Jeg har lige nogen spørgsmål. Har søgt lidt rundt på amino.dk for at finde information, men alt der står kan godt være lidt forvirrende at finde rundt som fuldstændig nybegynder.
Så jeg har lige nogen spørgsmål her som jeg håber i kan besvare for mig!
1. hvis jeg bliver momsregistreret, så kan jeg godt trække momsen fra mine køb? - F.eks, jeg er fotograf. Kan jeg som momsregistreret gå ned i hvilken som helst Fotobutik og trække de 25% fra mit køb?
2. Hvis det er arbejdsrelateret, kan jeg så trække et produkt fra i skat ? - For det kan vel ikke passe jeg skal betale mit kamera og mit kamera udstyr ud af egen lomme. Hvilken måde gør man det på?
Vær søde og skære det lidt ud i pap, er fuldstændig grøn. Håber i kan hjælpe mig.
- Lasse Egeberg |
Varekøb og ting du skal bruge rent erhvervsmæssigt som f.eks. et nyt fotografiapparat kan du få momsen fuldt ud tilbage på. Der er undtagelser, men de ligger mest omkring bil, restauration, repræsentation m.fl.
Hvis du beregner momsen af udgiften med moms skal du bruge 20%. Eks. 1000 kr. + moms 25%= 250 kr. i alt 1.250 kr. 20% af 1.250 kr. er 250 kr.
På www.v-bf.dk kan du bestille tre guides omkring ting du skal være opmærksom på i forbindelse med opstart af din egen virksomhed.
mvh
Michael