Hej Krabsen
Både jeg og adskillige andre networkere kan og vil skrive under på, at ACN og Amway ikke er de bedst betalende på maredet. - Men det er jo ikke ens betydende med at man ikke kan skabe sig en ganske gunstig forretning.
Når jeg snakker om at være hhv. produktfikseret eller konceptfikseret, så tror jeg du har misforstået mig.
Jeg siger jo intet om, at i og med man er konceptfikseret at så er produktet overflødigt.
Det skal jo ikke underkendes, at produktet er det bærende element i MLM. Men man ser ofte folk bruge uanede mængder tid og energi på at sætte sig ind i disse produkter og det er så bare min mening, at dette ofte er noget folk overdriver.
Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan man skal kunne være produktekspert, netværksbygger og samtidig sige, at
network marketing er en mulighed for alle.
Hvis vi tager Amway og ACN, så drejer det sig om at dække sit eget behov og dække andres. Folk skulle gerne kunne se en god ide i at bruge produkterne og fortælle andre om deres positive egenskaber.
MEN hvis det nu hedder sig, at man ikke bare skal bruge produkterne - man skal også gerne kende alle detaljer omkring det... så fjerner man i grunden det ganske simpelt princep, som MLM bygger på.
Det er jo ikke meningen, at vi skal være eksperter på området... Men vi skal selvfølgelig vide, at det vi formidler er godt nok og det burde kunne gøres i vores simple rolle som kunder.
Det er simpelthen derfor jeg er konceptfikseret. Jeg ønsker ikke, at mine downlines skal bruge uanede mængder tid på, at sætte sig ind i produkterne. Det er jo ikke simpelt overhovedet - tværtimod.
Det der gør én i stand til at tjene penge i MLM er forståelsen af, hvordan man bygger et netværk. Jeg vil mene, at ens fokus skal ligge på de mennesker man vælger at samarbejde med og alle vil jo formegentlig mene, at produktdelen er som den skal være.
Hovedsagen er som jeg ser det, at man står og ønsker at en person bruger x antal timer på forretningen. Denne person har også et liv ved siden af, de har arbejde og sikkert også børn...
Så hvis jeg skal vælge imellem at bruge 5-10 timer af ens persons tid. Så vil jeg hellere bruge disse timer på effektivt at bygge netværket, fremfor at sidde og lave produktnusseri.
For uanset om man kan lide det eller ej, så ER det via dette netværk man tjener sine penge. Hvad nytter det, at man har et netværk på 50 mennesker som laver en totalomsætning på 25000 kr. om måneden, hvis man kunne have haft et netværk på 500 mennesker, som måske kun omsatte for gennemsnitligt det halve (125000 kr.).
Det er jo ikke et spørgsmål om den personlige volumen er på 500, 1000 eller 2500 kr. - Det er et spørgsmål om man kan få et større antal mennesker til at dække deres eget beskedne behov.
Alt det der med at lave homeparties etc. er sgu spild af tid med mindre man ligefrem nyder det.
Det der er vigtigt at huske er; hvad det er du formidler og duplikerer.
Hvis folk har en ide om, at når man laver network marketing at så skal man lave homeparties, man skal være produktekspert, man skal imødekomme tidsbestemte og specifikke salgsmål og deltage på et utal af kurser og lytte til motiverende kasettebånd osv. - Så kan jeg virkelig godt forstå, hvorfor folk ikke kan se den nemme og ligetil forretningsmetode, som MLM i virkeligheden er.
Jeg kan ligeså godt også sige, at det bla. var dette, som i sin tid frastødte mig ved Amway. - Personligt kunne jeg godt leve med, at skulle gøre alle disse ting... Men spørgsmålet var; hvad med de næste... ville det være i orden med dem?
Alt i alt er min beskedne mening, at både nogle MLM firmaer og bestemt et stort antal repræsentanter fuldstændig ignorerer