Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Artikler i blogs eller integreret?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nu læst lidt op på SEO, men er i tvivl om evt. artikler til en side skal indgå på siden eller placeres i en separat blog, eller evt. begge dele.

Eksempel:
Hvis jeg havde siden dykkerudstyr.dk hvor jeg bl.a. sælger snorkler og svømmefødder ville det være interessant for mig at ranke højt på de to ord.

Jeg kunne vælge at skrive en række artikler på dykkerudstyr.dk om svømmefodsmoden.
Alternativt kunne jeg placere disse artikler på blog.dykkerudstyr.dk, dykkerblog.dk ell. lign. Disse blogs skulle så linke til dykkerudstyr.dk.

Hvad ville være bedst set fra et SEO-mæssigt synspunkt? At holde artiklerne i butikken eller lave en separat blog?

Jeg er klar over, at man optimalt set skulle skrive artikler begge steder, men som alle andre har jeg også kun 24 timer i døgnet.

Nogen der har nogle gode input?

Hilsen Mads

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:24

Hej Mads!

Tjek denne tråd, hvor jeg spørger om præcis det samme. Der blev nemlig skrevet rigtig mange gode ting :)

Jeg valgte både at købe en blog på eget domæne, samt skrive nogle indlæg på min webshop, bare som undersider.

Sig til hvis du har andre spørgsmål :)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 11:30

Hej Mads.

Nu er jeg ikke SEO ekspert, men jeg vil da gerne komme med et bud alligevel.

Umiddelbart vil jeg mene du bør ligge din blog på samme domæne, som hvor din shop ligger. 
Lad os sige du laver en underside som hedder www.dykkerudstyr.dk/blog, hvor du får skrevet nogle virkelig gode og informative artikler om dykning og brug af dykkerudstyr. Artiklerne bliver så gode/anerkendte at du får en masse kvalitets-links ind, og du får opbygget et image som ekspert indenfor emnet. Hvad vil det betyde?  

Det vil betyde at, ikke kun din blog, men hele dit domæne, får et spark op rent pagerank-mæssigt, hvilket selvfølgelig betyder at du kan få en masse trafik ind på din på blog, som du kan navigere videre som du har lyst. Derudover tror jeg også folk vil være glæde for at handle i en webshop, hvor de kan se at ejeren virkelig ved hvad han snakker om, f.eks. om dykkerudstyr. 

Ved at holde blog og webshop på samme domæne, hvor det er tydeligt at de to ting hører sammen, tror jeg du vil få skabt nogle synergier SEO- og imagemæssigt, som virkelig kan gavne dig og din webshop!

Det var mine 50 ører - lad os se hvad eksperterne mener. 

* Efter at have læst den tråd Casper Blom linker til, kan jeg se at der også klare fordele ved at have bloggen liggende på et seperat domæne. Særligt det med at du kan optage flere pladser på søgemaskinens SERP. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:35

Og hvis du er en badass, så kører du både den her : dykkerfætter.dk/blog og den her www.dykkerfætterensblog.dk. Selvfølgelig med unikt indhold på begge 2

Så skulle der være bingo på alle rækker, men det kræver så noget mere. Men hvis du alligevel har tænkt at arbejde indenfor den branche i mange år endnu, så tænk langsigtet og gå efter den helt store gevinst

God fornøjelse

rettelse : Havde ikke set at du selv havde foreslået det jeg siger. Men det er nu stadig min løsning. Se på det som en langtidsløsning, i stedet for noget der bare skal overståes

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Viborg
Tilmeldt 21. Jan 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:52

Pinligt! Den havde jeg ikke set!

Tusind tak for hjælpen!

Svaret må jo være at hvis man er ung og har tiden for sig, så tager man dykkerudstyrblog.dk i håbet om at konkurrenter mv. begynder at linke til en.
Og selvfølgelig at man "får" 7 ud af 10 googleplacering på ordet "svømmefødder".

Mangler man tiden tager man dykkerudstyr.dk/blog

Mvh. Mads

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)