Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NUL iværksætterstøtte i Danmark!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erhvervsbladet.dk

Tak for rigtig god læsning de sidste par år :)

Nu synes jeg, at I skal skrive om noget, som påvirker alle iværksættere i hele landet for tiden.. De får ingen støtte overhovedet!

Jeg var hos Væksthuset i sidste uge, og ser alle deres materialer om de støttepakker, de formidler. Tilskud til rådgivere, konsulenter m.m. i forskellige pakker. Jeg får at vide, at pakkerne er rigtig gode, men at alle pengene er brugt for i år. Så alle de folk, der gerne vil bruge de eneste praktiske tilskud, som er brugbare for iværksættervirksomheder, kan godt glemme alt om det i de sidste 2 måneder i år! Nu står jeg, som så mange andre iværksættere, og skal bruge de pakker nu ved markedspenetrering, men kan ikke få dem, fordi de har givet dem ud til højre og venstre uden månedskvoter og uden kritisk blik på de projekter, de har givet pengene til. For de kan da ikke være løbet tør p.g.a. for højt iværksætterniveau i DK :) Og alle de store puljer med videnspiloter, videnskupon m.m. er jo ubrugelige for iværksættere med et lille budget. Hvorfor skal alle de penge kastes så hårdt efter GTS-institutterne? Det er oftest virksomheder, som allerede selv vækster og har en bugnende pengekasse, som får disse kæmpe tilskud fra staten, mens vi andre iværksættere, som skal hamle op med disse virksomheder får et par tusinde kroner til rådgivningshjælp.. Hvis vi er heldige!

En anden ting, som også er voldsom relevant.. Folketinget er hele tiden af den opfattelse, at midler til iværksættere skal bruges på rådgivning, for det giver mest værdi for iværksætteren. Men er det virkelig rigtigt? Klarer iværksættere sig bedre med rådgivning fra væksthuse ift. iværksættere, som ikke får rådgivning? Og kan pengene ikke bruges bedre ved screening af projekter og så hjælp til de større udgiftsposter, som ofte kan stoppe et projekt allerede inden det er begyndt?

Jeg synes også, at det kunne være sjovt at skrive om en case om en innovationsiværksætter og prøve at sætte en journalist igennem hele iværksættermøllen og se, hvad han/hun selv finder af støtteordninger, og hvor han/hun rammer hovedet mod en regelvægge, såsom kapitalkrav, størrelseskrav, udløbne puljer, kapitalkrav til selskaber, forbrug af penge til ren administration og papirarbejde, så man kan leve op til lovkrav og meget andet. Kortlæg en innovationsiværksætters hverdag, og vis den til folket. Men hold det til innovationskoncepter, som har større usikkerhed og oftest lang road-to-market, fordi kopikoncepter, butikker og andet er en anden boldgade.

I kunne også skrive lidt om landets mest iværksættervenlige uddannelse, som ligger i Herning og hedder Business Development Engineer, hvor iværksætteri og produktudvikling bliver hjulpet godt på vej. Som I nok kan høre, er jeg selv studerende der og stor fortaler for den unikke uddannelse, som endnu er ukendt for det danske land, selvom den har eksisteret siden 1991.

Lidt tanker herfra :)

Fortsæt det gode arbejde..

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 02:00

Sådan!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

jeg Ved ikke hvor meget støtte de pakker giver , med jeg synes det giver mere glæde som iværksættere at klare alle penge sager selv

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 03:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

jeg Ved ikke hvor meget støtte de pakker giver , med jeg synes det giver mere glæde som iværksættere at klare alle penge sager selv

Amen! Staten er til for at hjælpe den svage, ikke alle os andre.

Iværksætteren er så til for at hjælpe staten.. Eller noget! ;-) he he

Men jeg tænker også, at jo mindre støtte jo bedre, ingen penge = sindsyg kreativitet. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det giver noget stolthed at klare tingene selv. Om en måneds tid er det 2 år siden vi startede vores nuværende firma. Jeg havde brugt alle spareskillinger og kassekreditter på mit tidligere firma og min makker havde netop købt hus.

