Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjerning af konkurents billede i google

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 00:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

På et specifict og vigtigt søgeord har en af mine "kollegaer" fået et billede frem som nummer et i google billeder og da billederne også vises i det normale resultat er han i princippet nummer 1 over det hele, billede ligger faktisk ikke på hans side men på et artikel katalog.

Hvad er problemet?

billedet forstiller en strand og  har title, Alt text etc for netop denne strand og billedet er publicert i en artikel som omhandler emnet, problem er at billedet forstiller en "bounty strand" sikkert fra et sted i Karibien, som intet har at gøre med den pågælden strand som hans Titel, Alt text og artikel giver udtryk for.

jeg har prøvet at bruge knappen i google til at rapporter billede som anstødende, men det er det jo i princippet ikke, det er bare total misvisende og ikke relevant i forhold til google søgeresultat på netop det specifikke keyword.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få det fjernet

PS: jeg har skrevet til artikle kataloget hvor billedet ligger og gjort dem opmærksom på problement men da billedet trækker en 2-3.000 besøgende om måneden tvivler jeg på at de vil fjerne det.

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 01:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den nemmeste og bedste måde at få den fjernet på er...... at overgå ham. taaa taaa.

Det er ikke for at være flabet, men et velment råd. Brug den tid du bruger på at tænke på det billede, til at optimere et selv. Det er langt mere givende og positivt :)

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 01:26

Boysen:

Den nemmeste og bedste måde at få den fjernet på er...... at overgå ham. taaa taaa.

Bare rolig den del arbejdes der kraftigt paa, men uanset hvormeget jeg arbejder paa det er det stort set umuligt.

forstil dig følgende "fiktive" eksempel, på søgeordet claudia Hansen er det første billede som vises et nøgen billede af Claudia schiffer (som har title, alt text etc = Claudia Hansen) hvor stor sandsyndlighed er der for at overhale dette billede? uanset hvormeget man arbejder på det. husk på google viser altid 4-5 billeder så selvom du får presset dit billede op som nummer et, så vil ca halvdelen Big Smileaf de søgende på sikkert klikke på nøgen billedet.

Så det jeg efterlyser er om der er en måde hvorpå man kan rapporter til google at deres visning er forkert?

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 01:29

Og så vidt jeg husker plejer Demib at sige at google mål er at levere kvalitet søgeresultater, så det kan vel ikke være i deres interesse at villede folk, som man jo i princippet gør i dette eksempel, så på en eller anden må man dog kunne gøre google opmærksom på problem stillingen.

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 03:14

Hamburg1991:

Hvad er problemet?

billedet forstiller en strand og  har title, Alt text etc for netop denne strand og billedet er publicert i en artikel som omhandler emnet, problem er at billedet forstiller en "bounty strand" sikkert fra et sted i Karibien, som intet har at gøre med den pågælden strand som hans Titel, Alt text og artikel giver udtryk for.

jeg har prøvet at bruge knappen i google til at rapporter billede som anstødende, men det er det jo i princippet ikke, det er bare total misvisende og ikke relevant i forhold til google søgeresultat på netop det specifikke keyword.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan få det fjernet

Man skal se på antallet af indekserede websider og billeder i Googles index, hvor mange websider og billeder indeholder tekster, der kan være misvisende eller beskrevet forkert, som er indekseret af Google!!

Hvis Google skulle fjerne alle sider, hvor tekster er forkerte i forhold til billeder, ALT tekster, overskrifter eller tekstindhold, der ikke passer til sidernes indhold, så ville de være nødsaget til at ansætte titusindvis af redaktører til af fjerne og udelukke sådanne sider/billeder fra deres indeks.

Det skal man nok ikke forvente de gør, så det bedste råd er at fremstille korrekt billedmateriale til sit eget website og få det indekseret i stedet.

Mvh

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 07:28

@Rene

tak for svaret, men alt det er jeg godt klar over.

Jeg vil sådan set bare vide om man kan rapportere det noget sted hos google eller ej?

Jeg har svært ved at forstille mig at google er ligeglad med at de viser noget forkert som nummer 1, deres mål er jo at levere kvalitets søgeresultater.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:08

Hamburg1991:

Jeg har svært ved at forstille mig at google er ligeglad med at de viser noget forkert som nummer 1, deres mål er jo at levere kvalitets søgeresultater.

Jeg tror ikke Google overhovedet interesserer sig for den problematik som du har beskrevet. Når jeg kigger på billeder på Google indekseret i forhold til søgningen, så kigger jeg enten på det bedste eller mest relevante i forhold til hvad jeg skal se/bruge.

Så er det i princippet ikke et spørgsmål om at få taget et billede der er bedre, eller få lagt et billede med tekst ud på en masse linkkataloger hvorved du så også rangerer højt?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:33

Hamburg1991:

jeg har prøvet at bruge knappen i google til at rapporter billede som anstødende, men det er det jo i princippet ikke.

Lige præcis den sætning der er i mine øjne dårlig karma. Det handler jo udelukkende om at du er sur og fornærmet på din konkurrent fordi han ligger nummer 1 på Google.

Der er flere ting du kan gøre, men kan ærligt sige jeg ikke ønsker at hjælpe en der aktivt render og laver sabotage på konkurrentens sider.

Hold nu fokus på dit eget indhold og lav noget som er bedre hvis du gerne vil være nummer 1 i stedet for at lave hærværk på andres hårde arbejde.

Ud over det så er det jo heller ikke smart at skaffe sig fjender på den måde. Hvis du en dag ligger nummer 1 og han kender til hvad du har lavet kan du jo forvente samme tur, og hvor sjovt er det.

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 09:02

Lige præcis den sætning der er i mine øjne dårlig karma. Det handler jo udelukkende om at du er sur og fornærmet på din konkurrent fordi han ligger nummer 1 på Google

Tak for svarene, Det er fint med et masse bla bla, som jeg i forvejen ved og ikke er relateret til spørgsmålet, det giver selvfølgelig karma, men hjælper ikke en relation til spørgsmålet 

Desvaerre var ingen af svarene relaterede til det jeg konkret spurgte så der er åbenbart ingen der ved noget om, hvilket jo kan forekomme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08

Hamburg1991:

Der er åbenbart ingen der ved noget om, hvilket jo kan forekomme.

Det kan også være den dårlige karma som jeg nævnte der gør at ingen ønsker at hjælpe dig. Det er i hvert fald grunden til at jeg ikke vil hjælpe dig.

Ud over det så har jeg faktisk givet dig et svar uden detaljer. Lav bedre indhold, og hold fokus på at gøre dine egen ting gode i stedet for at gøre konkurrentens ting dårlige.

Hvis du gerne vil have mere seriøs hjælp skal nu nok skrue ned for arrogancen og ligegyldigheden overfor andre folks arbejde.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)