Der er stadig ikke nogen argumentation i artiklen for at vi lever i et stikker-samfund. Det der mulighed for det.
Lidt ligesom hvis vi siger folk i hobetal, vil begynde at slå hinanden ihjel og slippe for fængsel, fordi vi har en nødværge lov.
Derudover nævner artiklen bil-razziaer, hvor der checkes for afgift. Hvilket jo til forveksling ligner de årlige sprit-razziaer, skulle man så også stoppe med dem.
Det vil nok ikke give ret mange flere trafikdræbte!
Det er også vigtigt at forstå journalistens rolle, nemlig at rapportere fra virkeligheden. Ikke lave vildespekulationer om hvordan verden vil se ud i fremtiden. Den slags har man jo ekspert-kilder til, og de indbefatter næppe tyske talkshows.
Så ja, artiklen er problematisk, og kan i mine øjne ikke rigtigt bruges til underbygge din påstand, du burde tage afstand fra den hurtigst muligt.
Tilgengæld kommer du faktisk tæt på et sagligt argument, med informationen om de 700 angivelser i Nordsjælland. Hvis der lige kom et link på til kilden, og så et eller andet så man kunne forholde sig til om 700 var frygteligt mange, så ville du havde argumenteret for at vi lever i en stikkerstat.
Men det store problem er stadig, at jeg tror de færreste har prøvet at stikke nogen eller selv blive stukket, så det er tvivlsom om folk generelt mener det er et stort problem.
Derimod tro jeg de fleste synes de betaler for meget i skat, og det irriterer dem at der er nogle der snyder udenom!