Vi startede med hver at skyde 5.000,- kr. ind i firmaet og fik en kassekredit på 15.000,- kr. Knap 2 år senere er de 25.000,- trukket ud igen forlængst og vi har en millionforretning, som vi begge kan leve af. Med hensyn til uddannelse, så er det eneste papir jeg har, en 9. kl. eksamen over middel.

Vi startede et I/S som ikke kræver kapital og hvor man selv må lave regnskabet. Vi startede med selv at lave en hjemmeside, som blev erstattet med en ny, da vi havde tjent pengene til det. Vi har begge haft arbejde ved siden af og det første halvandet år blev alle indtægter i firmaet brugt på vækst.

Tænk engang hvad du kunne have brugt den tid til, som du istedet har brugt på at sætte dig ind i alle støtteordningerne.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 15:37

Mattias Sonne:

Mikael christiansen:

Amen! Staten er til for at hjælpe den svage, ikke alle os andre.

Iværksætteren er så til for at hjælpe staten.. Eller noget! ;-) he he

Men jeg tænker også, at jo mindre støtte jo bedre, ingen penge = sindsyg kreativitet. 

Jeg er rimeligt enig med dig, jeg syntes ordsproget , " Sulten ulv jager bedst" har givet god mening for mig .. I de perioder hvor man tjener de penge man har brug for og ikke skal tænke over økonomi i daglidagen  får man også sløset en del penge bort.

Når man så rammer er periode hvor der hverken er til vådt eller tørt , eks bliver man arbejdsløs  . ja så spirer min iværksætter hjerne ihvertfald, og jeg skal ihvertfald ikke bruge penge på unødige ting , køb bliver mere velovervejet og man kommer ikk til at kaste penge væk på samme måde, for nu tæller hver en krone pludselig .

Så for mig personligt er det ikke en negativ ting at jeg ingen støtte har fået, tvært imod, hvis man kan bygge noget fra bunden uden de store midler til at starte med midt i en finanskrise, ja så tror jeg man har et godt fundament for en sund forretning.

Tilmeldt 7. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:38

Godt indlæg.

Min erfaring er. har man ikke selv en stor startkapital til at produktudvikle sin ide, så skal man bare stille og rolig glemme alt om sin ide.

Når GTS-institutterne kun kan hjælpe, men ikke skal/vil hjælpe, så falder det hele jo automatisk til jorden.

Som min Innovationsagent skrev efter at havde sendt en masse informationer: 

Jeg kan hjælpe med at finde frem til dem der sidder med den viden du skal bruge for at komme videre.

Jeg kan hjælpe med at søge støtte til fx videnkupon til at finansiere et evt. samarbejde, men det kræver at de pågældende personer / vidensinstitution ønsker at samarbejde.

-       Jeg kan trække hesten til truget, men ikke får den til at drikke.

xxxxx
Forsknings- og Innovationskonsulent

Hilsen Peterplan

Tilmeldt 7. Sep 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:25

Godt indlæg.

Min erfaring er. har man ikke selv en stor startkapital til at produktudvikle sin ide, så skal man bare stille og rolig glemme alt om sin ide.

Når GTS-institutterne kun kan hjælpe, men ikke skal/vil hjælpe, så falder det hele jo automatisk til jorden.

Som min Innovationsagent skrev efter at havde sendt en masse informationer om mit projekt til et GTS institut: 

Jeg kan hjælpe med at finde frem til dem der sidder med den viden du skal bruge for at komme videre.

Jeg kan hjælpe med at søge støtte til fx videnkupon til at finansiere et evt. samarbejde, men det kræver at de pågældende personer / vidensinstitution ønsker at samarbejde.

-       Jeg kan trække hesten til truget, men ikke får den til at drikke.

xxxxx
Forsknings- og Innovationskonsulent

Hilsen

Keld Gade Andersen

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 13:30

Dette er en gammel debat, så skal vi ikke holde den lukket der - medmindre andre har noget nyt under solen.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)