Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne bloggen skal ligge på?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg står og skal til at lancere en golfblog til min webshop, men er stærkt i tvivl om hvilket domæne den skal ligge på. Derfor har jeg lavet en lille afstemning. I må meget gerne begrunde jeres svar i et indlæg, da jeg fornemmer der er delte meninger om det.

Meningen med bloggen er at komme højere i søgemaskinerne med min webshop, dog regner jeg også med at få en del læsere på bloggen.

Ser frem til at læse jeres gode svar Smile

Hvor skal bloggen ligge?

• Domæne.dk/blog (46,5%)
  • blog.domæne.dk (32,6%)
  • blogdomæne.dk (20,9%)
  • Totalt antal stemmer: 43
Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Casper,

Jeg har ikke stemt endnu, for der er forskellige overvejelser i sådan et valg af placering af blog.

domæne.dk/blog vil være den gode placering, hvis du mener, at din webshop mangler indhold og godt med tekst for søgemaskinerne at arbejde med. Det er også samtidig den placering, der vil være mindst tilbøjelig til at kunne tiltrække links udefra. (Du kan ikke tilmelde den linkkataloger, da hoveddomænet vel allerede er tilmeldt, folk vil være en smule mindre tilbøjelige til at linke til så åbenlys en firmablog etc.).

blog.domæne.dk er et godt valg, hvis du vil blogge på selvstændigt domæne og gå efter nogle helt andre keywords end på webshoppen. Den effekt på selve webshoppen vil være begrænset, da links fra et enkelt domæne til webshoppen kun rækker så langt. Den vil være let genkendelig som shoppens blog, og vil kunne tiltrække flere links end domæne.dk/blog, da den f.eks. kan tilmeldes til en pæn del af linkkatalogerne.

blogdomæne.dk vil være den blog, der vil være lettest at brande. Dens muligheder er ret identiske med blog.domæne.dk. Den vil have ca. samme effekt på webshoppen som blog.domæne.dk og vil kunne tiltrække flere links, da den a) kan tilmeldes samtlige linkkataloger (nogle af dem tager ikke subdomæner) og b) ikke på helt samme måde vil smage af at være en webshops reklameblog.

Det var lidt stof til eftertanke vedr. valg af bloggens placering. Min stemme i afstemningen får du ikke endnu, for den afhænger af flere overvejelser, end dem, du har skrevet i dit introindlæg.

Tilføjelse: blog.domæne.dk og blogdomæne.dk kræver naturligvis en del selvstændigt arbejde, før de kan opnå rankings, der kan bruges til noget. Så tid og lyst til at arbejde med linkbuilding, søgeordsanalyse etc. skal også med i regnestykket.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:42

Jeg vil så stemme på /blog - begrundelsen så du vist i den anden tråd (http://www.amino.dk/forums/p/77438/491060.aspx) - her er det mest seo som jeg tænker på.

Golfblog.dk eller noget lignende kan du lige så godt kaste dig ud i hvis du fravælger /blog - det ville være nemmere at huske end blog.url.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 18:30

Hej Frank og Emil.

Tak for rigtig gode svar.

Det har i hvert fald sat en del tanker igang, med hensyn til bloggens formål.

De ting, som fik mig til at indse at jeg måtte have en blog er følgende:

- Det tager pladser i Google (skubber konkurrenterne ned)
- Gør at selve shoppen ligger bedre i søgemaskinerne
- Forhåbentlig få nogle faste læsere, som så konverterede til kunder

Man kan sige det hele har et formål: At skaffe flere kunder.

Udfra de ting, hvad vil i så anbefale mig? Jeg tror ikk det vil kræve særlig meget at komme

højt i Google på bloggen, selvom jeg ikke kan tilmelde den linkkataloger, da der ikke er

vildt meget konkurrence. Derudover har jeg et par andre golfdomæner, så jeg på den måde kan

bygge bloggen op.

Lige nu er der stemmelighed imellem blog. og /blog - hvem har stemt på blog. og kan I evt.

komme med en begrundelse? :)

På forhånd tak, det er en kæmpe hjælp..

