Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til kamp mod Homeshopping...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Indenfor det sidste år, har tre af vores leverandører droppet engros, og satser fremover på HomeShopping og eget netsalg - med dertilhørende lavere priser da de fjerner mellemleddet. Jeg tror ikke de alle vil få succes med det. Men nogle vil.

Da vi har vores eget mærke »Fablefant« sammen med StyleDelux - har vi muligheden for at tage kampen op, i forhold til også at kunne tilbyde noget til lavere priser, da vi selv får produceret det. Pt er priserne reguleret i forhold til markedet hvilket giver os en god avance. Sætter vi priserne ned, bliver avancen jo også mindre, og vi vil være mere afhængige af at sælge større mængder.

Jeg vil gerne høre hvad I andre tænker om udviklingen på homeshopping markedet? Og ikke mindst: gode ideer til hvordan vi får bredt vores mærke ud så folk opdager de lave priser.

Vi vil ikke lave homeshopping med agenter der skal holde aftener osv - det vil kræve alt for mange ressourcer som vi hellere vil bruge på vores primære forretning. Men vi ser mere på, at de prisvenlige varer i rigtig god kvalitet, vil kunne trække endnu flere kunder til vores netshops.

For at ramme rigtigt - vil det hjælpe mig med flere menneskers tanker omkring det hele?

Mange hilsener Helle

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 11:50

Min opfattelse er helt klart, at det er alt for tidskrævende og ressourcekrævende at sælge til de her home parties. Jeg er godt klar over at der er nogle brands, der har succes med det, men i det lange løb er jeg overbevist om, at det er meget billigere at sælge via nettet.

Mit bud er at du og StyleDelux skal køre det udover e-disken i stedet for at hoppe med på det der homeshopping-halløj. Og lur mig om ikke folk bliver trætte af homeshopping/homeparty eller hvad det hedder. Jeg har da et stk. kvindemennske herhjemme der med det samme udbryder "jeg orker det faneme ikke" hver gang hun bliver inviteret til sådan noget.

Håber I rammer den rigtige salgskanal

/Morten

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I skal starte med at gøre nogle basale ting op med jer selv.

• Vil I konkurrere med disse "Homeparties mærker" og skal det være på prisen?
  • Ønsker I at jeres mærke skal bredt ud i butikker osv, eller skal det forblive et "private label" på jeres webshops kun?
  • Hvilke forbrugere ønsker I at fange?
  • Hvilken omsætnings/afsætnings mål har I for mærket?
  • Skal mærket være et "normalt" mærke rent prismæssigt, eller skal det være et discount mærke?

Når I har svaret på ovenstående spørgsmål, så tegner der sig en klar og tydelig afsætningsprofil, som I så skal revurdere... Men mon ik den er meget retvisende for, hvordan I skal takle situationen?

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 12:41
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej Helle.

Slå samtlige husstande oven i hovedet med din markedsføring Gift og tilbyd dine kunder lidt mere end de får andre steder.

Ved at annoncere i Magasinet ShopNyt når du ud til 2.100.000 husstande med 4.500.000 mennesker.

Se mere på www.ShopNyt.dk

Du er også velkommen til at få din shop i webshop databasen.

Du skal du blot gøre sådan:

1. Skriv en tekst om din webshop
  2. Send en email med teksten + din shops data til kr@ShopNyt.dk
  3. Vedhæft et billede, gerne f.eks. 300x250 (IKKE banner på 468x60)

Så sørger jeg for at oprette din shop på ShopNyt.

Det er helt gratis, men får du lyst til at gøre noget til gengæld, så bliv facebook-fan: http://www.facebook.com/ShopNyt 

Held og lykke med salget.

Mvh.

Kurt, ShopNyt

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Kurt,

Helle lagde vist mere op til en debat end til indhentning af tilbud.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 13:04

Jeg er enig med John. Dit indlæg her bidrager slet ikke til debatten, John. Har du overhovedet læst Helles indlæg?

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 15:17

Hej Helle;

Håber det er okay jeg kommentere på dit spændende indlæg og problematik.

Som jeg ser det er der masser af plusser og minusser for mærkerne ifm homeshopping. At 3 af dine mærker har valgt at gå den vej i år kan være mere af nød end af ønske (tror der kommer flere der går den vej, ellers dør de). Der tabes store summer af penge på engrossalg i Danmark indenfor vores område. Desværre kræves der ikke kørekort for at få lov af åbne en børnetøjsbutik/webshop, og banker er skruppeløse og eneste til at betale den pris er grossisterne. Som grossist kan man gøre nok så meget for at sikre sig, men bare ikke nok. Ved at sælge direkte b2c får de fat på de sikre penge, det jeg så bare ikke forstår er hvorfor de skære alle over en kam, hvorfor de ikke beholder de bedste shops (både fysisk og på websiden) for tror det er en stakket frist med homeshopping, det er de færrest der får succes som Pomp de Lux, de fleste vil til sidst blive glemt, det er du også selv lidt inden på. Hvem kan fx i dag huske at Ugly Duck havde en stor tøjkollektion? Jeg forstår heller ikke hvorfor de sænker priserne. Jeg tror de overser andre omkostninger mht. homeshopping især når de ikke opnår den succes de håber. Jeg tror at homeshopping for flere mærker er sidste step inden lukning, men jeg kan naturligvis tage meget fejl.

