Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For mange tråde, bare ikke den røde!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg siddet herinde og skimtet alle sider igennem.. Har bare ET problem.
Jeg har nogle ideer i hovedet og vil gerne udføre dem i praksis.. Heldigvis kræves der ikke lige pt den store starkapital.. Men Argh.. Hvor skal man dog starte.. umiddelbart virker I meget som iværksættere af design, IT m.m... Men mit problem er jo så åbenbart at jeg her er pige, og mine iværksætter ideer ligger andre steder.
Mit problem ligger i at jeg slet ikke aner hvordan jeg dog skal få startet f.eks min side op (IT- ja her er jeg jo nok lidt blondinde hvis man skal være fordomsfuld) indtil videre har jeg et domæne hos Dandomain, men når vi så kommer til web-shoppen.. puha så er jeg faktisk ret lost.. Ja det er da rart at man kan få alt det der til 995 om måneden, men hvad er det så?? Har forstået systemet med PBS, hvilket er noget ikke så godt syntes jeg! og opsætningen af siden osv.. men alle de andre fagudtryk... puha da
Endvidere så er mit andet problem... jeg skal have fundet nogle leverandører.. så jeg kan få opstartet lige indenfor det område (område) forhåbentligt så man kan få den store IDE  ført ud i livet. her tales om kapitalen til den, men også videnen lige indenfor det område (vi er i en den økologiske Verden, sikkert typisk pigede).. Men tror alligevel forhåbentlig jeg fandt fidusen.. Men argh jeg mangler en rød tråd.. især når det gælder gode råd ang. websider!!
MVH Lulu

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:50

Hej med dig

Hvis du vil vide noget om økologi kan du søger på div lanbrugssider.

Men du kan også tage kontakt til Søren (Adm. Direktør hos http://www.aarstiderne.com tror jeg nok det er) han er en flink mand, der ved mega meget om økologi, så han kan sikkert ozz give dig hint om din nye leverandør. Jeg har tidliger lavet ret, så gode forretninger sammen med ham.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 19:16
ja kender godt aarstiderne, endvidere kender jeg også deres leverandøre..
eller rettere kennder til hvor de får varene fra. Den er sjovt nok utrolig nem.. Helios, Urtekram, Solhjulet m.m.
Men min genre er faktisk i en lidt mere nonfood- vare afdeling, hvoraf jeg kun kan finde lidt hos Helios.
Hvilket jo så ikke giver mig muligheden for at udbyde et sortiment der er brugeligt..
Og min idé ligger jo ikke lige i den bane med frugt, grønt, konserves eller pudevår, sæbe eller bleer.. Skal man da til udlandet efter andre ting der ikke har med fødevare for at få?. det syntes heller ikke som om de findes de firmaer
Men udover det, er der nogle der kan uddybe det lidt ang. webshops?

Men mange tak for hjælpen.. Men tror du at Søren er behjælpelig når det gælder et markede han ikke har? eller rettere måske har?.. Måske de jo er i gang med at udvide?
Det lyder ikke så godt når de ved jeg er kunde der
Fra 9240 Nibe
Tilmeldt 22. Sep 05
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 19:40

Hej

Har du prøvet din lokale erhvervscenter ?
De kan sikkert hjælpe med noget praktisk, og kan henvise til andre som kan hjælpe - muligvis med lidt kapital til at indhente mere info.

Med venlig hilsen
 - René R. Nygaard
   Gratis prøveperiode med tilpasning af overvågning og diagnoticering.
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:57

Mit bedste råd til dig omkring webshops er det samme som vi pt. giver vores kunder som ønsker at få lavet webshop: Vent!!

Grunden til dette er, at en ting er selv webshoppen - noget andet er selve betalingsgatewayen til webshoppen.
Forklaring følger: Hvis kunderne skal kunne betale med en eller anden form for betalingskort i den webshop, så kræver det at webshoppen enten har sin egen betalingsgateway eller er tilkoblet en.. Hele den tekniske mølle omkring betalingsgateways skal jeg nok spare dig for, men i bund og grund sørger den simpelthen for at betalingen kan udføres - og på en sikker måde vel og mærke. Indtil videre har det være sådan at bl.a. mange webhoteller har haft deres egen betalingsgateway som deres kunder derved kunne bruge imod en eller anden form for gebyr. Derved slipper kunderne selv for at skulle have en betalingsgateway og betale de skyhøje priser som tilkoblingen af denne til PBS koster. Webhotellerne har én gateway som f.eks. flere hundrede kunder kan bruge, hvorved den samme pris bliver delt ud på disse hundrede kunder, hvilket så kommer kunderne til gode.

