Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkter

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære MLM aminoer

 
Jeg synes det er synd at uenighed tit eskalerer i en række svar om "du sagde" "jeg gjorde" "du ......
 
Selve tråden giver mig som novice på mlm området et godt billede af hvad tingene drejer sig om, jeg kunne dog godt tænke mig at decideret uenighed blev afgjort via personlige beskeder, selvom de ikke får ens medlemslabel til at blive bedre:-)
 
 
Med venlig hilsen
 
Lars C
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Nu ved jeg godt, at du snarrere forsøgte at forsvare din forretning. Egentlig spottede jeg bare noget der var på vej til at blive en Amway VS ACN kamp og egentlig ville jeg bare stoppe dette fra at ske.
 
Så faktisk skal hverken dig eller Krebsen tage det mere til jer, end at I og i øvrigt os allesammen lige husker på, at der ikke kommer noget godt ud af at rakke ned. Kritik skal der selvfølgelig altid være plads til, men så må man også lytte til til den person, som ved lidt mere om tingenes egentlige tilstand.
 
Det var sådan set bare det.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/8/2005 4:41:06 PM Forfatter: James

Hej Jonas og Krabsen

På trods af de positive elementer i Amway, så er de nemlig næppe den bedst betalte MLM mulighed på markedet, hvilket også er grunden til at jeg personligt kun er almindelig kunde i Amway, men på ingen måde bidrager til nogen yderligere vækst ved at arbejde med MLM delen.

ACN er jo et ret nyt firma og det bygger i nogen grad på den udvikling der har fundet sted indenfor MLM.
ACN gør det smart ved, at de har fundet et andet almindeligt behov (telefoni o.v.), som de så udfra samme princip som Amway dækker og samtidig åbner muligheden for at lave forretning.

Men såvidt jeg ved, så har ACN flere ting på beding og jeg tvivler stærkt på, at de ikke allerede selv er bekendte med de udfordringer der ligger i telebranchen. Personligt vil jeg følge ACN på sidelinien med en vis interesse. I store hele, så bygger ACN på en rigtig god ide.

Men ligesom det er tilfældet med Amway, så er de næppe de bedst betalende. Summa summarum - så betaler hverken Amway eller ACN bedst af de firmaer, der er på markedet.

Men pointen er, at det er jo heller ikke KUN det, som det kommer an på. Amway og ACN dækker nogle generelle behov og enten kan man bruge deres produkter, eller også kan man ikke. - Derudover er der selve forretningsdelen og som udgangspunkt synes jeg, at man burde kunne stå inde for det, som man ønsker at formidle videre...!

Personligt har jeg nemlig $$ i øjnene. Jeg vil stadig gerne kunne stå inde for det, jeg formidler, men jeg vil gerne betales fyrsteligt for det og det kan kun gå for langsomt.
Hermed pointerer jeg en stor forskel, der kan være på os networkere - forskellen i ens fokus.
Jeres fokus er placeret meget på selve produktdelen, og I vil sikkert gerne være eksperter med det, I har med at gøre.

Mvh. James

Hej
 
Egentlig gider jeg ikke at være ivrig kommentator på et debatforum, da det stjæler min tid fra min forretning, hvilket giver mindre produktion og momentum.
 
MEN - nogle gange bliver man nødt til at give sin mening til kende.
 
Jeg ved ikke, om Amway og ACN er de bedst betalende på markedet - jeg har af gode grunde IKKE undersøgt alle de 1117 forskellige NM-firmaer, men hvis der er nogen, der har lavet en grundig undersøgelse, så lad os da endelig høre konklusionen..!?
 
Som udgangspunkt tror jeg egentlig ikke, at Jonas-Amway og jeg er mere produktfikserede udover det normale. Men hvis man mener, at vi er det, så er det måske fordi, at vi repræsenterer nogle NM-forretninger, hvor fortjenesten udelukkende kommer fra produktomsætningen hos kunder - det er jo dette det hele handler om - dette er alfa og omega i netværksmarkedsføring.
 
