller ikke at have. Jeg kalkulerer blot med at der er en sandsynlighed for at du på et eller andet tidspunkt har gjort det, og jeg mener derfor at det er på tide at du bliver efterforsket.

Hvis ikke man vil høre, så må man føle!

Lad os endelig få mere gang i stikkeriet.!

xxx

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 23:58

1) Nu er der jo kun tale om en artikel. Ingen af os har set selve programmet, og det har journalisten måske heller ikke. Måske underbygges programmets teorier langt bedre end journalisten bag artiklen har været i stand til.

2) Bortset fra det, så er jeg helt enig med Pjedsted i, at det er absurd, at man kan anmelde sin nabo anonymt. Og det undrer mig egentlig, at de Aminoer, der kritiserer artiklen, ikke kan se det. Især med tanke på, at det heller ikke er tilladt at hænge nogen ud her på Amino - medmindre, at vedkommende er dømt skyldig af retssystemet.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:09

Nu har jeg jo hverken sagt for eller imod mht. stikkeri.

Men umiddelbart så er der deprimerende få muligheder for at udføre sort arbejde som it-ingeniør.
Så jeg kan ikke forestille mig, at det ville give andet end lidt bøvl.

Sidst år var vi til torskegilde, og jeg er da stolt over at der ikke blev fundet nogle uregelmæssigheder.

Jeg tror de fleste danskere er relativt fornuftige, selv jeg da er blevet i løbet tråden, så tror jeg grundlæggende ikke at de fleste mennesker ønsker at agerer stikkere. Så der skal virkeligt grove tilfælde til får man tyer til det.

Jeg har faktisk selv engang kort overvejet at stikke nogen til SKAT, fordi jeg synes at kombinationen af dag-penge og sort-ansættelse er fuldstændig usmagelig. Men jeg gjorde det ikke og den dag i dag er i tvivl om jeg var en skurk fordi jeg ikke gjorde det.

Men i den virkelige verden, har jeg ikke set nogen antydning af vi har et problem, med stikkeri. Har du selv nogle personlige erfaringer du vil dele med os ?

Tilmeldt 26. May 09
Skrevet kl. 00:19

Du blander argumentation og beviser sammen.  Artiklen argumenterer netop det hele ved at gøre opmærksom på problemstillingen og tage udgangspunkt i konkrete situationer. Hvordan kan det være så svært at læse? Er det fordi folk ikke vil se problemet!? 

Det du vi have er beviser. Dem er der også taget udgangspunkt i, men naturligvis fremgår de ikke af artiklen. - Det skal de heller ikke for det har intet med beviser at gøre.

Argumentationen er på 100% i artiklen.!

xxx

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 00:46

PJEDSTED:
Lundsby, Du har tydeligvis et par problemer med at forstå konsekvensen af det beskrevende stikkeri som

Så forklar hvad konsekvenserne af dette stikkeri skulle være, for som jeg ser det, opvejer fordelene langt ulemperne.

At folk er bange for at blive taget i at arbejde sort, køre i udenlandske biler, og begå socialt bedrageri, kan da kun være til ærlige menneskers fordel! Jeg er ikke interesseret i at priserne på mit arbejde bliver underbudt, fordi at en anden vil lave det sort, eller at jeg skal betale mere i skat, for at en flok nasserøve kan snyde sig til ekstra sociale ydelser.

Forøvrigt er sammenligningen med DDR fuldstændig ude i hampen. Grunden til at det var så forkasteligt at stikke nogen i DDR, var at de levede under et styre hvor ytringsfrihed kunne koste én dyrt, og folk blev straffet for at udøve helt basale demokratiske rettigheder. At sætte lighedstegn mellem stikkeri i DDR og stikkeri i nutidens Danmark, giver ingen mening, medmindre det er implicit at Danmarks straffe og love, er ligeså uretfærdige som DDRs straffe og love var. Og hvis nogen i seriøsitet mener det, så må de enten være utroligt uvidende, eller mangle grundlæggende respekt for folk der måtte leve under et forfærdeligt styre i DDR.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:54

Der er stadig ikke nogen argumentation i artiklen for at vi lever i et stikker-samfund. Det der mulighed for det.

Lidt ligesom hvis vi siger folk i hobetal, vil begynde at slå hinanden ihjel og slippe for fængsel, fordi vi har en nødværge lov.

Derudover nævner artiklen bil-razziaer, hvor der checkes for afgift. Hvilket jo til forveksling ligner de årlige sprit-razziaer, skulle man så også stoppe med dem.

Det vil nok ikke give ret mange flere trafikdræbte!

Det er også vigtigt at forstå journalistens rolle, nemlig at rapportere fra virkeligheden. Ikke lave vildespekulationer om hvordan verden vil se ud i fremtiden. Den slags har man jo ekspert-kilder til, og de indbefatter næppe tyske talkshows.

Så ja, artiklen er problematisk, og kan i mine øjne ikke rigtigt bruges til underbygge din påstand, du burde tage afstand fra den hurtigst muligt.

Tilgengæld kommer du faktisk tæt på et sagligt argument, med informationen om de 700 angivelser i Nordsjælland. Hvis der lige kom et link på til kilden, og så et eller andet så man kunne forholde sig til om 700 var frygteligt mange, så ville du havde argumenteret for at vi lever i en stikkerstat.

Men det store problem er stadig, at jeg tror de færreste har prøvet at stikke nogen eller selv blive stukket, så det er tvivlsom om folk generelt mener det er et stort problem.

Derimod tro jeg de fleste synes de betaler for meget i skat, og det irriterer dem at der er nogle der snyder udenom!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:56

Jeg bor iøvrigt selv ved Strandvejen i Hellerup, og jeg må indrømme at jeg bliver glad ved tanken om den razzia Skat lavede her, for at finde luksusbiler hvor afgifter etc. ikke var betalt!

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 01:02

Kenn Olsen:

Det var dog en latterlig udmeldning at komme med at vi er blevet et stikker samfund.

Jeg kan da blive sindsyg rasende over at en arbejdsløs tilbyder sort arbejde, når jeg er med til at betale hans understøttelse, samtidigt finder jeg det yderst krititabelt at man tror man kan køre i en bil på svenske plader og så bo i København.. imens jeg betaler kassen i afgift..

Hvis man holder sin sti ren og sørger for at betale sin del til samfundet har man jo intet at frygte. og er Danmark blevet sådan et forfærdeligt land kan man da bare smutte et andet sted hen...

Kenn

Det er præcis derfor jeg er smuttet :) Og jeg synes ellers jeg bidrager godt til samfundet, men well, vil Danmark ikke lade mig have min frihed, så fint nok, jeg tager konsekvensen og smutter.

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)