MEN, fra årskiftet træder der nogle nye og meget strenge regler i kraft omkring betalingskort og betalingsgateways. Dette kommer bl.a. til at omfatte at alle betalingsgateways skal certificeres og bestå nogle sikkerhedstests før at de må fortsætte - og disse tests skal de vel og mærke selv betale for. Endvidere er der ikke tale om en engangsforestilling, men derimod noget som skal gentages løbende med forskellige intervaller. Indtil videre er der kun 3 sikkerhedsfirmaer i Danmark som kan udføre disse sikkerhedstests og der er rigtig rigtig mange betalingsgateways. Og det er ikke alle, som har disse betalingsgateways, som har penge til at betale for disse sikkerhedstests - og dem som har pengene kan måske ikke nå at få bestilt og udført disse tests. Derfor vil det med stor sandsynlighed betyde at størstedelen af de billigere betalingsgateways, som mange webshops bruger i dag, bliver tvunget til at lukke når vi kommer til årsskiftet. Og så ville det jo være surt at have en webshop som er afhængig af en af disse....

Derfor: Vent med at gå rigtigt i "drift" indtil vi er kommet forbi årskiftet og ved hvem der overlevede og hvem der ikke gjorde. Men så kan du jo netop bruge den mellemliggende tid til at få fundet leverandører, få designet looket af din webshop og alt det andet som skal til. 

Hvorfor er det så egentlig lige at jeg ved ovenstående?
Fordi vi producerer alt det grafiske for det ene af de 3 sikkerhedsfirmaer .

/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk

Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 20:38
hehe Jeg tror så at jeg vil bruge tiden på kursus..
Nogle der kan anbefale gode kurser indenfor web i Storstrøm amt?
Men altså dvs at i princippet kan jeg godt starte en hjemmeside op nu?? bare ikke butik?
Men tak for al jeres hjælp.. den er virkelig nødvendig
mit lokale erhvervscenter, hvor mon det så gemmer sig henne..
Og undskyld alle de dumme dumme spørgsmål... Men er Meget rød når det gælder iværksætteri.. Men også meget uudholdeligt hvis man har mange idéer i hovedet, de skal jo bruges. 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:20

hej igen

ser du det skader jo ikke at ringe til årstiderne og forhøre om de er på vej med noget mere brugbar i non-food afd. ....... du evt. høre om de har nogen af de produkter du ønsker dig i din shop.

Jeg vil tro du skal en tur ud i verden efter de ting du søger måske helt til østens mystik.

Venligst

René Buch

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:21
  Lige præcis Du kan godt begynde at lave din hjemmeside på nuværende tidspunkt. Når markedet omkring betalingsgateways så er faldet i hak igen efter årsskiftet, så kan du få din shop på plads. Men brug også tiden på at få dine leverandør-kontakter på plads - så skal du ikke til pludselig at bruge tid på det og have det på plads før du kan åbne webshoppen.

Hvad angår erhverscenteret, så ring til din kommune og spørg dem hvor de gemmer erhvervscenteret. I nogle kommuner ligger det hos kommunen - andre steder ligger det udenfor. F.eks. i Hillerød (nordssjælland) hedder det C4 og ikke erhvervscenteret som man ellers skulle tro.

/Jesper
www.MediaMouse.dk     jesper snabelA mediamouse.dk
Fra København
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:42
Hej Lulu,

Det lyder som om du har et godt drive. Det var måske en idé, at finde en eller flere tekniske profiler du kan arbejde sammen med. Måske kan i slå jeres sammen som partnere på den ene eller anden måde.  Det er mit indtryk, at der findes rigtige mange dygtige folk der både ved noget om betalingsgateway, e-shopper og design. Måske skulle du i første omgang, finde en grafisk designer og en programmør. Hvis du kan overbevise dem om den gode idé, kan du sikkert få noget god sparring og billig arbejdskraft, men bliver også nødt til at dele med dem, når idéen begynder at bære frugt.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 14:34

Kære Lulu

Jeg havde engang en svigermor der altid udtalte "jeg er jo kun en kvinde" Hold da helt op:-)

Kvinder er som bekendt ca halvdelen af menneskeheden og har mindst lige så mange kvalifikationer som den anden halvdel af menneskeheden.

At man som menneske er nødt til at spørge om råd, er for mig kun et tegn på at ville frem.

Prøv at dele dit oplæg op i mindre bidder og søg især på aminos debat via "mest aktiv debat" Så vil du opleve et væld af informationer der bliver vendt og drejet så de bliver mere forståelige for os der ikke fatter en pind af hvad p.... de taler om, de der nørder:-)

NB. at søge efter lige netop den røde tråd, der er den røde tråd for dig - er umuligt, medmindre du har en enægget tvilling:-)

Med venlig hilsen

Lars C

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)