I både Amway og ACN tjener man INGEN penge på kun at sponsorere nye repræsentanter og forhandlere - og det er vi faktisk ganske glade for, da det for nogle kan give associationer til noget helt andet.
Ikke dermed sagt at det er ulovligt at tjene penge på sponsoreringen alene - men vi vælger altså ikke at bevæge os ud i den grå zone.
I Amway og ACN tjener man altså kun penge på at sælge produkter og/eller formidle serviceydelser til kunder - og hos Amway er kunden mest en selv.
 
Man kunne sagtens sætte opstartsgebyret fx 2.000 kr. op - og så sige at man tjente 2.000 kr. for at sponsorere en ny repræsentant/forhandler uden at det ville være ulovligt - men det har man altså nu engang valgt IKKE at gøre. Sandsynligvis fordi at man vil undgå uheldige associationer til diverse
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krabsen

Både jeg og adskillige andre networkere kan og vil skrive under på, at ACN og Amway ikke er de bedst betalende på maredet. - Men det er jo ikke ens betydende med at man ikke kan skabe sig en ganske gunstig forretning.
 
Når jeg snakker om at være hhv. produktfikseret eller konceptfikseret, så tror jeg du har misforstået mig.
Jeg siger jo intet om, at i og med man er konceptfikseret at så er produktet overflødigt.
Det skal jo ikke underkendes, at produktet er det bærende element i MLM. Men man ser ofte folk bruge uanede mængder tid og energi på at sætte sig ind i disse produkter og det er så bare min mening, at dette ofte er noget folk overdriver.
Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan man skal kunne være produktekspert, netværksbygger og samtidig sige, at network marketing er en mulighed for alle.
 
Hvis vi tager Amway og ACN, så drejer det sig om at dække sit eget behov og dække andres. Folk skulle gerne kunne se en god ide i at bruge produkterne og fortælle andre om deres positive egenskaber.
MEN hvis det nu hedder sig, at man ikke bare skal bruge produkterne - man skal også gerne kende alle detaljer omkring det... så fjerner man i grunden det ganske simpelt princep, som MLM bygger på.
Det er jo ikke meningen, at vi skal være eksperter på området... Men vi skal selvfølgelig vide, at det vi formidler er godt nok og det burde kunne gøres i vores simple rolle som kunder.

Det er simpelthen derfor jeg er konceptfikseret. Jeg ønsker ikke, at mine downlines skal bruge uanede mængder tid på, at sætte sig ind i produkterne. Det er jo ikke simpelt overhovedet - tværtimod.
 
Det der gør én i stand til at tjene penge i MLM er forståelsen af, hvordan man bygger et netværk. Jeg vil mene, at ens fokus skal ligge på de mennesker man vælger at samarbejde med og alle vil jo formegentlig mene, at produktdelen er som den skal være.

Hovedsagen er som jeg ser det, at man står og ønsker at en person bruger x antal timer på forretningen. Denne person har også et liv ved siden af, de har arbejde og sikkert også børn...

Så hvis jeg skal vælge imellem at bruge 5-10 timer af ens persons tid. Så vil jeg hellere bruge disse timer på effektivt at bygge netværket, fremfor at sidde og lave produktnusseri.
For uanset om man kan lide det eller ej, så ER det via dette netværk man tjener sine penge. Hvad nytter det, at man har et netværk på 50 mennesker som laver en totalomsætning på 25000 kr. om måneden, hvis man kunne have haft et netværk på 500 mennesker, som måske kun omsatte for gennemsnitligt det halve (125000 kr.).
 
Det er jo ikke et spørgsmål om den personlige volumen er på 500, 1000 eller 2500 kr. - Det er et spørgsmål om man kan få et større antal mennesker til at dække deres eget beskedne behov.
Alt det der med at lave homeparties etc. er sgu spild af tid med mindre man ligefrem nyder det.
 
Det der er vigtigt at huske er; hvad det er du formidler og duplikerer.
Hvis folk har en ide om, at når man laver network marketing at så skal man lave homeparties, man skal være produktekspert, man skal imødekomme tidsbestemte og specifikke salgsmål og deltage på et utal af kurser og lytte til motiverende kasettebånd osv. - Så kan jeg virkelig godt forstå, hvorfor folk ikke kan se den nemme og ligetil forretningsmetode, som MLM i virkeligheden er.
 
