Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle gode idéer?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

Jeg tror at en Tacobell som foreslået er en rigtig god ide - bare ikke der (skal være i centrum af kbh da det er lidt "niche" agtigt). Skal det være fastfood tror jeg i får mere ud af mere traditionelle produkter som burger, sandwich, pizza eller muligvis en KFC da det også er noget de fleste kan lide (specielt børn som jeg antager der er en del af i nærheden grundet forlystelsescentrene). En anden mulighed i denne retning kunne være IHOP som nok utvilsomt ville gå rent ind hos samme målgruppe (International House Of Pancakes)...

Burgerkæder findes der jo en milliard af i USA så der kan I stensikkert godt få jeres krav igennem (hvis franchiset ellers kan eksporteres over atlanten - ellers er der også flere i UK).

Nu ved jeg jo ikke hvordan kørselsforholdene er, men hvis I ligger strategisk godt ift Legoland og Lalandia kunne I måske også tænke over det og lave forlystelse(r) som de ikke her kombineret med noget mad.

Jeg kan ikke huske P priserne i Billund, men her i KBH er de fuldstændig sindsyge.... igen afhænger det af placering ift lufthavnen men måske et simpelt parkeringsanlæg kunne være en simpel og nem ide.

Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 21:30

Ja tilbyd parkering og evt. opmagasinering af campingvogne, motorcykler osv. om vinteren i et lagerlokale. Ikke en dyr bygning at opføre?

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 10:03

Daniel Kvist:
Vi har været i kontakt med Mc.Donald's, som ikke var til at "handle" med, da man ikke må være to franchisetagere i en og samme restaurant og ydermere må man heller ikke selv eje grunden - derfor har vi droppet den idé

Ja det understreger jo meget godt pointen som mange ikke har set. McDonalds primære fokus er ikke fast food men ejendomshandel.

Harry J. Sonneborn skulle engang have sagt :

"We are in the real estate business. The only reason we sell hamburgers is because they are the greatest producer of revenue from which our tenants can pay us rent."

mvh

Jan

Fra Bjert
Tilmeldt 11. Apr 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 11:03

Hvilke kunder er det i vil fokusere på, dem der benytter lufthavnen eller feriecenteret eller en kombination af begge?

I forhold til det kendskab jeg har til området ville jeg satse på drive-in på en eller anden måde. For eksempel lignede det koncept som denne artikel i Erhvervsbladet: link Jeg mener at den i Erhvervsbladet omtalte butiks form kunne udfylde et hul i forhold til Billund området.  

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:02

Hej Hobir,

mange tak for dine fine idéer, vi har spekuleret meget i en IHOP, vi kender det rigtig godt og må sige at være et genialt koncept. Spørgsmålet(ene) er bare om det kan trækkes til DK og hvad omkostningerne ved det, at skulle starte det op som de første er.

Mht. parkeringen, så ligger vi ca. 1,5 km. fra byen og Billund er (desværre) ikke så stor at man ene og alene kan opføre parkeringspladser, men man kunne dog godt lave en slags shuttlebus til lufthavnen som ligger 3 km. væk og så lave et slags parkeringsanlæg, hvor bilen bliver overvåget 24/7. Selvfølgelig med priser der er lavere end Billunds egne.

Vi takker for din tid - sig endelig til, hvis du kommer på andet :D 

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 00:06

Du har absolut ret, det er også det, vi gerne vil lave, men det er desværre ikke så nemt som det lyder :) Sig til, hvis du kommer på noget.

Dem vi hovedsageligt vil ramme, er dem der tager i LEgoland, Lalandia og selvfølgelig også dem, der tager på ferie og skal til lufthavnen. Der er 2,5 mio. besøgende til Legoland hvert år, 5 mio. til lyufthavnen og indtil videre ved man ikke helt hvor mange der har været i Lanlandia, men man regner med omkring 1,7 mio. det første år. Det er familier og unge vi gerne vil ramme. Hvad kunne du forestille dig i dette område, som ikke allerede er der?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:10
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 01:06

Kender du Bonny´s diner, der ligger en lige før bremen, deres hjemme sider her http://www.bonnys-diner.de/ er desværre "under Construction" men bonny´s dinner er en amerikansk inspireret burger restaurant med jukebox, cadillac og hvad der ellers hører til, de serverer kanon "semi" Fast food (burger, mexican etc), lidt dyre end Mcd, men til gengæld en hel del bedre

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 12:10

Super - tak :)

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 12:11

Det kunne være en mulighed, vi undersøger lige muligheden - mange tak for inputtet :D Sig endelig til, hvis du kommer på mere/andet ;)

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)