Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DK er en ubehagelig stikkerstat.

Side 7 ud af 7 (65 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
i alt er der 1, 1 million på  førtids pension og alle er ikke total syge i hovedet , der må ske noget i Danmark for mange Dansker er kommet ud af arbejdes markedet for aldtid http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2009/NR183.pdf

Jeg ved ikke hvad for nogle tal du kigger på, men i det dokument du har linket til, står der at der er ca. 241.300 førtidspensionister i Danmark, og ikke 1,1 million :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:33

TheisM:

Mikael christiansen:
i alt er der 1, 1 million på  førtids pension og alle er ikke total syge i hovedet , der må ske noget i Danmark for mange Dansker er kommet ud af arbejdes markedet for aldtid http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2009/NR183.pdf

Jeg ved ikke hvad for nogle tal du kigger på, men i det dokument du har linket til, står der at der er ca. 241.300 førtidspensionister i Danmark, og ikke 1,1 million :-)

nå med så prøv og kigge på dette her http://www.cepos.dk/publikationer/nyheder/single/artikel/19-mio-paa-overfoerselsindkomst-naeste-aar/

Fakta er der er snart over 2 millioner ud ad arbejdes markedet , der skal flere motivation punkter ind  i samfundet , til at få flere hænder i igang i samfundet.

jeg snakker om samlet tal som du kan læse ikke kun førtidspensionister.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 12:56

Mikael christiansen:

Fakta er der er snart over 2 millioner ud ad arbejdes markedet , der skal flere motivation punkter ind  i samfundet , til at få flere hænder i igang i samfundet.

jeg snakker om samlet tal som du kan læse ikke kun førtidspensionister.

Du har fuldstændig ret i at det skal gøres mindre attraktivt at forlade arbejdsmarkedet uden at have en god grund. Jeg ville sådan set også bare påpege at der ikke var en million førtidspensionister i Danmark :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:14

Jeg mener ikke førtidspensionister må blive et mål eller et argument for at "spare" penge. Netop førtidspensionister er dem der har haft kikkerten længst oppe bag i, for at konstatere at de IKKE kan arbejde igen. 

Faktisk er psykisk syge total misforstået i Danmark, og langt største delen kommer med holdningen om at de skal "tage sig sammen", og begynde at smile lidt mere. 
At der ud af knap 300000 førtidspensionister er nogle der ikke burde have det....ja det bør ikke falde tilbage på langt størstedelen.

Jeg har selv haft (og har stadig) psykisk sygdomme tæt inde på livet. Min kone er syg, og min bedste ven i verden, har været det. Hvad angår min kone, er hun lige begyndt på jobtræning og arbejde 16 timer i ugen. Målet er at hun kommer op på 32 timer, som passer til hendes branche, også er hun tilbage på arbejdsmarkedet.

Men ven har haft nogle langt mere alvorlige psykiske sygdomme, og er i dag på pension. Han arbejder dog ved siden af, hvor han må arbejde 12 timer i ugen.
Han har lige gennemført en uddannelse og er vel en af de sejeste mennesker jeg kender!

Sidst og ikke mindst er der mig selv, jeg tæller også med i den kedelige statistik med folk der får løn fra kommunen. Jeg er nemlig på revalidering og har været det i 3½ år nu. 
Om 2 måneder er jeg uddannet bygningskonstruktør og på lang sigt, er jeg ikke et sekund itvivl om at den investering der er lavet i mig, via revalidering, kommer igen mange gange, via fremtidig SKAT.

I de 3 overstående tilfælde har det altså intet med motivation at gøre, for at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Og det er præcis hvad folk glemmer, at der rent faktisk er mennesker der går rundt derude og ikke kan arbejde....ikke fordi de ikke vil. Men pga fysiske og psykiske skader. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:33

Korrekt Boysen

korrekt der findes enkle tilfælde , med lad os tage de store tal , alle kan nævne små sager de synes er gode , med set i større perfektstiv  , må der arbejdes på at finde en løsning at man kommer hurtigere ud på arbejdes markedet

nogle vil det ramme urimeligt synes nogle , med sådan er verden , og vis vi ikke finder os i det , ja så vokser og vokser byrden for os altså staten hvad vi skal betale i skat til , de social ydelser som bl.a. er efterløn , førtids pension , langs tid ledig , derved skal vi kigge på en løsning , der nok rammer nogle mennesker , med flertallet , vil det hjælpe

Derfor også svært at være politiker, de skal tage nogle upopulær beslutninger , der som helhed vil hjælpe samfundet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 7 ud af 7 (65 indlæg)