Jeg kan ligeså godt også sige, at det bla. var dette, som i sin tid frastødte mig ved Amway. - Personligt kunne jeg godt leve med, at skulle gøre alle disse ting... Men spørgsmålet var; hvad med de næste... ville det være i orden med dem?
 
Alt i alt er min beskedne mening, at både nogle MLM firmaer og bestemt et stort antal repræsentanter fuldstændig ignorerer
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 02:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/9/2005 5:54:55 PM Forfatter: James
Både jeg og adskillige andre networkere kan og vil skrive under på, at ACN og Amway ikke er de bedst betalende på markedet.
- Men det er jo ikke ens betydende med at man ikke kan skabe sig en ganske gunstig forretning.

Jeg er generelt fuldstændig enig med dig i det forrige indlæg - især det med at man bør holde forretningen så simpel som muligt, da man således lettere kan duplikere og sponsorere.
 
Men hvem, der er de bedst betalende på markedet, tror jeg, er meget svært at konkludere på.
 
Det skal jo ses i sammenhæng med, hvor nemt eller svært det er at udbygge sin forretning med nye repræsentanter samt at finde nye kunder og dermed få afsat sine produkter.
 
Fx FilterQueen sælger jo nogle kanondyre støvsugere og man tjener som forhandler således rimelig godt på dette - men hvor let er det at få solgt disse støvsugere...!?
 
Amway sælger jo også nogle forholdsvis dyre produkter dog i en fantastisk enestående kvalitet samt med 90 dages returret - og det er dagligdags produkter, så muligheden for at have en stor omsætning er absolut til stede. Så her har man en mindre fortjeneste - dog på et langt større antal produkter.
 
ACN kan på trods af god kvalitet ikke tillade sig at være dyrere end de store konkurrenter.
Produkterne hos ACN er ca. 30 % billigere end hos TDC og på prisniveau med Tele 2 og Telia.
Konkurrencen på telemarkedet er stor og det er i Danmark den branche, der bruger flest penge på reklamer i TV, radio, aviser og blade samt store plakater i det offentlige rum.
 
Så indtjeningsmargin er forholdsvis lille pr. kunde - men til gengæld er det samtidig forholdsvis let at finde nye kunder, som forhåbentlig bliver som kunder i lang tid - men arbejdet gøres jo kun en gang.
 
Hvad er mest fordelagtigt - at tjene 20 % på en bøtte shampoo ved hvert salg - eller at tjene fx 2 % på fx en telefonregning hver måned i X antal måneder, hvor X fx kan være 6, 12, 18, 24 eller 36...!?
 
Så når man påstår, at ACN ikke betaler godt, fordi man fx kun tjener 2 % i provision, så skal dette "salg" jo ses over mange måneder - og i sidste ende efter fx 24 måneder, så er indtjeningen jo ganske udmærket med 2 % i 24 måneder.
 
Med ACN kan man jo hele tiden finde nye personlige kunder, så kundebasen vil hele tiden vokse lidt.
Der er danske repræsentanter i ACN, der har mere end 200 personlige kunder. De glæder sig i hvert fald til, at deres kunder også får tilbudt mobiltelefoni samt internet m.m.
 
Med fx Amway er det jo begrænset hvor mange personlige kunder, man har tid til at betjene hver måned. Min daværende sponsor anbefalede højst 10 personlige kunder - og storkunder burde selv blive forhandlere.
 
Men enhver networker har jo sin egen smag - og det er jo helt fint, for der er jo et NM-firma til en hver smag - så man skal bare finde sin rette hylde, hvor man føler sig godt tilpas.
 
Med lærevillighed, tålmodighed og vedholdenhed - så skal indtjeningen nok komme.
 
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James

Jeg er ret ny i dette forum. Jeg har været inde og se nogle forskellige debatter, og jeg synes faktisk det lyn hurtigt bliver til en gang mudderkastning frem og tilbage om hvilke firmaer der er bedst, uden der egentlig bliver svaret på dit oprindelige spørgsmål i dit oplæg her.
 