Ved at de sænker priserne, tror jeg på at de rammer en anden målgruppe, så det er kun til ”skade” for dem selv på langt sigt. De udvasker deres gode navn. Det er lidt det sammen som når de vælger at sælge deres overskudslagre til store supermarkeder - som at tisse i bukserne..

Jeg tror der er kunder til alle typer af shoppemuligheder: homeshopping, webhandel, ose i butikker og outlet. Så tror ikke man skal bruge krudt på at kæmpe den kamp, men derimod fortsæt med at gøre det man er bedst til og beholde sin gode position indenfor sit område. Du har en rigtig god shop med masser af faste kunder, det er du god tid, så der bør dit fokus fortsat være.

De udfordringer jeg ser I står med mht. Fabelfant er:

1. I mangler den gode historie, det eneste jeg kan læse om mht. Fabelfant er at I sælger det eksklusivt, ikke hvor godt det er, hvordan designet er håndplukket af jer m.v.…
  2. Mærket blev meldt ud i diverse medier at det lukkede og slukkede. I har så overtaget det, men hvor godt er det meldt ud? Og ved folk hvad det betyder?
  3. Det forhandles kun 2 steder, men er det en fordel? = hvor attraktivt er det for den enkelte at sige jeg har et sæt Fabelfant tøj? Vi ved jo at mange køber fordi andre køber det.. men kan det kun købes 2 steder, misser I genkendeligheden.
  4. Vælger I at sænke prisen, tror jeg jeres udforing bliver at beholde den samme type kunder på det, bliver det et prisbilligt mærke mister I måske jeres bedste kunder på det, og så er det blot andre udfordringer/konkurrenter I kommer til at slås med.

Mit bedste bud for succes med Fabelfant ville nok være at bevare priserne (selv om det fremgår af din tekst at I nok vælger at sænke dem) og sælge det til flere butikker, men igen så flytte I måske fokus fra hvad I er gode til, hvis I pludselig skal være grossist/B2B sælger. Måske I kan sælge grossistleddet til en sulten sælger som har mistet et mærke fordi de mærker han hidtil rep. Er blevet til homeshoppingmærke. I har jo mulighed for at sætte dagorden/betingelser for salget.

Børnetøjsbranchen har længe været presset, og derfor søger mange nye veje for bedre konkurrenceevne og måske i virkeligheden glemmer hvad de er bedst til. Det sidste nye jeg har hørt er at 10 uafhængige butikker er gået sammen og lavet et nyt fælles mærke hvor de har hyret i fællesskab en gut til at varetage mærket, konsekvensen af det er at etableret mærker mister forhandler, og så må de jo søge nye veje for at få afsat deres produkter evt. homeshopping? Så tingene kører desværre i ring, og det vil det nok gøre længe.

Det var mine tanker Smile god weekend

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:24

AnnetteD:

Som jeg ser det er der masser af plusser og minusser for mærkerne ifm homeshopping. At 3 af dine mærker har valgt at gå den vej i år kan være mere af nød end af ønske (tror der kommer flere der går den vej, ellers dør de). Der tabes store summer af penge på engrossalg i Danmark indenfor vores område. Desværre kræves der ikke kørekort for at få lov af åbne en børnetøjsbutik/webshop, og banker er skruppeløse og eneste til at betale den pris er grossisterne. Som grossist kan man gøre nok så meget for at sikre sig, men bare ikke nok. Ved at sælge direkte b2c får de fat på de sikre penge, det jeg så bare ikke forstår er hvorfor de skære alle over en kam, hvorfor de ikke beholder de bedste shops (både fysisk og på websiden) for tror det er en stakket frist med homeshopping, det er de færrest der får succes som Pomp de Lux, de fleste vil til sidst blive glemt, det er du også selv lidt inden på. Hvem kan fx i dag huske at Ugly Duck havde en stor tøjkollektion? Jeg forstår heller ikke hvorfor de sænker priserne. Jeg tror de overser andre omkostninger mht. homeshopping især når de ikke opnår den succes de håber. Jeg tror at homeshopping for flere mærker er sidste step inden lukning, men jeg kan naturligvis tage meget fejl.

Det der er altså noget sludder...

Man kan både forsikre sig mod tab, og sælge via factoring... Det gør måske, at nogle af ens  kunder bliver afvist, men "thats part of the game"...

Så taber man penge som tøjmærke, så er det fordi ens setup er forkert, eller fordi man spare de forkerte steder. Og det kan man så takke sig selv for! Det bør hverken webshops, banker, butikker eller andet have skylden for!

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 15:40

Fashion-Seller:

AnnetteD:

Det der er altså noget sludder...

Man kan både forsikre sig mod tab, og sælge via factoring... Det gør måske, at nogle af ens  kunder bliver afvist, men "thats part of the game"...

Så taber man penge som tøjmærke, så er det fordi ens setup er forkert, eller fordi man spare de forkerte steder. Og det kan man så takke sig selv for! Det bør hverken webshops, banker, butikker eller andet have skylden for!

fair nok!! Men du må meget gerne henvise til et firma som har setuppet til at forsikre denne branche for en fair præmie, for jeg har opgivet at finde dem!! Men det lyder til at du har kontakten?!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:21

Helle - houseofkids.dk:

For at ramme rigtigt - vil det hjælpe mig med flere menneskers tanker omkring det hele?

Mange hilsener Helle

Jeg kommer lige igen senere med nogle kommentarer, da der er mange ting der kan gøres.

Og jeg så lige videoen på FB med interview med Nanna. Hvornår har du selv set den sidst Helle?

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)