P.s. Nogle der er gode til at lave SEO-venlige landingpages, og WP-blogs? Designet skal

matche mit nye deisgn på min webshop, søger også en designer til selve shoppen.. Det hele

skal ligesom være det samme, og bloggen skal integreres på en smart måde :)

Mvh.

Casper.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 19:04

Casper Blom:

Hej Frank og Emil.

Tak for rigtig gode svar.

Det har i hvert fald sat en del tanker igang, med hensyn til bloggens formål.

De ting, som fik mig til at indse at jeg måtte have en blog er følgende:

- Gør at selve shoppen ligger bedre i søgemaskinerne
- Forhåbentlig få nogle faste læsere, som så konverterede til kunder

Man kan sige det hele har et formål: At skaffe flere kunder.

Udfra de ting, hvad vil i så anbefale mig? Jeg tror ikk det vil kræve særlig meget at komme

højt i Google på bloggen, selvom jeg ikke kan tilmelde den linkkataloger, da der ikke er

vildt meget konkurrence. Derudover har jeg et par andre golfdomæner, så jeg på den måde kan

bygge bloggen op.

Lige nu er der stemmelighed imellem blog. og /blog - hvem har stemt på blog. og kan I evt.

komme med en begrundelse? :)

På forhånd tak, det er en kæmpe hjælp..

P.s. Nogle der er gode til at lave SEO-venlige landingpages, og WP-blogs? Designet skal

matche mit nye deisgn på min webshop, søger også en designer til selve shoppen.. Det hele

skal ligesom være det samme, og bloggen skal integreres på en smart måde :)

Mvh.

Casper.

Det kommer helt an på hvor meget du vil gøre ud af det!

Kommer der virkelig kvalitetsindhold - og mange læsere vil jeg køre det helt eksternt... Ikke et ord om billigegolfbolde.dk

Når du så har haft bloggen i et godt stykke tid, og har mange artikler og læsere - og ligger godt i søgemaskinerne (dine konkurrenter linker nok også til bloggen da de ikke aner at du ejer den)  begynder du at linke til billigegolfbolde.dk som sponsor.

Har du ikke tiden til at køre "den helt store pakke" så vil jeg tage /blog

Når det nye design til din shop kommer kan du prøve at sende det til mig... så kigger jeg på det. Jeg er ved at lave to wp-themes til mig selv - og det går fint (ud fra html) Hvis det var kunne vi nok godt finde ud af en seo- og wp-themes kombi

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:37

Tak for rådet Yes

Jeg vil gerne have en der kan lave begge ting, men skriver lige til dig hvis det bliver relevant :)

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 18:27

Der er også et sikkerhedsmæssigt aspekt, hvor det kan være en god ide, at have sin blot og webshop adskilt. Hvis der f.eks. er et sikkerhedshul i din blog, så vil en angriber f.eks. langt nemmere få adgang til din webshop, hvis de deler samme filområde og bruger.

Det er bestemt værd at tage med i sine overvejelser.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Skrevet kl. 23:42

Casper Blom:

Til det her formål vil /blog være den ringeste løsning, da du så højest kan sætte dig på to pladser (tre i sjældne tilfælde). Med en separat blog kan den i best case optage to pladser foruden din webshops placering på et søgeudtryk.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:43

Arg - jo klogere man, desto sværere bliver det at tage beslutninger.

Hvad gør egentlig om siden optager én eller to pladser i Google? Og hvad gør om Bloggen gør det?

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Skrevet kl. 21:48

Casper Blom:

Hvad gør egentlig om siden optager én eller to pladser i Google? Og hvad gør om Bloggen gør det?

Hvis du har to forskellige sider fra samme domæne, der hver især bliver vurderet så relevante for søgeudtrykket, at de havner i top-ti, så får du en indented listing (eller dobbeltlink).

Så det kræver mindst to sider, der kan bruges til at blive rettet mod et bestemt søgeudtryk.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)