For mig er det hverdag, men for mange driftige iværksættere lyder det stadig som en science fictionfilm. Faktum er at dine kunder i butikken, baren eller på caféen ofte er på nettet mens de er hos dig. Fordi de med deres smartphone er meget få klik væk fra at intereagere med Facebook, er det jo næsten synd ikke at friste dem til at gøre det. Jeg er Thomas Bigum - ekspert i Facebook og sociale medier, Pointen med at få kunderne til at benytte Facebook på stedet, er at villigheden er større til at give din virksomhed, dine produkter eller atmosfæren noget credit - fordi smagen stadig er i munden. Når folk trykker "synes godt om" til noget, så kan vennerne se det. Så langt er de fleste med, når det kommer til hvad Facebook kan. Så håber jeg ikke der er for langt til følgende tanker: -Din kunde sidder ved et bord, og kan via sin telefon trykke "synes godt om" til din kaffe. -Din kunde står i baren, og kan via sin telefon se hvilken af dine cocktails flest har trykket "synes godt om til". -Din kunde er færdig med at handle i din butik, og kan få 10 % rabat ved at vise ekspedienten, at hun har fortalt sit netværk at hun lige har handlet hos dig. ... det er ikke rocket science - det er 2011. Lægger vi lidt ekstra til, handler snakken ikke kun om at "synes godt om" dine produkter eller dit sted - men også at blive fan. Indfanger man fans på stedet, så kan man godt begynde at skrue ned for markedsføringsbudgettet på Facebook. Man får de helt rigtige fans. Ambassadører som er blevet fans i forbindelse med de har følt og smagt på varerne - eller opholdt sig i din butik. Kontakt mig for drøftelse af dine muligheder for en sammensmeltning med de sociale medier.
Med venlig hilsen Thomas Bigum <-- kontakt
|
Moderne kunder? - Smelt din fysiske Biks/Bar/Café sammen med Facebook
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)