Ang. dit oplæg om abonoment på servicydelser eller produkter fra mlm firmaer.
 
Jeg kan sige af egen erfaring at det fungerer utroligt godt med abonomentssytem på produkter. Det giver en kontonuerlig indtægt og flow i forretningen og du har de samme kunder måned efter måned. Det kvæver selvfølgelig at det er nogle gode og aktaktive produkter man har.
 
Modsat at man hver uge skal lave x antal party og hele tiden lave kundeopfølgning for at du har genkøb fra de kunder du har gjort en indsats for at få.
 
Med venlig hilsen
Nette
(undskyld evt. stavefejl)
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nette

Først og fremmest vil jeg lige undskylde mange gange for at jeg har overset dig. Jeg så just dit indlæg og det skal da naturligvis besvares... Hellere sent end aldrig siger man jo.
 
Hvad angår mudderkast så kan dette desværre sjældent undgås.
Folk der engagerer sig i noget, er naturligvis i større eller mindre grad følelsesmæssigt tilknyttet også. - Her taler vi om personer, der ønsker at opbygge en supplerende indgægtskilde. - I denne sekundære interesse investeres der nemlig dertil også nogle følelser og det vil der altid gøre, - for de der er seriøse i hvert fald og som vil noget. Men det er jo ikke kun i forbindelse med MLM, det er jo i forbindelse med alle de ting, som forskellige mennesker engagerer sig i. Det vil derfor altid være et ømt punkt i al'' almindelighed.
Omvendt er der modparten der i større eller mindre grad er engageret i, at kritisere MLM branchen.
Så er sagen er den, at den ene part ikke skal træde meget forkert for at provokere nogen fra den anden part. Resultatet er oftest at man kommer off topic og selve tråden bliver direkte opslidende at læse på.
 
Dette er jo i særdeleshed uheldigt på et iværksætterforum og derfor må jeg da også med beklagelse sige, at jeg ligesom så mange andre også har tenderet at lade mig selv rive med. Der er kun tilbage at lære fra det.
 
 
Noget helt andet er branchen, firmaerne og produkterne. For at sige det rent ud og groft, så kan allesammen opdeles i nogle dele, hvor deres svagheder og fordele vil variere fra hinanden.
Man vil typisk kigge på bl.a. produktet - selve eksistensgrundlaget.
Man vil kigge på deres payplan, som vil være attraktiv eller mindre attraktiv. - Men payplanen bør også sættes op imod selve produktdelen og der er dertil en række spørgemål man kan stille sig selv ved denne sammenligning.
Man bør desuden analysere mulighederne/udfordringerne i at formidle lige præcis "det" produkt eller koncept.
Derudover er det også vigtigt at kunde sætte sig i sin "modtagers" position og benytte sig af sine egne sanseindtryk og sunde fornuft...
 
I mine øjne er ét af de største problemer i branchen, at folk committer sig mere til deres success i "det" firma! Fremfor at committe sig til deres egen success!
Problemet ved at være committet til et firma fremfor sig selv og ens egne mål (økonomisk uafhængighed eller whatever) er; at man typisk vil bagatellisere de problemer og vanskeligheder man har oplevet i ens omgang med dette firma. - Dette vil sige, at man aldrig rigtig får lavet en brugbar problemstilling til de udfordringer der opstår under vejs og dette er uheldigt, da det langt fra optimerer folks chancer som et naturligt resultat deraf.
Man handler desuden i givet fald i direkte strid med et simpelt (MLM) budskab: Se og fukusér på mulighederne...
Så en del af problemet er uundgåeligt en misfortolkning af begrebet commitment; som værende et fokus på én selektiv mulighed og kontroversielt nok en eliminering af alle andre muligheder.
 
Det er jo desværre denne tenderende ensporethed der oftes kritiseres, hvilket alt efter situationen kan være en mere eller mindre relevant kritik. Men i det hele taget, så er selve debatten og alt røret omkring MLM typisk meget negativt ladet og det der larmer mest kan høres af flest...
 
 
I det hele taget er MLM branchen utrolig omfattende, så efter min mening må det bedste produkt være det, som man skal bruge mindst mulig tid på at snakk
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)